středa 31. července 2024

Časem to sleze

 

Klidně mě berte za zpovykanýho Pražáka, ale už dlouhá léta pro mě sdělení: „není tam signál“ uvozuje wannabe divočinu, kde máte 1 čárku. Což v praxi znamená, že se vám na whatsappu nenačte obrázek a budete muset vstávat s frustrací, že si ráno nepustíte oblíbenou písničku na Youtube.

Jubilejní desátý ročník naší rodinné chaty s 6 dětmi pomalu atakujícími pubertu byl speciální: šlo o samotu tak samotnou a utopenou v kopcích, že tam nedosáhl signál. Jako fakt žádnej signál, ani na blbou esemesku. Můj osobní tip je, že za absenci signálu ty kopce okolo nemůžou, protože šlo o pitoreskní objekt, kterej pronajímá farář ve výslužbě.

Podle mých výpočtů na tý chatě strávil celý dlouhý měsíce exorcismem, kdy na jaře vylítla oknem stará oběšená čarodějnice a na konci léta se odplazil chlap, co tady sekerou zabil svou ženu a šest nevinnejch dětí. Okolo Vánoc se podařilo vyhnat i 5G signál a byl konečně klid.

Samozřejmě se pak musíte postarat taky o to, aby se démoni a technologie, vykopnutý dveřma, nevrátili oknem – což obě entity dělají běžně. Takže farář do každý místnosti natloukl aspoň pět křížů a letní bezstarostný vibes do naší ložnice nevnáší ani ručně vyšívaný obraz panny Marie s krvácejícím srdcem.

Čekala jsem, že šestice screenagerů se vzbouří nebo pomalu zvadne a uschne nejpozději třetí den po příjezdu. Že budou chodit bosky 8 kiláků do nejbližší vísky jako Barunka od Boženy Němcové, aby se mohli připojit na Instáč a poprosit ostatní online vrstevníky o pomoc, ale to ne. Všechny děti jsou naštěstí tak líný kůže, že se začaly bavit jako o generaci starší dinosauři (čti my): mastit karty a zavírat se do strašidelných pokojů, kde hrají oficiálně Městečko Palermo a neoficiálně Flašku.

Pro deštivé večery jim navíc ségra od Ema přivezla kreativní set sestávající se z epoxidový pryskyřice, formiček a miliardy třpytek na ozdobení. Namíchanou průhlednou pryskyřici nalijete do forem spolu s pomněnkou, kouskem kamínku nebo mrtvou masařkou a vytvoříte si tak efektní přívěšek na klíče.

„Hlavně se tím nesmíte v žádným případě polít,“ kladli jsme jim na srdce. „Je to strašně silný lepidlo a nebudeme vám moc přivolat pomoc!“ A máme všichni hrozně šikovný děti, protože těch přívěšků vygenerovaly víc než průměrná čínská fabrika a neukápl nikdo.

Což je pochopitelně jen část pravdy, protože se bavíme o kapání a dětech. Pak jsem si ke stolu sedla já a převrhla si na ruku celou velkou formu zasychající pryskyřice. Neptejte se mě jak – podle mě to udělala nějaká drobná entita na způsob hada hospodaříčka, který už byl pod rozlišovací schopnost exorcisty v penzi.

Sprostě jsem zaklela, za což se podle mě ty kříže začaly houpat jak u Toufarů v kostele a švihala jsem to umýt do dřezu. Myla jsem to 16x mýdlem, 4x jarem a 2x práškem na připečený hrnce. Myla jsem to olejem, šampónem a v naprostým zoufalství i kondicionérem a zubní pastou.

Přísahám, že takhle jsem si nemyla ruce ani na vrcholu covidový epidemie, nebo když jsem po dětech uklízela blití. Všechno marný. Moje ruce byly lepkavý a plný třpytek, takže jsem se lepila ke klikám, stolům i k vlastním rukávům.

„To si musíš oválet ruce v hlíně,“ poradil mi děda, když už jsem vystřídala všechny prostředky na mytí, které mi ostatní horlivě doporučovali. Mohla jsem o tom chvíli popřemýšlet. Tenkrát mi ale jen blesklo hlavou, že pokud má někdo pravdu, je to boomer, kterej se za svůj život zasvinil snad všema možnýma chemikáliemi, z nichž už je většina v EU přísně zakázaná.

Takže jsem moje lepkavý třpytivý ruce vkleče ponořila do prachu příjezdové cesty, což muselo zdálky vypadat jako příchod do Jeruzaléma, protože děti v oknech se hýkavě smály a moje ruce konečně přestaly lepkat.

Já sama jsem se přestala smát ve chvíli, kdy jsem si šla umýt ruce od prašného elixíru. Schválně si to zkuste doma – smíchejte hlínu z uježděný cesty, třpytky a kvalitní epoxid a výsledkem budou temně skvrnité ruce bangladéšskýho textilního dělníka, kterej barví látky v neředěným formaldehydu.

„Časem to sleze,“ mávne rukou děda, ale zapomněla jsem se zeptat, jestli myslí tu špínu nebo fakt, že si svlíknu kůži z rukou jako sklípkan. Ale víte, co se místo toho stalo první den v kanclu? Tyhle venkovský úrazy sbírají tak velkou vlnu zájmu, že se z toho dost možná stane novej trend!

Prudce třpytivé áčko od Čičman




41 komentářů:

  1. Ta pryskyřice mě zajímá. Jak dlouho to vytvrzuje, jak se to chvá v silnější vrstvě a jak je to čirý, když to vytvrdne?

    OdpovědětVymazat
  2. Ted jsme delali max jen cca 1cm vrstvu. Ta tvrdla podle navodu 24 hod, nicmene uz po 12 hodinach mas hotovo, jen je to trochu gumovejsi. Za ten den mas fakt tvrdou hmotu. Kdyz to nezasypes trpytkama a blbostma, je to 100% ciry, bez nejakeho barevneho pridechu nebo zakaleni.

    OdpovědětVymazat
  3. Predpokladam, ze te to zajima z modelarskyho pohledu: tak jen bacha, pod tim predmetem se rady delaji bubliny. Em si jednou zalival do kvadru epoxidu stary rybicky-olejovky s datem jeho narozeni:) Ale asi kvuli ty bubline pod nima zacala ta kovova krabicka korodovat a muselo se to vyhodit. I kdyz to prave Em udelal, aby mu to vydrzelo naveky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na bubliny byl nějakej fígl, na kterej si nemužu vzpomenout. U tý plechovky by bývalo asi stačilo ji přestříkat bezbarvym lakem. Ten by měl její povrch zavřít a ty bublinky v epoxidu sami o sobě by pak nevadily.
      Ovšem odhalilas mě zcela přesně, čirý dvousložkový epoxid se používá příkladně k napodobení vodních ploch v terénu. :-)

      Vymazat
    2. Aha! Diky za tip, tak pristi relikvie snad uz nepodlehne zkaze:)
      Jinak - no nebyla to zrovna otazka za zlatyho bludistaka, bylo mi jasny, ze na nausnice z pomnenek se asi nechystas...
      Voda by z toho byla super, tam by nevadily ani ty bubliny. S trochou modry by z toho bylo i more jak z katalogu od Fischera.

      Vymazat
    3. Tak jako... Shodou okolností budem s Habrou za pár dnů slavit 15. výročí svatby. To by se ty naušnice vlastně docela hodily... ;-)
      U těch bublinek ve vodě by záleželo na velikosti. Kdyby stoupal řetízek drobných ode dna k hladině, tak dobrý. Kdyby se tam vyjevily náhodně větší, už to taková hitparáda nebude. :-)
      Moře je pak v tomhle směru docela zajímavý, protože u něj, pokud člověk staví větší loď v malym měřítku, už není potřeba tolik tý optický hloubky. Tak se pak najdou třebas i takový střelci, který si kus moře pod bitevní loď vyrobí z otrub... :-D

      Vymazat
    4. Psice

      A nešly ty rybičky z tý pryskyřice zase vybrousit. Takhle nějak se vyráběla římská omáčka garum. Z ančoviček.

      Vymazat
    5. Odpověz si sám? Fakt by ses chtěl by ses probrousit k tělíčkům sardinek z roku 79, které se sebejistě derou přes zkorodovanou vaničku? Já mám třeba nějaký gurmánský limity - nejedla bych fermentovanou ovčí hlavu zakopanou pod zemí, i kdyby to byla nejlepší islandská specialita na planetě (nemyslím si). Rybičky řadím na stejnej level.

      Ale jsou prý nějaký šílený army prepper burzy z konzervama z druhý světový a najdou se lidi, co to otvírají a jedí. Myslím, že třeba čokoška je relativně neškodná, pokud nepočítám naštípnutej zub. Ale s těma masovýma konzervama už jsou to fakt adrenalinoví ochutnávači.

      Vymazat
    6. No, podle toho jestli bych byl zrovna ve výzkumnickým módu.

      Ona ta římská omáčka byla populární a v Pompejích snad měli i nějaký výrobně prodejní družstvo. Dělalo se to ve velkým.

      Jenou jsem viděl nějakej dokument o Římský kuchyni. Uvařili tam římskej recept býčí varlata s bylinkovou nádivkou. Moderátor se toho děsil stejně jako já, ale nakonec teda aspoň ochutnal a pak to snědl všechno. Tak kdo ví.

      Ve Vietnamu mají také rybí omáčku a dělají to měsice v plastovám sudu.

      Víš jak. Nesnáším rajčata, ale výrobky z nich můžu jíst. To samý játra. Jen v játrovejcch knedlíčkách je to fajn.

      Ale máslo z dob před naším letopočtem, co si keltové schovávali do rašeliniště a sem tam nějaký vydrželo dodnes, prý získalo takovou podivnou vůni po zvratkách. Tak ho nikdo nechce ochutnat, i když podle chemických rozborů je v pořádku.

      A.P.

      Vymazat
    7. S játrama to mám stejně. Rajčata jsou syrový skvělý, ale nesmí být z obchodu. Musí chutnat po slunci a hlíně, ale takový vytáhneš jen ze zahrádkářů a tam já nemám konexe. Ani ty moje balkonový z jižního svahu paneláku to z těch omezenejch truhlíků nevytáhnou.

      Po zvratcích mi chutná parmazán. Asi to má každý nastavený individuálně.

      Vymazat
    8. S tím Eaglemanem mě nakonec napadlo jít se podívat do Luxoru, jestli to tam maj, Doploužil jsem se v tom největším vedru z Můstku do Luxoru, pak jsem to tam několikrát celý proploužil jak skomírající zombie, než jsem ho našel.

      Maj tam jen Inkognito. Sice to nebylo, co jsem čekal, ale nadchlo mě to. Nejvíc ten kousek, jak tam rozebírá, že my vůbec nevíme, jestli ta moje červená je stejná jako červená někoho jiného. To jsem kdysi vysvětloval spolužečce na vejšce, potože každým okem vidím jinak červeně, tak se tahle úvaha vnucovala.

      Takže jestli to je takhle pro barvy, tak to může bejt i pro chutě.

      My jsme měli zahrádku a rajčata mi nechutnala ani z ní.

      Jak to máš s rajčatama z farmářskejch trhů? Maj tam průmyslová nebo zahrádkářská rajčata?

      Pak mě ještě zaujalo to třídění kuřat na holky a kluky a třidění letadel na vlastní a cizí.

      A.P.

      Vymazat
    9. Inkognito je naopak na začátek ta nejlepší volba. Nebo aspoň u mě to zažehlo jiskru k neurovědám.

      Rajčata z farmářských trhů mě na zadek neposadí. Ty jsou stejně primárně pěstovaný pro zisk (v lepším případě) nebo přeprodávaný z Lidlu (v tom horším). Ale na tý chatě jsem ochutnala rajčatový přebytky nějakýho vzdálenýho Emovýho strejdy a byly to Rajčata. Tyhle kousky se ale neprodávají, ale předávají jako podpultovky zdarma. Rajčata z trhu jsou namalovaný prostitutky s pěknými tvary a barvou, ale nevyrovnají se sexu z lásky - takový mají jen zahrádkáři.

      Připomeň mi ta kuřata a letadla - už nevím, co konkrétně myslíš.

      Vymazat
    10. Ta kuřata byla historka z Japonska. Jde o to, že slepičky se dávají na chov nosnic a kohoutci jdou většinou do kafilérky, jenže je těžký je rozpoznat.

      Musí se jim kouknout na kloaku, ale ti třídiči to uměj neměj udělat, ale neumí vysvětlit, co tam máš vlastně vidět. Takže to nakonec dělají tak, že se postaví za žáka, on to třídí a když to udělá blbě, tak ho opraví, aniž by mu ovšem řekli, kde je chyba.

      No a on se to takhle naučí.

      Podobně to bylo s letadlama za druhý světová. Lidi, co byli fandové do letadel rozpoznávali anglický letadla, co se vracela z mise nad Francií od Německých letadel přilítajících útočit. U obojího různý typy, v různé výšce, z různých úhlů, někdy poškozené, v různých fázích dne. - Taky nebyli schopní vysvětlit, jak to dělají a nakonec je to taky učili jen opravováním žáka.

      Možná bych si měl takhle cvičit hudební sluch.

      A.P.

      Vymazat
  4. Informace, že "Lenost porazila Inastáč" mě naplnila důvěrou a optimismem v budoucnost lidstva.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom jsou socky vždy o 2 kroky napřed, jak v lidech tu lenost kultivovat ještě víc.

      Vymazat
    2. Spíš než lenost jsou socky regulérní fet.

      Já chtěl využít pondělka a jít si v knihovně přečíst konečně toho Eagelmana. I jsem si našel, že ho tam mají, ale pak jsem zjistil, že mají podnikovou dovolenou. - No věřila bys tomu. To je jako by měli dovolenou koupaliště a letecký společnosti.

      A.P.

      Vymazat
    3. Podniková dovolená v knihovně? To je skandál. Ještě za ty nehorázně vysoký platy, co knihovníci berou. Rozmázla bych to v médiích!

      Vymazat
    4. Že jo. Měli by to mít zorganizovaný jako non stop service.

      Možná knihovníci tajně berou i výsluhy, za to, že chodí i k regálům s hororama.

      A.P.

      Vymazat
    5. Nech si to pro sebe, ale jsou placený od počtu stránek, který v knihovně nahromadí. Ti největší sysliči z tý tvý knihovny pravděpodobně odjeli na mezinárodní sympozium knihovníků do Goa, kde se oddávají v knihovnách palmových listů neřestím s masérkama a naivníma turistkama.

      Vymazat
    6. Možná, když neuděláš zkoušku z Kámasútry, tak jsi v tý knihovně v Goa v podstatě vězeň a pokud neuděláš každou polohu správně, tak jsi tam jak v hotelu California.

      A když to nakonec zvládneš a pustěj tě, tak to sice umíš všechno dokonale, ale máš ze sexu radost asi jak študák z povinný četby.

      Masérky a turistky sice lezou slastí po stropě, ale pro tebe to je jak mejt nádobí.
      ----

      Ale možná jsou knihovníci jak zednáři. Jen nemají tajné znalosti stavidelů pyramid, ale opisovačů z Alexandrijský knihovny a všechno líp tajej a zednáři jsou vedle nich jen hudlaři.

      Zeman byl určitě tajný knihovník 37 úrovně zasvěcení.

      A.P.

      Vymazat
    7. Je to možný, že si tam takhle zvyšují kvalifikaci. To pro tebe nemusí být úplně dobrá zpráva, jestli jen ten váš knihovník ňouma už od pohledu - aby ta tvoje pobočka neměla zavřeno půl roku, než ho konečně propustí (a to jen kvůli tomu, že se pokusil o sebekastraci, aby už nemusel zkoušet akrobatickou pozici, co musí cvičit každej den a stejně mu nikdy nejde).

      My máme V Malešicích hodný a sečtělý knihovníky. Ale na Vinohradech byla taková šílená, která byla posedlá jen tím, že zuřivě kontrolovala ohnuté rohy a nešetrně přetočené stránky.

      Zeman je něco jako padre Pio. Játra dítěte, prostata panice, mozek v 37. úrovni zasvěcení. Z toho se jednou bude lisovat olej, o jehož aroma si netroufám snít.

      Vymazat
    8. Zemanova prostata je jak Helena Houdová. Taky bylo lepší, když jsem o ní nevěděl. (Houdová je jak ty hříčky, kdy je namalovaný třeba logo Fordu, ale nápis říká Fiat. Takže máš najednou protichůdný signály. Tak jsem viděl v TV hezkou ženskou, která mlela nějaký blbiny, co mi dávaly chuť ji proplesknout. Bohužel už nevím jaký, protože jsem se hned podíval na web, kdo to je a všechno, co hlásá mi dává chuť ji proplesknout.)

      Zemanova prostata mi zas dělá z mozku porouchanej hardware. Přečteš si to, mozek se rozjede, aby si to představil, zasekne se, že to nejde, chceš si představit, proč to nejde, na to si začneš představovat tu prostatu jak vadí a znova se to zastaví a tak pořád dokola. Po chvíli se mi tam vetře představa Zemana v rakvi, ale pořád tam je, teď seschlejčí prostata, a pořád to blokuje.

      Prostě lepší nevědět.

      Myslím, že olej ze Zemana bude vonět po dehtu a tabáku a bude se používat k čištění dýmek, motorů, odvšivování osvobozených vězňů a k ničení velkých rojů kobylek. Budou praskat jak popcorn v milionových sériích.

      Já občas zajdu do hlavní knihovny, tak tam mají asi nějaký knihovníky navíc.

      Už jsi někdy zkoušela googlovat kastrace? (Radši s tím teda počkej, až budeš v práci.)

      A.P.

      Vymazat
    9. Tak, a teď se bude zdát o Zemanově prostatě mě, dík.

      Prosím tě, co ti vyjede na keyword kastrace v Google? Myslím, že máš nějakej speciálně personalizovanej content, protože mě veterinární ordinace. Nebo se zobrazují jiné výsledky ženám a mužům?

      Vymazat
    10. Docela koukám, protože teď to vyhazuje něco trochu jinýho. Hotovej Orwel

      ------
      Minule v tom prvním horním textu bylo o kastraci muže a taky mentální kastraci.

      Pak tam byly věci, co teď vyskakují při zadání "kastrace muže".

      Jen pro otrlé: kastrace mužů zabere asi půl hodiny - iDNES.tv

      Žádost o kastraci - gov.cz

      Vykastrovaní muži si pochvalují zvládání agresivity i "klid ...

      Kastrace může být klíčem k dlouhověkosti, spekulují vědci

      Kastrace od 21 let. Lepší než se stát zločincem?

      Jak vypadá vykastrovaný chlap?

      Jak se Kastruje muž?

      Jak se dělá kastrace?

      Jaký je život bez varlat?

      Z psychologického hlediska můžeme mluvit o jevu nazývaném psychická kastrace. Zní to hrozně, ale je to tak. Partnerka tímto svým jednáním skutečně svého partnera symbolicky vykastruje, protože mu vezme kus sebeúcty a zásadní mužskou kvalitu – rozhodování, ochraňování a zajištění.

      Kastrace ve vztahu
      15. 4. 2019 — Jelikož si syn jako malé dítě uvědomuje, jak velkou převahu a sílu otec má, pocity nenávisti v sobě potlačuje, zapuzuje je, protože si je vědom,

      psychická kastrace - ABZ.cz - slovník cizích slov

      ---

      Měl jsem sem dát odkaz hned.

      Ale představ si: Ententýk je ve skutečnosti kastrát, jde totiž o vykastrovaného kačera (z německého die Ente = kachna). Samotný chirurgický zákrok, při kterém se kačerům odstraňovala varlata, se prováděl za pomoci dvou špalíků.

      Takže jsem si od mateřský říkal rozpočítávadlo o vykastrovaném kačeru. (Jakoby to do těch dětskejch knížek psal černokněžník)

      A.P.

      Vymazat
  5. Možná by bylo lepší, tu ruku uříznout a přidat vrstvu pryskyřice. Za pár set let mohl mít někdo hezký jantarový šperk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, jen by se pod ní nesměla vytvořit zkázonosná rozkladná bublina... Trochu se s tím naučím dělat, nebo spíš Em, aby mě mohl po smrti zalít do velký epoxidový rakve pro pravnoučata.

      Vymazat
    2. Radši ne. Aby z tebe pak taky nebyla omáčka.

      A.P.

      Vymazat
    3. Sám jsi psal, že fermentovaná vietnamská rybí není problém. Takže tohle si beru osobně!

      Vymazat
    4. No, ale dalo by se to přidávat do svatých olejů, kterými se pomazává a pak by jsi se k dotyčným mohla přivtělit a postupně je ovládat jako roj dronů.

      Koho by zakápli, byl by tvůj navždy.

      A.P.

      Vymazat
    5. Tak to už zní líp. Jednou jsem četla o posmrtném "oleji" nějaké obzvlášť pravověrné jeptišky, která odolávala rozkladu a cedila ze sebe olejovité kapky, které její sestry s patřičnou náboženskou agónii sbírali do lahviček.

      Ale už se nepsalo, jestli to vonělo po fialkách, rybí omáčce nebo hnijících býčích koulích (to by bylo v případě jeptišky obzvlášť pikantní a zákeřný, chovat se takhle po smrti). Ani co s tím sestry dělaly, jestli si to schovávaly jako relikvii, nebo se na tom smažilo v klášterní kuchyni.

      Vymazat
    6. Padre Pio prej voněl po růžích, když byl na několika místech najednou nebo pak při posmrtných výletech. Tak třeba to je univerzální svatý olejový parfém.

      Možná z toho vyráběly mazání na bolavá kolena, artrózový prsty a alzhaimerovskou hlavu.

      Jen si to představ v tý kuchyni: olivový olej, ořechový olej, slunečnicová olej, lněný olej, pot nebožky Klotildy, dýňový olej...

      Ale možná to dávali mistru Leonardovi a mistru Michelangelovi do barev, aby byly ty obrázy světější a voňavější.

      A.P.

      Vymazat
    7. Nic proti padre Piovi, ale kdoví, jak to s těma růžema bylo. Zvlášť jestli si jezdil po posmrtných výletech. To možná šlo jen o to přerazit ho co nejsilnějším parfémem, aby na cestách nepůsobil skandál.

      A představ si potom ten posvátný večer, kdy se na Klotildě usmaží bramboráky a sestry potom začnou upadat do agónie, vykřikovat její jméno a psát na zdi nářky, které každé z nich Klotilda šeptá do ucha.

      Vymazat
    8. Oni toho Padre Pia sice pohřbili, ale za pár let ho zas vykopali a dali do skleněný rakve, kde leží jak Sněhurka. Tak asi vůbec nepotřeboval překrývat nějakej zápach. On je to mezi mnichama taková hvězda jako Jágr mezi hokejistama.

      Jinak ten křesťanskej masochismus může nejt komplikovanější. Ne, že to je bolest-laškování.Ono je to bolí, trpěj doopravdy, jsou zoufalý, beznadějný, ponížení a to uspokojení přichází až potom. Ti co se mrzečej tetováním a piercingama to taky pak nosej jako vyznamenání.

      Kromě přibití na kříž byl Kristus ještě bičován a to nebyl žádný jezdecký bičík anglické šlechtičny. Měl víc pramenů a ještě to nich byly vpleteny háčky, co vytrhávly kousky kůže a masa.

      Myslím, že se musel nechat umučit kvůli politice. Jako mučedník jsi nevinná oběť, je možný si číst tvý spisy a uctívat tě. Breivik toho napsal a sotva to ho četl, protože ať tam je, co chce, tak to pořád tak trochu návod vraždit.

      Olej svaté Klotyldy se asi spíš přikápne k svíčce a sjedeš se moc po kouři jenž naplnil klášterní celu.. Bramboráky přeci jen... je to moc oleje na vyschlou Klotyldu.

      A.P,

      Vymazat
    9. No, takže jsme vlastně zase u epoxidu - ta skleněná rakev je jen konzervativní verze, jak padre uchovat pro obdiv generacím před námi.

      Já myslím, že u BDSM bolest taky není jen laškování. Nebo ne u nějaké ostřejší verze, která se sem tam dostane do médií, protože musela záchranka oživovat někoho napůl uškrcenýho v masce králíka. Každopádně nechat se ukřižovat zrovna kvůli politice je snad ještě horší důvod, než vzrušující radovánky s koncem na JIPce.

      Vymazat
    10. S tím Padre Pio to asi tak bude. Ale on byl na pohled docela sympaťák. Takovej ten typ, co ho rád pozdravíš, když si dáváš na ulici ranní kávu a on jde kolem z kláštera do kostela. Navíc byl kapucín, takže by se na pytel s kávou fakt hodil. Taky na rejži na rizoto nebo nějaké special oplatky a tak.

      Navíc byl i léčitel.

      Teď je v místnosti s nějakým zlatým pozadím, tak to působí líp, než nějaká neuklizená trpasličí chaloupka nebo pochmurné moskevské mauzoleum, kde na podzim sráží voda na mramorových zdech a v zimě je tam jinovatka.

      Mimochodem, už jsi přemejšlela, jak byli vlastně cejtit trpaslíci, když je až Sněhurka učila hygieně? Jak bylo původně cejtit štískovo podpaží, stydlínovy trencle či šmudlův poklopec?
      -----

      Masochisti si tu bolest ve skutečnosti fakt užívají. Freudovsky to začíná třeba klukem, co dostává vejprask a při tom se najednou vzruší a postaví se mu a tak se to zafixuje. Pak se to s nima táhne až do dospělosti. Jindy to je jinak, ale bolest a vzrušení jsou propletený. Vem si jen úspěch 50 odstínů šedi, kolika ženskejm to muselo na něco brnknout. Ale u každý na něco trochu jiného a nakonec tam hrdinka odejde (pro dobrý svědomí čtenářek). To on byl "ten divnej". Jen to četly ženský a ne chlapi.

      S tou politikou/náboženstvím to má asi hlubší kořeny. Kdysi se učila ruská literatura a jeden mýtus byl o tom, jak je skupinna/kmen ztracen někde v močálech a hrdina si vyrve srdce z hrudi a ono září a pomocí toho najde cestu ven. Pak umře. Je v tom podobnej patos. Podobně dopadl Prométeus, za dar ohně mu orel klove játra.

      Ale když byla katastrofa v Černobylu, tak se muselo jít k reaktoru, velitel žádal dobrovolníky, co půjdou něco zavřít, i když tam je tolik radiace, že pak bolestivě zemřou a jako dobrovolníci se přihlásili všichni. Lidi se obětovávají pro ostatní - strategie přežití.

      Celý příběh Krista je skoro identický s příběhem předkřesťanského boha Mitry. Kristus měl třeba staršího sourozence, ale tak nějak se víc hodilo, aby se narodil z panny. Líp to zní.

      U nás oslavujeme Palacha a taky je oficiální verze notně pokroucená. Palach měl rád bolest.

      S tím ukřižováním kvůli politice v podstatě není na výběr. Mocní chtějí zůstat u moci za každou cenu a disidenty zabijí, takže ti musí jít vědomě na smrt. Jaká ta smrt bude je otázka toho, co se zrovna používá.

      Jakýsi Robert-François Damiens zaútočil na Ludvíka XV. Bodl ho jen asi centimetr, ale Damiensovi drtili nohy španělskou botou, pálili ruu sírou, rozhaveným olovem a horkým olejem. Pak ho vykastrovali. Nechali utrhat končetiny koňma a torzo upálili u kůlu. Jeho slova před začátkem byla "Bude to těžký den". Jinak v publiku seděl Casanova a kat žil tak dlouho, že za revoluce poravil Ludvíka VI.

      Důvodem k ůtoku bylo upření svátostí jedný sektě = takže zatracení.

      Kristus nemusel bejt masochista, jen nebylo vyhnutí. To až jeho následovníci.

      A.P.

      Vymazat
  6. Jen aby se na to nezapomnělo - už to slezlo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slezlo! Mám už jen pár připomínek na nehtech. No celkově jsem čekala na tu hrůzu větší výdrž.

      Vymazat
  7. Už jsem se podle toho prvního odstavce bála, že jsme byly na chalupě spolu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...to by bylo velké rodinné překvapení! A jaká byla ta vaše?

      Vymazat
    2. Ale taková klasika :) část osazenstva by z fleku mohla účinkovat v rodinných konstalacích a i se o to na té chatě pokusila... ale čtyři sudy piva jsou dost dobrý diplomatický prostředek i na tyto trable...

      Skandální odhalení, že i lidé po šedesátce mají sex, vykolejilo osazenstvo pak už jen mírně :-D

      Vymazat
  8. Ježkovy oči, připisuju na seznam aktivit, který nikdy nebudu zkoušet, protože se svojí šikovností si ty výsledky snad ani nechci představovat. Každopádně vymítací pasáž epicky končící 5G signálem mě naprosto rozsekala :-D

    OdpovědětVymazat