pátek 24. srpna 2012

Velká balíková sabotáž




Jen balík (a já) by využíval služby České pošty


O České poště jsem se už rozepisovala, vzpomínám, že to nějak souviselo buď se sčítáním lidu nebo s historkou, jak pošťačka nechala můj balíček ležet před domem a odešla (neležel tam osamocen dlouho, ale má smysl to vůbec dodávat?)

Aspoň vidíte, jaká výhoda je mít zrušený účet na bloguje.cz a xml archív, kterým si můžete leda tak utírat virtuální zadek nebo si ho vystavit na plochu. Můžu psát o České poště znovu a přitom poprvé!

Možná jste zaznamenali kampaň „Jen balík by platil víc než musí“ a „Velká balíková revoluce“. Nejdřív pro pořádek. Vy mě nevidíte, ale fakt nejsem důchodce ani teenager, co si vymáčkne jebáka za každou úspěšně odeslanou stížnost na chybu v systému. Je mi sympatické, že se Česká pošta snaží. Je také nejvyšší čas, aby se Česká pošta začala snažit aspoň symbolicky. Ale stejně jako u Českých drah je ten poklus za kvapně utíkajícím zákazníkem dost klopýtavý a víc než rozhihňaný balík na interaktivních stránkách připomíná úchyláka z noční můry, který vás nahání po výtahu tak dlouho, až vám hrůzou ztuhnou kolena a probudíte se v tom lepším případě v kaluži vlastního potu.

Objednala jsem si konečně(!) nový telefon, který mi měl být doručen pomocí služby „Balík do ruky“. V ideálním světě by mě doručovatel zavolal a zásilku předal osobně – kamkoliv a kdekoliv. V předvečer inkriminovaného dne D mi pípla smska, že bude během zítřku moje zásilka doručena. No ne! Je sice pěkné, že si na mě pošta vzpomene, ale vzhledem k tomu, že balík garantují dovézt následující den, je to bez určení aspoň přibližného času informace průhledná a předvídatelná jako „dnes má svátek Bohuslav, zítra Norbert.“ Zatím nepyskuji a udržuji se v naději, že to je jen taková nezávazná konverzace, která mě má zabavit než začnou padat konkrétní termíny a místa doručení.

Tak tedy ve středu dopoledne ztlumím rádio a očekávám, že právě dnes si poprvé svůj balíček převezmu bez výzvy ve schránce a mohu si dělat i naděje, že mi jej urostlý mladík se svalnatými lýtky poklusem doručí až do 4.patra, bez nahlas utrousených poznámek na operaci kyčelního kloubu a moje mladé nohy. Když se do 10 nic neděje, odcházíme do parku a radši nespoléhám na své instinkty, že se na mě zase vyserou, ale na svůj mobil, na který by přece někdo měl volat.

Když se vracíme poobědvat, nevolá nikdo, zato vidím o pár domů dál přistavenou poštovní dodávku. 

„Dobrý den, nemáte tam náhodou balík na jméno Psice Zaseokradenáoiluze?“ „
Jó, počkejte, takovýho někoho jsem tam měl“. Prohrabuje se v dodávce. „No to máte teda štěstí, že jste mě doběhla“. Rýpe nehtem do pásky balíku a považuje ho pravačkou. „Vod Vodafone, tak to bude asi nějakej telefon, có?“ 

Doufám, že součástí služby není tipovací soutěž na obsah zásilky a v případě neúspěchu si ho můžu vyzvednout...jak jinak než na přepážce vaší nejbližší pošty.

„A neměl jste vy náhodou volat?“ vracím protiútok. „Jó, to já sem zvonil, mladá pani. A sousedka říkala, že nejste doma, tak to vono by to bylo stejně zbytečný.“ A může se mě potom někdo divit, že přehnaně heroizuji messangery a můžu se počůrat nadšením při každém úplně standardním doručení přes PPL?

10 komentářů:

  1. je to o lidech.. dva měsíce jsem onehdy poštu roznášel a co se týká balíků pro mladé a mladší ženy, mohl jsem se přetrhnout a "obskakoval" je přednostně :-) !

    OdpovědětVymazat
  2. baryku, přesně jak to píšeš...pro mladé a mladší...nám, co si pěstujeme osteoporózu, marihuanu na alzheimera a úsměv jako vytrhané plaňky kolem hřbitova nezbývá než pošťáky honit kolem bloku!

    OdpovědětVymazat
  3. nám chodí balíky tak dvakrát do týdne, ale už jen na poste restante, protože máme i jinej život, než jen čekání na zvonek

    naše pani poštovská ovšem vymyslela novou kratochvíli a poštu nám zásadně servíruje v malých pevně smotaných ruličkách, takže když přijde papír, kterej musim postoupit dál, připadám si jak školačka bez desek na sešity

    OdpovědětVymazat
  4. ruličky jsou boží! ještě že to rovnou nezmuchlá do kuličky...:)

    OdpovědětVymazat
  5. nemuze se Ti divit nikdo. CESKOU POSTU Z DUSE NENAVIDIM! a jeji radoby skvelou akci balik do ruky? fuuuuuj! nikdy. Postu volim pouze v pripade, ze eshop NIC JINEHO nema! a i tak si casto objenani rozmyslim a jdu ke konkurenci, kde maji PDP, PPL atd...

    OdpovědětVymazat
  6. Blondýno, PPL jsou moji oblíbenci:) Je fakt, že to mají s touto hlavní konkurencí strašně usnadněné:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak já teda s PPL nesympatizuju, ale to je o lidech.. většina našich balíků je křehká elektronika, někdy dorazí chrastící krabice, někdy je proražená jak šroubovákem a když pánovi nedopatřenim vypadne cizí balík, když přebírám ten svůj a on ho ode dvěří hodí obloukem zpátky do auta, tak jsem vlastně ráda, že aspon něco přijde v celku

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  8. No, mě tento týden zrovna jeden doručovatel docela odrovnal, jak se neobtěžoval jít nahoru (to je běžné) a za to si proplácenou částku hezky sám automaticky zaokrouhlil nahoru... (to bylo to překvápko) :-o

    OdpovědětVymazat
  9. nominek: my bydlíme ve 4. patře bez výtahu, takže zcela mimo rozsah ochoty to sem vybíhat běžného doručovatele ČP:) Zajímavé, že PPLce to nevadí. Asi dělají při náboru fyzické testy:)

    OdpovědětVymazat