středa 16. srpna 2017

Vombat Kombat

Kup nám zvířátko level 2: Zápůjčka živého obratlovce

Na tomhle příkladu si dnes ukážeme, jak je přání otcem myšlenky a funguje to, i když zdaleka nejde o vaše přání, nebo je to dokonce s vašimi představami o životě v přímém rozporu.

Jak už tady všichni dobře víme, naše děti chtějí přibližně od tří let zvířátko, „mouče a kualíčka“ abych byla konkrétní. Já je podezírám, že ho chtěli i v šestinedělí, jen to nedovedly verbálně vyjádřit a já jsem kvůli tomu potom zbytečně několik měsíců nespala a vypěstovala si závislost na kofeinu a hořčíku na nervy, ale to už je jinej příběh.

Ten náš dnešní začíná tím, že si Žmur vystřihne z lepenky voodoo medailónek a nakreslí na něj obrázek týpka se strništěm a jebákama. Naštěstí se nám uleví, protože je to podobizna morčete, nikoliv úchyláka z parku. Žmur si medailónek zastrčí pod polštář a každý večer se u něj modlí.

To bylo asi před týdnem a v pondělí nám M. sestra napsala esemesku, jestli bychom jim nepohlídali králíka Fíka. „Asi tak na týden, s kompletním příslušenstvím. Neškodí.

A tak se k nám infiltroval Fík a M. se neodstěhoval, jak vždycky sliboval. Spokojil se s nulovou tolerancí výskytu králíka v jeho pracovně. První dny Fíkových prázdnin se nesou ve znamení vzájemného oťukávání. Já sleduju, jestli Fík nekouše a neškodí, jak měl ostatně v popisku. M. sbírá vzorky z koberce v pracovně a podrobuje je detailní DNA analýze. Fík zkouší, kolik granulí může sežrat, a přesto mu bude dosypáno. Čičman se snaží „kualíčka uoztomilého“ navléknout do šatů, nebo mu aspoň svázat uši gumičkou do culíku. Žmur ho zkouší zasáhnout nerfkou.

Těžko soudit, jestli Fíka dosrala víc mašlička, zbrań, nebo ta nevyslovená nedůvěra, ale po nadstandardním přísunu krmiva začíná kypět. A to doslova i zlostí.

Kouká se na mě jak démon!“ zařve třeba M. při jedné noční cestě na záchod, když ho Fík strnule sledoval přes mříže a mlel u toho pantem – údajně otčenáš pozpátku.

Našel si způsob, jak si zjednat respekt i u dětí. Po vypuštění je pronásleduje po pokoji jako vlčák a pokud některá z pronásledovaných a pištících obětí upadne, pokusí se jí ulízat palec od nohy. Na mě si dlouho netroufal, protože dobře věděl, že jsem lord granulí. Jakmile ale odhodil masku zakrslého králíka a vyrostl z něj vombat, začala jeho vetchá klícka skřípat a já snížila příděly. Je mi jasný, co by se dělo, až mřížoví pukne a vombat se bude po nocích svobodně potulovat po baráku.

Lízání palců je mocná zbraň, ale na mě Fík použil jinou techniku. Nejen, že začal při pobytu navolno trousit bobky, ale ty měkké po-ma-lič-ku rozmazával tlapkou o koberec. A u toho se, přísámbů, na mě díval tím vypouleným okem a mlel pantem, přesně jak to popisoval M.

To už jsem rezignovala. A kdybych byla jen o kousek míň laskavá, nebo vegetariánská, tak Fíček skončí i s růžovýma gumičkama a nádivkou z polystyrénových nábojů z nerfky v troubě, ale já si vystačila s tím, že jsem si šla rozpustit tabletu hořčíku a lehla si k M. do pracovny na zem, což je můj oblíbený způsob řešení problémů.

Za chvilku mě něco nesměle pošimralo po zádech. Potom to přehopsalo na druhou stranu a po břiše se mi rozlilo něco teplého. Nebyla to Fíkova moč, jak teď všichni horečnatě očekáváte, protože nechcete, aby se z tohoto napínavého krimi příběhu s prvky mystiky stal happy end, mizerové nevděčný! A stejně ho mít budete, protože my s Fíkem už takhle leháváme spolu na podlaze každej podvečer (počkejte, až si to přečte M., instaluje na dveře biometrickej zámek). 

Fík mele pantem a prohřívá mi slezinu. Já mu povídám, jak bylo v práci, konejšivě pročesávám srst a plaším myšlenky na to jaký to bude, až odjede.



Ještě jsem vám zapomněla říct, že někdy vypadá i jako kočka.
Nebo rohožka.









13 komentářů:

  1. Zkusil jsem si tu scénu představit...
    Křehká dívka ležící na zemi něžně si hrající se srstí uoztomiuého kvávíčka... Něco tomu chybělo.
    Tak jsem vám k tomu pustil tohle:
    https://www.youtube.com/watch?v=M6R2ytuLUJI
    :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Galahad: Jednoduše a krátce: Jo!
    Hele mimochodem jsem při hledání další inspirace na youtube našla, že existuje relaxační hudba pro králíky na PetTunes! Dokonce osmihodinový sety, který mu pokryjou celou běžnou pracovní dobu, kdy ho nemůžeš mít na břiše. Asi mu koupím k narozkám mrkvovej dort a sluchátka...
    https://www.youtube.com/watch?v=qPyJ5vdK-bs

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bych Vombatovi pustil tohle:
      https://www.youtube.com/watch?v=zhXE3coy2A8

      Je to takový skotačivý, to by se mohlo líbit ;-)

      Vymazat
    2. Na Lajku spíš slyším já. A to je asi hlavní, protože Fík dneska ráno odjel a náš byt je pustý a tichý... ani jsem za celý den nenašlápla bobek ni loužičku!

      Vymazat
    3. Proč myslíš, že ze všech těch verzí, ve kterých "Get Carter" dá najít, zvolil jsem právě tuhle? ;-)
      Pevně doufám, že loučení s králíkem proběhlo bez nějakýho velkýho slzavýho údolí :-)

      Vymazat
  3. Mně ta muzika v relaxování moc nepomáhá. Budiž tím dokázáno, že nejsem králík. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ehm ty nemáš králíka abys mu mohla koupit sluchátka ��

    OdpovědětVymazat
  5. Galahad: Možná by si to měl člověk sem tam kontrolně pustit, aby zjistil, jestli je svět v pořádku. U nás by s tím teda M. asi neměl problém, kdybych začala nosit playboy kostýmek, ale chápu, že v pánském podání to může doma spíš vyděsit.

    Ela: Právě že už nemáme králíka, jen ty sluchátka.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten je obří! Jako náš tlustej kocour.
    A mele pantem otčenáš pozpátku :- DD to mě dost rozesmálo.

    Pustila jsem si z odkazů Beatles a teď zkouším hudbu pro kočky. Určitá podobnost tu je - zejména když Paul hraje na klavír.

    OdpovědětVymazat
  7. Liška: Právě mám podezření, že větší část objemu získal u nás na prázdninách v Praze. Objektivně bylo složitější nasoukat do přepravky:)
    Hudbu pro kočky nedávno na YT objevil Žmur, ale už je teda trochu za hranou: https://www.youtube.com/watch?v=J7UwSVsiwzI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co? ...se mu u vás líbilo, no... :-D

      Vymazat
    2. Hahááááá, pustila jsem si vesmírné kočky. To se hned tak nevidí, to mě pobavilo. Nesmím se na to koukat často, aby se účinek nesnížil. Jen v pravý čas!
      Ráno by to chtělo! Abych měla chuť vstát.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat