úterý 13. srpna 2024

3 minuty

 

„Jé, ty děláš vedoucí?“ ptali se mě lidi v práci po mém posledním letošním týdnu bez mobilu, když jsem se vrátila z dovolený a říkala jim, že jsem byla na táboře v Miletíně.

„Ne, já jsem byla účastník. Od rána až do večera jsem si hrála,“ odpovídala jsem a bylo mi jasný, že si tímhle jen dávám štempl na oficiální status největšího weirda v kanclu. Vždyť dospělý lidi tráví dovolenou po hotelech a all inclusivech a pod pojmem hraní zahrnujou maximálně zahrabávání partnera na pláži, že jo?

A to je jedna z dalších věcí, proč budu asi do smrti opakovat, že je dobrý dělat divadelní improvizaci. Můžete se vídat s podobně postiženýma lidma i týden v kuse a stejně vás to nepřestane bavit. Můžete lítat po jevišti, tahat se o neviditelný lano, řvát a imaginárně se poprat. Divný je na tom jen to, že přes veškerou imaginaci mám reálně spálený lokty a modřinu na koleni bůhví od čeho – ale věřte, že mi to stálo za každou odehranou scénu.

Chm, chm, má tohle vůbec nějakou stinnou stránku, říkáte si nejspíš, protože mě dobře znáte – a na tomhle blogu se píše primárně o bolestech a puchýřích světa. Takže kolem toho nebudeme dlouze našlapovat, nevýhoda impro kempu je, že se odehrává v opravdickým kempu.

Dřív, než mě odsoudíte jako přešlechtěnou čivavu, která umí přežívat jen v kočárku pro psy a na prémiových granulích, bych vám ráda připomněla svoje outdoorové kořeny:

-Na skautským táboře jsem se myla v potoce, kde jen o pár desítek metrů proti proudu čůral a myl nádobí chlapecký oddíl.

-V Asii jsem se pravidelně sprchovala i v ubytovacích zařízeních, kde jsem sdílela sprchu s potkanama. Em tam třeba odmítal vkročit, protože to vypadalo jako zákulisí horroru a věřil, že je po použití nutný užívat antibiotika.

-Díky téhle průpravě umím odhalit a spláchnout všechny pavouky, tarantule a šváby v každé koupelně (a ani přitom nemrknu).

-Umím si umýt vlasy i v ledový vodě a mít v nich pak zapíchaný kousky rampouchů a námrazy.

Ale uznávám, jedna spojnice tady je: potřebuju k životu sprchu. Vím, že to není zrovna věc, kterou by se člověk mohl chlubit v době, kdy jeden ze tří lidí na světě nemá přístup k pitné vodě. Ale když jsme u statistik, tak každý Čech každý den spotřebuje 66 litrů vody jen na svou osobní hygienu, což už zní jako množství, které si lze aspoň tady nárokovat.

Tráva v kempu je seříznutá přesně na 4 centimetry, chatky jsou nově přetřený a běloskvoucí síť na volejbal nemá jedinou trhlinu. Jediná trhlina na dokonalosti jsou sprchy na žetony.

Prosím vás, kdo tohle vymyslel?! Viděli jste někdy třeba elektřinu na žeton, že by se vám rozsvítila žárovka v kuchyňce jen po zasunutí mince? Nebo záchody na žeton, který se spláchnou jen za 30 korun? Ne, záchody můžete splachovat třeba 100x po sobě a u toho rozsvítit celej kemp, takže to celý vypadá jako vánoční soutěž v kadění a vedení kempu na tom prodělá statisíce.

A je jim to úplně jedno, protože jejich hlavním příjmem jsou poplatky za sprchu. „Jeden žeton stojí třicet korun a běžně se v tom umyjou 2 až 3 lidi“ prodává mi kovové kolečko správce ve svý kukani s podobným náboženským vytržením, jako by mi dával hostii.

S tímhle úvodem jsem nakráčela do sprch s očekáváním, že za těch 30 korun jsem si koupila hodinu wellness. Že ta sprcha bude mít masážní trysky, poteče z toho vařící voda a v koutě bude vířivka s nachlazeným šampaňským na rantlu.

Místo toho mě v umývárce přivítala cedule se strohou rovnicí: 1 ŽETON=3 MINUTY.

Tak, a teď mi řekněte, jestli je tohle 3minutová gender propast mezi ženami a muži. Protože pro správce jsou 3 minuty ekvivalentem spousta času, kdy se osprchují 3 chlapi a ještě si mezitím dají pivko, cigárko a postaví v kempu několik stanů.

Je tady nějaká holka, které stačí k potěšení 3 minuty? A než se začnete hlásit: i ty blbý 3 minuty jsou dost zásadní podvod. Třetinu z toho času totiž teče z díry nahoře studená, která se za ty nekřesťanský prašule postupně spraví do vlažnýho čůránku.

Smutným výsledkem tedy je, že jsem ten týden neutratila veškerej svůj budget za jídlo, aperoly ani proslulý miletínský modlitbičky. I když je impro sranda, na konci dne jste ztahaný a zpocený jako horníci na Dukle, takže jsem svý těžce vydělaný prachy investovala do vody. (A do sprcháče, kterej mi v těch sprchách někdo hanebně čajznul – další důkaz, že v tomhle kraji je hygiena novej bitcoin)

Hlasovat o tom, jestli jsou 3 minuty málo, tak akorát, nebo přemrštěně moc, můžete v komentářích.

Shrnula bych to jako klasické Psycho/ Giphy.com


29 komentářů:

  1. Sprchy na žetony vymysleli určitě v Británii. Zaprvé tam vymysleli víc jak polovinu všeho, co dělá civilizaci. Zadruhé je to úplně jejich styl "Vše na šesták přesně". Zatřetí je tam elektrika na mince.

    Četla jsi Neználka na Měsíci? To samý. Tam letěj malenkové a malenky na Měsíc, aby nám uvědomělý Nosov popsal kapitalismus a tam právě musej pouštět elektřinu mincema. Já si myslel, že si to Nosov vymyslel, ale když to pak vidíš, tak ti dojde, že jen popsali Británii. Není to samořejmě na 3 minuty, ani 3 hodiny, vydrží to pár dní, ale stejně.

    Určitě po tom, co vymyslel elektřinu na mince, koukal vynálezce po okolí a koukal, co udělat ještě na placení mincema/žetonama. Voda do sprch byla druhá a svatej graal bylo zpoplatnění vzduchu k dejchání a denního světla.

    Jinak mě napadlo, jak to tam bylo s praním? Já v těch vedrech propotím denně nejmím 5 triček a každou chvíli peru, tak nevím, jestli jste tam prali v potůčku nad čůrajícíma chlapečkama nebo se člověk v přírodě moc nezpotí.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neználka jsem nečetla, musím si ho připsat na papírek, až půjdu do knihovny.

      To by bylo drsný, kdyby byl vzduch na žetonky. Představ si, že se ti ve městě vysypou dírou v kapse a než stihneš doběhnout domů pro nový, zůstaneš ležet někde na Můstku a budeš doufat, že se s tebou někdo rozdělí o svůj žeton.

      Zvláštní bylo, že při tý lakotě záchody marnotratně přetékaly toaleťákem lákajícím k rozebrání. To už by bylo moc i na správce, aby tam kempaři běhali zpocení a ještě se špinavými zadky.

      Praní v kempu nebo na táboře? Na táboře se určitě nic nepralo. Tam to patřilo k woodcraftu, že má mít správnej zálesák svou osobní pachovou značku, aby nelezli do tábořiště divočáci. V kempu jsem pračku neviděla, ale asi sis mohl přemáchnout tričko v záchodě.

      Vymazat
    2. Když se neumyješ za tři minuty, tak budeš jen běhat po kempu s vrstvou rozmyslenýho sprcháče. To správce vydrží.

      Když by byly záchody na žetony a bez papíru, tak jsou všude hovna a improvizované "papíry" z lopuchu, kouskú oblečení a krys, co nestihly utýct. Představ si, že správci přeběhne po stole s grilovačkou krysa s hnědým pruhem na hřbetu.

      Já kemp a tábor beru tak nějak jako jednu věc. Na našem puťáku, absolutně ateistickém (tak ateistickém, že se po bohu ani nevzdechlo, protože nikoho nezajímalo, jestli je nebo není) byla improvizovaná umývárna ve formě žlabu, ke které se chodilo zrána za rosy na stéblech ostřice na symbolickou hygienu, kde si člověk ošmrdlal drkotající zuby, vlhkou žínkou přejel po třesoucím se těle a jak mohl běžel zpátky do tábora se obléknout.

      Já si pamatuju, že jsem nosil ponožky tři dny, než jsem si vzal další. Jinej kluk si ponožky bral každej den čistý a když došly, tak očuchával ty použitý, který smrděj nejvíc. Vidíš ten jinej přístup k životu. Teď zpětně nedokážu pochopit, jak si to vlastně představovali poslat děti na 3 týdenní tábor s oblečením na tejden a ani nezorganizovat zábavu na téma "pereme si vlastní věci". Ještěže to tak nedělali s jídlem "jo, máme jídlo na 3 dny, pak si děti něco nachytaj v lese nebo nakradou v sámoškách".

      Ta impro je asi zábavnější než normální divadlo, ale zas to nemůžeš dobře vyprávět. Řekneě "hrála jsem Ninu v Rackovi" a každej (kdo zná) ví. Řekneš "na impru jsem hrála mrtvolu v moskevský márnici" a každej dumá, co si má představit (natož kdyby měla neposednou prostatu).


      Jinak sprcha má určitě spoustu výhod, ale vana je vana. Tam se můžeš rozvalit klidně na hodinu. Připouštět si teplou nebo studenou vodu, podřimovat, přemýšlet o světě a vesmíru a tak podobně. Bohužel se pak musej umejt ty nánosy špíny a mejdla na stěnách.

      A.P.

      Vymazat
    3. Ten absolutně ateistický puťák mě zaujal. To by mohla být obchodní značka, kterou si spojím s táborem totálního hedónismu. Tady by se po Bohu opravdu ani neštěklo, protože by byly všechny táborový hry zaměřený jen na dosahování slasti na všech rovinách a hloubkách.

      Ten tvůj popis mě ale spíš přesvědčuje, že šlo o křesťanský sebemrskačský tábor, kde se osobního růstu dosahuje prostřednictvím utrpení, a to hned od ranního budíčku.

      Četla jsem knížku o cestě do Santiaga de Compostely očima poutníka a ten začal brzo po setkávání s ostatními v ubytovnách rozdělovat poutníky na "tričkaře" a "ponožkáře". Tričkaři si potrpěli na nepropocené svršky na úkor smradlavých ponožek a naopak. V těch podmínkách nemůžeš dát focus všemu, tak vybíráš. Asi bych patřila mezi tričkaře.

      Já jsem zažila i tábor, kde to jídlo právě došlo. Vedoucí pro nás pak na konci zorganizovali hru "drancování středověké vesnice". Což zní sice dramaticky, ale spočívalo to jen v tom, že jsme šli na jedno odpoledne do nejbližší vesnice, zvonili na zvonky a žebrali jídlo, ze kterýho jsme se potom všichni večer najedli. Něco jako malí šmejdíci nebo jehovistíčkové.

      Já už dva roky operuju bez vany a je to v poho. Ve vaně zas ta voda rychle vychladne a čekáš, než se napustí. Sprcha je instantní blaho co se týká okamžité teploty i intenzity.

      Vymazat
    4. Já bych ti přál koupelnu tak 6x8 m s výhledem do kraje.


      Ti "tričkaři" a "ponožkáři" to je pro amatéry. Já bych tě naučil onačejšímu putování.

      Trik je v tom, že pouť se dělá v autě, ale místo svištění po dálnici se to mastí 6 km/h po venkovských cestách, máš otevřená okénka, popíjíš si nealkoholický radlery a přemýšlíš nad duší krajiny, během světa a poutníky minulých věků. Mimo jiné můžeš mít na zadních sedadlech cestovní tašku plnou ponožek a kufr plnej triček a trenek. Tak kombinuješ radost z pomalého pohybu a čistoty svého oblečení nahoře i dole a občas tě předjede nějaký povoz či cyklista.

      Jestli se někdy vydám na pouť, tak to bude takle. Já se takhle kdysi procházel alejí v parku s rybníčkama a bylo to geniální.

      Já si myslím, že hedonismus je ještě moc nábožnej, ale značku ti klidně prodám, za jedno pivo. Znáš Dawkinse z Oxfordu? Toho profesora? On je velkej ateista, ale jinej. On se hádal s farářema a rabínama a zachraňoval lidi, které kvůli ztrátě víry zavrhla rodina a tak. Je jak zápasník s démony víry.

      To u nás to je takový uvolněnější. Jo věřící... to jsou ti s tím imaginárním kamarádem. No jo každej je nějak divnej.

      Ale na táborech myslím, že to bylo původně koncipováno jako odkládárna pro děti a všechny aktivity tam byly jen kouřová mlha, aby na to děti nepřišly. Latriny, do kterejch se dá i spadnout. Ešusy, který musíš sám mejt. Jednodenní pochody smrti. Hygiena v ranním chladu. Rozcvičky jak u Specnaz. Prostě zabavit dítě, aby si nevzpomnělo, že tu vlatně vůbec nemá bejt, jeho blaho mají v popisu práce rodiče a ti se někde ulejvaj.

      Jak se jmenoval ten váš tábor? Auschwitz-Revival? Tábor u řeky Kwai? Good moorning, Gulag? Fantoziho sanatorium?

      A.P.

      Vymazat
    5. Koupelnu s výhledem do krajiny bych si taky přála. Pásly by se před ní srnky a občas by se stalo něco fakt divnýho - třeba by tam čas od času proběhlo nějaké zjevení nebo přistála vesmírná loď. Já bych se na to jen zaujatě dívala z bublinek.

      Pouť v autě na způsob řidiče slečny Daisy zní taky dobře. Většinou z aut moc urvaná nejsem, ale akceptuju je jako efektivní prostředek z bodu A do bodu B. Jen nesnáším dálnice a rychlou jízdu, zvlášť od tý doby, co se na mě vysypalo celý zadní sklo autobusu.

      Dobře, prodáno za jedno pivo, snad ti to do budoucna nebude líto, vzdát se hedónismu tak lacino.

      Škoda, že se Hawking nejmenuje Hawkins. Pak by mohl být superhrdinský duo s Dawkinsem. Hawkins by svým syntentizátorem zpíval "Bůh nestvořil vesmír" a Dawkins by do toho rapoval "tohle není peklo, tohle je ráj, opusť psycho rodinu a s křížem ragby hraj".

      Na název naší skautský group už si nevzpomenu. Ale byli jsme dívčí oddíl, tak to bylo určitě něco feminně progresívního jako "Rychlé pípy" nebo "Vložky v jezerní kotlině"

      Vymazat
    6. Jak vysypalo sklo? To jsi byla v tom autobuse? - Můj děs je muset sedět v poslední řadě u okna a představit si, jak se autobus převrhne a ti tlusťoši vedle se na mě všichni sesypou. To si vzpomenu, že jsem vlastně klaustrofobik a medituju celou cestu, abych to zvládl.

      Ale dálnice mám rád, klidně bych dělal řidiče náklaďáku, poslouchal rádio, koukal po krajině a jak se stmívá, spal na parkovištích, jedl v motorestech a tak. - Jenže už to není. co to bejvalo. Jeden řidič se rozepsal, co to obnáší. Vymysleli plno otravnejch předpisů, šéf tě kontroluje přes net, policajti ti kontrolujou jízdy a odpočinky, v autě je plno otravnejch přístrojů, někdy musíš pomáhat s vykládkou, když jedeš do Anglie, tam ti do kamionu tajně vlezou migranti, zavřou tebe a migrantům daj azyl.

      Hawking(s) a Dawkings by byli dobrý duo. Úplně je vidím na pódiu a Hawking by na vrzající kolečka svýho křesla dělal ty dj-ovský sóla. Ještě by to chtělo jako křoví nějakou bad girl, co by občas šla do popředí, pořvávala Black Hole Evaporation, Evolutuion Created Orgasms, Darwin Wins...

      Já si pamatuju jméno jen jednoho oddílu. Atomoví dříči. Měli jsme si ho vybrat sami, ale po prních návrzích vedoucí vybral tohle, náhodou taky jeho návrh. Tak jsme s tím dobrovolně souhlasili. Nevedl ten váš skautskej oddíl Marylin Manson?

      A.P.

      Vymazat
    7. Jo, seděla jsem v tom buse na zadním sedadle a narazil do nás brzdící kamion zezadu. Naštěstí nejel rychle a bylo to takový jemný ducnutí, ale to sklo to nevydrželo a vysypalo se. Když jsem pak seděla v šoku před busem a viděla jen tu díru a z ní trčící zadní sedadla, tak jsem si připadala jako podruhý narozená. Nic se mi nestalo, jen mám pár dodnes jizev po rukách, kde se mi zapíchalo to sklo do kůže. Střepy jsem pak nacházela ještě týden, po kapsách, ve vlasech, v uších. Od tý doby nejezdím busem a když už městským, tak ne zadním sedadle.

      Dálnice nedávám. Ale kdysi jsem kamionem jela do Ostravy přes někoho známýho známýho, bylo to jako koráb s vlastní garsonkou. Má to kouzlo, ale ne pro lidi, co se bojej na silnici.

      Tou bad girl by mohla být Dana Drábová. Snažím se hledat někoho ještě víc sexy, ale vědkyně mají výhodu, že kolem sebe nemají velkou dámskou konkurenci.

      Dana by s vámi mimochodem mohla být i v tom oddílu Atomoví dříči. Náš skautskej oddíl vedly 2 lesby. Jedna byla taková ta typická drsná holka nakrátko a druhá vypadala víc žensky. Ta první byla velká pivařka, takže jsme každá vyfasovala lahváče, který jsme jí nesly na tábořiště.

      Vymazat
    8. Já si jako bad girl představuju spíš rebelskou Joan Let zpívající I love Rock'N Roll nebo připitou, přikokainovanou Kate Moss pořvávající na mejdanu Who wants some fucking. - Něco jako Jagger, ale v ženským.

      Antikoncepce Drábová vypadá takhle http s://www.you tube.com/w atch?v=zicWMwVkEXc

      Kdybych doopravdy musel vědkyně, tak bych obětoval to "bad" a sáhl po, pro mě okouzlující, profesorce Hannah Fry. Taky by ti byla sympatická, protože jako matematička hlásala, že "Studovat matematiku až do 18 bude jen traumatizovat teenagery a ne měnit Británii (k lepšímu)" druhá je buchtičkovitá, prsatá profesorka Bettany Hughes. (Celá egyptologie je věda asi tak na úrovni Blesku, kdo se s kým vyspal, porval a jakej si postavil (posmrtnej) barák, ale celej svět dělá, že když jde o starý Egypt, tak to je skutečná věda).

      Drábová by se do těch atomovejch dříčů hodila, to jo, a k lesbické pivní dvojce taky. Nebyly ty lesby Ukrajinky? To by se tam hodila ještě víc.

      To musel bejt pěknej šok, ta bouračka. Ty střepy všude jsou takovej tichej děs. Já někdy koukám na videa bouraček. Někdy to je "ducnutí" a všichni mrtví, jindy auto rozmlácený na kusy,všchno lítá a pasažér vyleze z pomačkanýho torza živ a zdráv.

      Máma měla takovýhle "ducnutí zezadu" v autě, zlomenej vaz (projevilo se to až za den), léčila se měsíce a nějaké následky má dodnes.


      Nejbezpečnější jsou asi nízkopodlažní tramvaje. Jednou jsem byl v jedný, co se srazila s autem. V tramvají se to ani nezachvělo a auto odletělo 50 metrů.

      A.P.

      Vymazat
  2. No...hele asi bych se za tři minuty osprchoval, ale úplně poctivě odvedená práce to nebude. Nanejvejš nejnutnější údržba, aby člověk nezačal od jihu hnít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rychlovka, no. Svádí to k tomu, namydlit se ke konci ještě jednou, ale to už je pak právě hazard s tím, že utíráš mýdlo do ručníku a zůstane na tobě krusta.

      Vymazat
    2. Co stará biblická metoda? Místo mytí se naopak natřít olejem a pak to seškrabávat dřevěnou špachtličkou.

      A.P.

      Vymazat
    3. To je těžce biblický, protože pak tvoje prostěradlo vypadá jako turínský plátno.

      Vymazat
    4. Já si myslím, že po sešktabání, tam zbyla tak tenká vrstvička, že se za chvíli vstřebala. To je jak když si namažeš ruce niveou. Za chvili tam nic není.

      Nehlede na to, že se takhle myli spíš před randem. Královna ze Sáby měla spicha s králem Šalamounem, tak se takhle otrokyněmi dopoledne nechala umýt.

      Takže pro tebe budíček, vyčistit zuby, rozčesat vlasy, oleohygiena a hurá na impro.

      A.P.

      Vymazat
  3. Jako jsem milovnik vany, velkej milovnik vany.
    Ale letos mi teda jeden zetonek vystacil i na umyti dlouhejch vlasu… bez balzamu. A na holeni nohou by to teda taky nebylo. Na druhou stranu: kdo by resil chlupaty nohy v kempu (komentar pubertalni Dlouhonozky).

    Co me pobavilo, byl mincovnik v kuchyni- varic, konvice, mikrovlnka korunu=minutu (brasule). Nez jsem prisla na to jak ten zgarb funguje, 5 korun v p… vy vite kde.

    Ale prekvapilo me cisto a klidek. A mraky maminek s detma. Podle aut i chovani zadna spodina. Vlastne fajn dovolena!

    Ps: jela jsi sama nebo ti rodina delala publikum?
    Ik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty brďo! Takže spotřebiče jsou fakt už někde na mince?!

      Mám taky dlouhý vlasy, navíc vlnitý, takže mytí bez kondicionéru je pro mě totální zmar - to prostě pak nerozčesám. Takže bych buď byla jako mastnej bezďák, nebo jako drátěnka s jedním velkým dredem v týle.

      A jela jsem sama. Zbytek rodiny k tomu neinklinuje - a taky potřebuju být někdy sama jen se svými obskurními zálibami.

      Vymazat
    2. Jestli máš vlasy, jak myslím, tak na to funguje kartáč s dřevěnou rukojětí a štětinama kolem dokola. Můžeš za to rvát plnou silou, štětiny se jen ohnou, a vlasy postupně rozčesaj. Fakt super.

      Samozřejmě to mám odkoukaný od holky s tehdy dlouhejma vlasama a kondicioner nepoužívám.

      A.P.

      Vymazat
    3. Mně na ně nejlíp funguje takovej starej prořídlej hřeben se zubama daleko od sebe. Jak je starej, tak některý zuby vypadly a češe se s ním ještě líp. Jednou to bude jen rukojeť.

      Vymazat
  4. Tak je to o minutu míň, než kolik má Trudi na sprchu na táboře. Samozřejmě ne každodenní. Což v jejím věku...no, prostě se i tak těší. Vlasy si mýt neplánuje celých deset dnů. Prostě no poo metoda.
    Těším se na impro podívanou very soon!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fuj, to mi připomnělo loňský návrat Čičman z koňskýho tábora. Šla úzkým koridorem přímo do sprchy a po dlouhý době jsem prala všechno na 90. Kdybych měla odblešovač koní, tak ho přidám místo aviváže.

      Vymazat
    2. A teď si představ, jak to je s blechama na jednorožci.

      A.P.

      Vymazat
  5. JEE. Miletinsky kemp jsem z důvodu existence sprchových žetonů zavrhla zhruba před 10 lety. To teda chatičky neměly vůbec žádný nátěr, natož čerstvý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď to tam vypadá poměrně zánovně a vysoce udržovaně. I ty sprchy jsou čistý, jen na žetonech se nezměnilo vůbec nic.

      Vymazat
  6. Umývanie vlasov sa dá riešiť aj bez vody, či už teplej alebo studenej, existuje Shampoo Cap, obsahuje aj kondicionér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No fakt! Zírám, o tomhle jsem neměla tušení. Jen je to tedy asi na principu klasickýho suchýho šampónu? Ale na nouzovky asi skvělý.

      Vymazat
  7. Nie je to suchý šampón, vlasy sú potom vlhké. Je to výborné pre ležiacich imobilných ľudí, ktorí už nie sú schopní sa dostať pod sprchu alebo do vane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ovšem skvělej tip. Nevěděla jsem. Díky moc. Třeba pro příští rok nebo na čundr.

      Vymazat
  8. Na tohle si pamatuju z kempu ve Slovinsku. A byla to tedy pořádná výzva to stihnout. A umýt si v tom vlasy na jeden zátah? Zhola nemožné. Hygiena jako novej bitcoin mě každopádně moc pobavila :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ve středu jsem platil v kempu zálohu 2 eura na sprchu, luxusně se umyl (je pravda, že na namydlení jsem vodu zastavil) a ve čtvrtek mi to euro pade vrátilo na účet. Ale zas tam nebyla jediná zásuvka na nabití mobilu.

    OdpovědětVymazat