středa 28. června 2017

Mezinárodní den telemarketingu


...slavíme právě dnes?

Ne, že by dnešní den začal zcela neobvykle, naopak. Do ranní rutiny na záchodě s kartáčkem a plivancemi pasty na kolenou mi zazvonil telefon. Pokud jste běžný majitel telefonu na naší planetě, může vám v následujících minutách volat kdokoliv – babička s receptem na rebarborový koláč, loterijní společnost, nebo dítě z hacknutého programu anonymního dárcovství sperma. V případě, že jste klientem mbank, vám ranní telefonáty tep nezrychlí. Na druhém konci bude zpocený absolvent telemarketingového školení a vedle něj kouč s falešnýma zubama, který mu bude celou dobu motivačně drtit rameno a šeptat, ať se usmívá do telefonu.
„Dobuý den paní Psice, jmenuji se Euik Šilhavý, volám z mbank a uád bych vám popuál kuááásné slunečné uáááno…“
„Kontokorent, nebo nejvýhodnější půjčka bez starostí?“ šetřím nám oběma čas.
„Ém, s pojištěním splácet budete bez obav“ splete si Erik řádek, který má číst.
„Popravdě větší obavy mám z pokračování našeho telefonátu“ řeknu a típnu ho. Psice: Mbank 1:0
O hodinu později mi volá cizí číslo. „Dobrý den, jmenuji se Martin Povolný a rád bych vám popřál krásné slunečné ráno…“
„To si ze mě děláte už srandu, ne? Zvýšili vám limity otravnosti až k hranicím utýrání klientů nabídkami úvěrů? Máte nutkání dnes podruhé informovat o pojištění splátek, abyste mohl s vaším psychoterapeutem označit svůj dnešní den za přínosný? Berete drogy?“
Ticho.
„Ehm, paní Psice, jen jsem vám chtěl říct, že jsem váš nový bankovní poradce a nic po vás nechci“, řekne Martin tak ukřivděně, že byste mu dali drobák, nebo si aspoň sjednali kontokorent, jen aby se nerozbrečel v přímém přenosu. „Chtěl jsem vám jen dát na sebe číslo, kdybyste do budoucna třeba něco potřebovala…omlouvám se“ dodal tiše. Potom se ozvalo už jenom chrastění. Patrně od toho, jak se snažil schoulit s plyšákem a čokoládou pod přepážku. Psice: Mbank 1:1
Telemarketingový majstrštyk ale servíruje jako dezert po obědě zalykající se paní, kterou si hned představím v zapařených šatech s květinovým vzorem, nakousnutým sachrem a šlehačkou na knírku.
„Dobrý den paní Psice, u telefonu Ludmila Drahokoupilová, Moravské naftové doly. Měla bych pro vás nabídku… “
Moravské naftové doly rozhodí i tak vyžilého odběratele obchodních sdělení, jako jsem já. Voní benzínem. Dobrodružstvím. Naftovým baronem, který mi kyne z ropné plošiny.
„Ano? Ano!“ Chytím se hned jak kapr na žížalu, což paní trochu překvapí.
„Opravdu máte zájem? Potom je skvělé, že využijete naší nabídky výhodnější energie pro váš rodinný rozpočet“ předčítá paní Lída mechanicky a skrytě odkrkává šlehačku.
„Počkejte, já nechci žádnou výhodnější energii. Jsem trochu zklamaná…“
„Představovala jste si něco jiného“, vzdychne Lída a vysmrká se.
„To jo. A odkud vlastně máte moje číslo?“ proberu se už úplně z telemarketingové narkózy.
„Já tady sedím před počítačem a on mi pořád losuje a vytáčí čísla“ popisuje Lída s kapkou naivity svůj denní chleba. Než se dostanu k otázce, jak a kdy řeší vyměšování, Lída nabídne, že pokud by mě to opravdu zajímalo, pošle mi původ mého čísla v databázi e-mailem. Pokud jí tedy laskavě poskytnu svou adresu.
„On mi to ten počítač zakazuje říkat do telefonu, ale mailem můžu“  dodá omluvně.
Ale protože jsem přece jenom okoralá, tak si Lída neškrtne ani se svým zákeřným  centrálním mozkem, k němuž je zřejmě přikurtovaná se sluchátkem, miskou vody a přídělem sladkostí. Je mi totiž jasné, že bych se stala jen dalším nedobrovolným subscriberem obskurního newsletteru o těžbě ropy na Hané.
Zeptejte se na to prosím, jestli Lída dneska zavolá i vám, jo?

13 komentářů:

  1. Jééje, takovéhle dobrodružství lze zažít, kdybych brala i telefonní hovory od mně zatím neznámých čísel!

    Včera mi volaly asi třikrát nějací neznámí. Pak přišla sms od operátora. Asi že mám zaplatit za telefon, jako obvykle (ještě jsem to nečetla). Napřed to zřejmě zkoušeli domluvou, pak teprve písemně.
    Já myslím, že mně volají jen ti od operátora a žádní dobrodružní nafťáci ani splátkáči... Teprve až zvednu telefon, přesunu se na další level a zavolá mi někdo jako tobě.
    Takže asi nezvednu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám pracovní telefon, takže jsem odsouzená k tomu, že musím zvedat opravdu dost neznámých čísel. Dokonce jsem se pokusila zavést různé zlepšováky a ty call centra uložit jako "Nezvedat", což je pro ně ale asi stará známá finta, protože volají pokaždé z jiného čísla. Ale stejně, musím říct, že s mou představivostí mi dneska Lída vyloženě zlepšila den!

      Vymazat
    2. Mně teda taky, a to jsem myslela, že už se dneska nezasměju :D hlavně tedy ovšem chudák Martin...

      Vymazat
  2. Myslíš, že bych měla jako čestný člověk zjistit adresu a poslat bonboniéru? Na druhou stranu v mbank určitě nebude první ani poslední, kdo to schytal za vysírání externích call center:)

    OdpovědětVymazat
  3. Jednou jsem použil na nabídku čehosi lukrativního (pojištění proti pádu meteoritu při lyžování na Srí Lance v půl čtvrtý ráno) tuto:
    "Děkuji za nabídku, já bych strašně rád, ale víte, já v pondělí nastupuji do výkonu trestu a tam bych vaši nabídku asi opravdu nevyužil."
    Je hodně divné, že od té doby (je to asi rok) mi nikdo nevolal. Ani z Mbanky a to tam mám účet a teď jsem doplatil menší půjčku na medomet:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si ještě myslím, že pod pojmem medomet v bance považovali zašifrovaný kulomet. No, díky za strategii! (A co ty včely? Už máš?)

      Vymazat
    2. Jo, mám!!! A jsou to mrchy tak hodný, že ani nedávaj žihadla:-)

      Vymazat
    3. Ochočený, na ruku, jo? No počkej, až se strhne bitva o med...:)

      Vymazat
  4. Mně teda mBank vůbec nevolá. Asi že mám na jejich účtu asi dvě stovky, protože jsem si ho kdysi pořizovala kvůli výběrům z bankomatů v zahraničí zdarma, což už dneska stejně nemaj. Zkusím zrušit účet, třeba mi taky přidělí osobního bankéře.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdysi už dost dávno mne velmi pobavil náš nejmladší syn.
    Když mu zavolal někdo s nějakými obchodními nabídkami, přisvědčil, že si to rád vyslechne, a telefon odložil na kraj stolu. A na počítači si dál hrál své šílené hry. Když se mu pak zdálo, že telefon se odmlčuje a hovořící patrně chce nějakou odpověď, tak ho zvedl a řekl, zda nevadí, že je ještě nezletilý a nemůže platně žádné kontraky uzavírat.
    Myslím, že i po létech na něj mají mnozí telefonní nabízeči velmi špatné vzpomínky.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyprávěl mi před lety kamarád, že jedný operátorce do telefonu bez dlouhejch štráchů zadrmolil: "A vy kde stě vzali mojej Eržiky mobilny čislo?!"
      Zavěsila bez pozdravu.

      Vymazat
  6. Žena: Já mám mbank jako svůj vedlejší účet, kam mi ani nechodí pravidelný příjem - používám ho na cestování a online platby. Takže se těma 2 stovkama moc nekonejši. Je pouze otázka času, kdy přijdou i na tebe!:)

    Milan: Taky dobrá strategie. Jsem zvědavá, čím je bude jednou odpuzovat Žmur. Ale určitě se to mezigeneračně posouvá, moje máma se srdečně vybavuje i kdyby ji měli po telefonu nabízet elektrické dečky, nebo porcelánové jeleny.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem se při čtení tohohle zaradoval, že mi telemarkéty nevolaj.
    A jen co jsem se dotetelil, už zvonil telefon a z něj se pak ozvala nějaká dlouhou šichtou ochraptělá operátorka s nabídkou dvou úúúžasnejch francouzskejch parfémů...
    Býval jsem jí mohl dát tvoje číslo, když tyhle lidi sbíráš...
    No zítra je taky den ;-)

    OdpovědětVymazat