pátek 1. září 2023

Pravda o haggisu

Člověk se někdy honí po Vietnamech, Panamách a Srí Lankách, aby našel tu pravou kousek od EU.

Tahle země mi prostě sedla. Jak hrnec na prdel. Nebo Julča do topení. A přitom jsem tam nejdřív vlastně ani nechtěla.

„Do Skotska? Jako vážně?“ ptám se našich kamarádů, co nám před 5 lety jeli na svatbu a nevěděli o tom. „Nemůžeme radši do Irska?“ snažím jim nenápadně podsunout, protože mi Irové připadají jako lidi s větším názorem (a hladomorem! a rašeliništěm!) než jejich sousedi, ale kluci mě přehlasovali, protože Skotsko má hory, na které je zapotřebí lézt. „Rašeliniště a hladomor tam můžeš zažít taky“, smířlivě mi nabídl Václav.

V sobotu nás po příjezdu čekal dvouhodinový přesun do Newtonmore už za tmy, takže jsem nemohla dostatečně obdivovat místní reálie. Zato jsem mohla obdivovat hotel, o kterém jsem vám už letmo psala v komentářích. Závěsy z těžkého sametu, mahagonový psací stůl a postel, ve které umíraly děti na neštovice – už večerní dojem z našeho útulného pokojíčku byl velkolepý. A co teprve ráno!

Představte si slečnu Marplovou, co si sbalí do úhledného kufříku rozpletený rukáv svetru, křížovky a daktyloskopickou sadu. A teď si jich představte dvacet, jak sedí u stolečků prostřených sněhobílými ubrusy a kolem nich svižně kličkuje indický personál s čajovými soupravami. 

Přes francouzské dveře (to je jediný prvek, který v této společnosti nebyl národní) se zájmem sledujeme havrany, jak cupují sraženého zajíce na kraji vozovky a k tomu ukusujeme toasty s fazolemi, když mi Rajeesh přelije šálek čaje na damaškový ubrus. Tento hrubý poklesek neunikne oku pozorného majordoma u krbu a podívá se na něj pohledem obsahujícím nejmíň dvacet sprostých slov. Už chápu, proč se u ostatních stolů skoro nemluví. Tady se totiž komunikuje výhradně prostřednictvím zdviženého obočí.

Když přijdeme večer z treku, hladově se na recepci dotazuji, jestli mají haggis. Ano, tenhle podnik mě v jistých ohledech popuzuje. Ale zároveň musím uznat, že je dostatečně tradiční na ochutnávku, ke které mě podnítil Galahad.

Recepční pozvedne levé obočí a oznámí mi, že haggis nevedou. A to takovým tónem, že si mě doživotně zařadila do kasty k Indům, které tady tímhle odpadem po celodenní směně nejspíš krmí. Váhavě mě pozvala na vařené hovězí a já velkopanským gestem odmítla. To máte za chudáka Rajeeshe!

V úterý jsme si vyrazili na vysokohorskou výpravu. Abyste rozuměli, Sgorr na ciche je proti Sněžce těžkej zaprděnec. Jenže na rozdíl od Sněžky překonáváte 550 výškových metrů, a to prosím pěkně na ovčí punkové stezce. Protože proč chodit po turistických stezkách, kde je mrtě lidí, vysvětlili by vám kluci (viděla jsem na ní zdálky asi 5 postaviček za celé 4 hodiny).

Ovcím nevadí chodit přes potoky, klouzavý šutry a kapradiny, protože mají kopýtka a v srsti lanolín, chránící je před vlhkostí. Pokud vás tím příroda nevybavila, nějak se vydrápete nahoru. Sice mokří, špinaví a studení, ale dáte to. Úplně se totiž odjebáte až cestou dolů, kdy v podstatě nekontrolovaně kloužete dolů po bahně a ovčích hovnech, zachytávajíc se přitom vřesu (který vám zůstává v křečovitě sevřených pěstičkách i s kořeny).

Výhledy 1. Těžce vydřený!

Tenhle výstup si zasloužil odměnu, a tím se konečně dostáváme k nadpisu dnešního příspěvku. Vybrat vhodný podnik pro haggis není jen tak, jak už jste  pochopili. Buď ho nemají, nebo je to moc turistický, nebo je to místo, kde haggis na první pohled dělají z hostů (i když na to nemáte důkazy. Zatím...)

Ale my jedno takový místo objevili. Hospodu na výpadovce, kam jezdí kamioňáci na fish and chips a kde v jídelníčku nechybí „truck breakfast“ zahrnující asi dvacet míchaných vajec. Taková Fontána pro Zuzanu ve skotským kiltu. To chceš!

Za dvacet minut se přede mnou tyčí tři věže: jedna bramborová, druhá tuřínová a třetí z mletých vnitřností ovce, v jejíchž stopách jsme dnes šli.

Není důvod otálet, bořím vidličku rovnou do prejtu. Je to pepřový, horký a hrozně dobrý, takže to hned chtějí všichni. Musím si bránit talíř, aby na mě nezbyla jen tuřínová kaše. Kupodivu i ta ale není vůbec špatná a klasická bramborovka je vlastně největší nůďo na talíři. 

Dá-li se příchylnost k nějaké zemi hodnotit podle toho, jak vám chutná národní jídlo, tak je to jasný: Psice patří do Skotska!

Výhledy 2., nevydřené. Takhle se dá kochat i při obyčejné jízdě autem. 

                                 
Málem bych zapomněla: Houbařův vlhký sen


A na závěr hřbitůvek z 18. století i s márničkou. Vždyť mě znáte, tohle prostě nemůže chybět.
I v těchto ohledech je Skotsko zemí zaslíbenou!





42 komentářů:

  1. Každý údolí Glen, každá hora Ben, každej člověk Mac, stromů málo a když už, tak jen pár zakrslejch břízek. Pak už ani ty ne, jen vřes. Když dojde i vřes, tak rašelina... a kamení... A všechno pořád studeně vlhký.
    Prostě nádhera. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. A jinak jsem samozřejmě rád, že ti chutnalo. My k tomu haggisu na Sychrově nedostali obyč brkaši, nýbrž šťouchaný brambory, do kterých byla přidaná dozlatova opečená cibul. To už pak na talíři nebylo nůďo nic. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je úplnej ráj, ještě by ta šťouchanice mohla být se zelím.
      A jinak souhlas. Ještě jen dodám, že k mému kladnému hodnocení nejspíš výrazně přispěla naprostá absence (pa)komár(k)ů - midges. Tyhle obávaný krvežíznivý bestie můžou bezstarostný toulání po kopcích celkem úspěšně kazit...

      Vymazat
    2. Jo, bzučivou krvesajnou havěť by, pokud jde o mě, klidně mohli vystřelit zpátky do tý galaxie, ze který sem spadla...

      Vymazat
  3. To je taková krása, až se mi tají dech. Safra, proč jsou ty keltský země tak neodolatelný? Do Bretaně jsem se zamilovala prakticky na první pohled (a poslech!) a Irsko a Skotsko jsou jedny z mála mých cestovatelských snů. A teď když navíc vím, že haggis je taková lahůdka... tak je to prostě neodolatelný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, Bretaň mě taky vzala na první pohled i poslech. A to Irsko - jednou na něj snad taky dojde:)

      Vymazat
  4. Tak jsem se proklikala je tve svatebni fotce… nadhera! Ovsem na Skotsku mi prijdou lakavy jen ty vyhledy a haggis. Takze je to tady- poprve v zivote mi nenaskocilo ze bych takovou dovolenou chtela taky!
    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. IK, což je taky důležitý, mít svůj osobní dovolenkový black list. Já na něm mám třeba Belgii, protože mi přijde jako nejnudnější země pod sluncem vůbec. (a možná se škaredě pletu!!!)

      Vymazat
    2. co? ...vidělas Bruggy???
      Ale jako krom nich fakt asi nic moc no...

      Vymazat
    3. Ja mela v kolonce Nikdy snad jen dovolenou v resortu. Byt nekde zavrenej jak kralik, nic nevidet, zadny dobrodruzstvi…

      Vloni jsem to absolvovala s holkama… jako ze prvni dovolena bez hlavy rodiny, no neco nenarocnyho…

      A byla to pecka! Moje deti byly hyckany (zvlast Kudrlinka jako modrooka blondyna), ja nemusela ani uklidit talir, zadny dohadovani nad vyberem restaurace, baby club a uzasny snorchlovani!

      Dirty pleasure? Jedeme na jare zas!

      IK
      Ps: dobrodruzstvi bylo, na letiste jsme jeli ČD

      Vymazat
    4. IK, Jo, přesně dovolená v rezortu, ideálně v belgickým! Ten tvůj popis ale zní hříšně. Jen nevím, esi patřím mezi lidi, kteří mohou být na all inclusive vůbec připuštění. Pravděpodobně bych se tam týden válela na pokoji v nějakým hrůzným přežrání a po návratu si musela koupit všechny věci o dvě velikosti větší.

      Vymazat
    5. V Belgii maj jako národní jídlo hrnec mušlí a hromadu hranolek. Jako snack hranolky s jednou z dvaceti omáček nebo gaufry na dvacet způsobů. Pak tam mají všude čokoládové pralinky.

      Jsou třetí na světě v komixech a nemají tam podělané superhrdiny jako v USA, ale roztomilé postavičky jako šmouly. Další zábavná věc jsou diamanty v Antverpách, Girl's best friends. No a pak může turista vyrazit na bojovku po stopách unesených holčiček Marca Dutroux.

      Je to něco mezi hřbitovem za jasného dne a močálem, kde se vše děje pod povrchem. Pro sídlo NATO a EU místo jak stvořené.

      Jo a v Bruselu mají park vydlážděnej náhrobníma kamenama i s nápisama, které si můžeš při procházkách luštit.

      Tady se mluví o hyenismu, že Mrázek dodal na Václavák kostky z židovských náhrobků. Tam se dláždí náhrobkama zcela otevřeně a maminky s kočárkama se tam klidně prochází.

      A.P.

      Vymazat
    6. Psice zapomnela jsem dodat ze soucasti all in je i konzumace alkoholu od 10:00… vino sice hnusny, ale rum s kolou vlastne muzes k snidani, k obedu, svacince… no najednou chapu ty vyvrzeny vorvane se spalenymi obliceji!

      Bozi to bylo!
      Pokud by nekomu prisla prochazka Psice malo adrenalinova, muzu pridat historku, jak se maminka vydala na prochazku. Do pouste!
      (Moje maminka, ne ja, aby bylo jasno)

      Vymazat
    7. Slyšel jsem hotový legendy o loveckých výpravách, na nichž pánové v takových resortech po večerech pobalovali právě ty holčiny, co přes den hýčkaly Kudrlinky... :-D
      Lepší reklamu takovým zájezdům nikdo nevymyslí.

      Vymazat
    8. Myslis nasi Mary Poppins? Ani se nedivim, byly opravdu krasne a neuveritelne mile… ovsem co se tyce uspechu, pak verim ze to byl proslovecny taaaaaakhle velky sumec (loveckou hantyrkou) :)))

      Vymazat
    9. Nepochybuju o tom!
      ...ale znáš tu pohádku o unavenym štěstí, jo?

      Vymazat
    10. A.P.: Dobře, připravil jsi mě o jednu z posledních výsp, kam bych nechtěla jet. Spokojen? Ještě, že mi teď zbývá to Rusko a pár africkejch zemí, kde je jen válka, ebola a piráti.

      IK: Vlastně to zní jako takový blahý desetidenní kóma. Akorát se člověk probere na letišti při hlášení gate a ne na nemocničním lehátku za monotónního pípání snímače srdeční akce.

      A tu o té procházce na poušti chcem!

      Vymazat
    11. Psice: a presne od toho me moje deti zachranily :))) ranni snorchlovani za vetsich vln i tak stacilo na zaludek na vode az do vecera!

      Joo historka prochazka v pousti.
      Moje maminka naznala ze poledni klid uz ve svem veku dodrzovat nemusi. Nikomu nic nerekla a vysla si na prochazku. A kdyz dosla na konec plaze, nenapadlo ji nic lepsiho, nez obejit ten plot z ostnateho dratu a vydat se do pouste. Prave poledne a cca 33stupnu. Zjistila ze v pousti je tak akorat pisek a bordel. Dosla az k te strazni budce, kde stal strazny se samopalem (Galahad promine, jedina zbran u ktere me zajima presny typ, je rtenka). A zacala vysvetlovat ze jde dovnitr. No nesla. Chlapec ji tam arabsky zkousel vyslychat, mama mu podobne uspesne vysvetlovala v cestine ze “pasport tresor”… no nakonec vyhral zdravy rozum egypskeho strazneho, kdyz mu doslo ze 60+ blondyna v plavkach nebude asi terorista :))) ale tech 42 neprijatych hovoru na telefon, ktery lezel v tresoru stejne s pasem, to mi teda maminka nikdy neodpusti!!!

      Vymazat
  5. Doopravdy to vypadá, že jste jeli do propršenejch hor, vylezli na mokrej kopec, viděli spoustu hub, snědli ovčí prejt s bramborama a tuřínem a nakonec viděli márnici.

    Mě to připomíná standartní podzimní cestu na chalupu, kde se cestou zpět jede ještě na hřbitov.

    Nepřivtělil se k tobě při tom toulání po Bulovce Hrabal?

    Ten taky dokázal vykouzlit poezii z muších larev, řvoucího strejdy a poblitejch alejí.

    Dokonce tam máš Inda, jako měl on cikánku.

    Tebe láká metro a on vyskočil z okna.

    Nějakou kérku z dětství nemáš?

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně to tak bylo. Něco jako 5 dnů v Kersku, o měsíc a půl později. Hrabala mám ráda.
      Dětskou kérkou nemohu sloužit. Ale na pravý ruce mám dodnes takovou pidijizvu z mých cca 8 let, kdy jsem se s kamarádkou štengrovala, esi si toho zlýho psa od sousedů pohladím. Pak jsem ten kousanec několik týdnů schovávala před mámou, abych za ten úraz nedostala ještě pár facek navíc.

      Vymazat
    2. Já mám jizvu na zápěstí od sekání sekyrkou a na koleně od nějakýho divýho pádu z kola. To se se psem nemůže srovnávat.

      A.P.

      Vymazat
    3. AP, sorry vede Psice- sekyrka i kolo jsou nehody. Zatimco Psice ukazala odhodlani, prekonala strach a nechala se kousnout psem. Pochybnym vitezem je Psice …


      Ps: ja jsem rozsekly prsticek od sekyrky obalila igelitovym pytlikem a strcila ruku do kapsy. Prislo se na to, ve chvili kdy prosakovala krev novou jarni bundou… jak ja dostala naliskano!

      Vymazat
    4. No vždyť jsem to tam napsal, že se to se psem nemůže srovnávat.

      A.P.

      Vymazat
    5. IK, díky za ofiko předání Darwinovy ceny. I když sekyrkou do zápěstí, to se taky málokdy povede. Zato hladit kousavýho psa je takový vítězství na jistotu...

      Jinak přesně, běda, jak se spolu s otevřenou zlomeninou proděravěly i tepláky!

      Vymazat
  6. Nádhera. A bezva popis pohodové turistiky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohodové... no, vidím, že budu muset příště s dramatičností vysokohorského výstupu a sestupu trochu přitlačit:)

      Vymazat
    2. Asi sepíšu náš výstup na Velký Kriváň, který začal L. oznámením, že lanovka, u jejíž dolní stanice jsme parkovali, je pro lenochy a změkčilce a není nic přínosnějšího a rodinu víc utužujícího, než dvouapůlhodinový výšlap k její horní stanici... ;)

      Vymazat
    3. Přitlačit netřeba, jen jsem to "pohodové" měla dát do uvozovek. :-) Prožívala jsem při čtení to brodění se nahoru i sjezd dolů docela barvitě s Tebou, uf :-)

      Vymazat
    4. Psice

      Pro mě tlačit nemusíš. Chápu to i z náznaků. Kdysi jsem byl se školou v Tatrách. Tam jsme jeli přes noc vlakem a usnuli až po rozednění. Učitelé nás za to odměnili výstupem, jakobychom spali celou noc. Takže jsme se nahoru ploužili jak Napoleonovi vojáci vracející se z Ruska.

      Pak jsme šli jinou cestou zase dolů. Nebyla to přímo cesta, jen se tudy chodilo, takže nakonec to bylo skákání z kamene na kámen, aby člověk využil energii, co měl z výškovýho rozdílu. Bylo to mé jediné utíkání z lenosti, dost se to podobalo počítačové hře a myšlenka, že bych se při doskoku netrefil, spadl a rozbil si lebku, mě vůbec neděsila. Museli by mě snášet na nosítkách živého či mrtvého, tak o co jde.

      Přimyslel jsem si k tomu ovčí hovna, bahno a mokrý vřes a prožil to s tebou.


      Quanti

      Nepopletl si L. rodinu s Delta Force jednotkou? Ještě byste to mohli vylepšit, že byste nahoru nesli v poklusu společně kládu. :-)

      A.P.

      Vymazat
    5. Quanti: Ano, prosím, Velký Kriváň! O cizím neštěstí se vždycky tak pěkně čte, zvlášť z pohodlí gauče:))

      nomi: jojo, chápu:)

      A.P. Skoro by člověk řekl, že za našich mladých let učitelům nehrozil kriminál za úmrtí slabých kusů, co?

      Já si zas vzpomínám na výstup na Sněžku, kdy chcalo, foukalo a nakonec přišla Krakonošova pověstná mlha. Člověk vůbec nevěděl, kam jde a profesorka těláku to očividně moc neřešila, protože si v čele přední linie razila cestu do chaty asi 3 kiláky před náma. Kdo udělal úkrok špatným směrem, ten tam zůstal ležet jako ikonickej green boots na cestě na Everest. Akorát v tý době by ho zuli, boty byla cenná komodita.

      Asi se počítalo s tím, že ty slabý kusy by nechyběly ani rodičům. Tady máte Alešovy pohorky. Když jsme se pro ně ráno vrátili, už byl kluk tuhej jak permafrost. Snad do nich brzo doroste ten váš mladší, ten od pohledu vypadá jako menší jouda.

      Vymazat
    6. Psice

      Přesně. Tak nějak podle pravidla "Má to umřít na gymplu nebo na vojně nebo při porodu... vždyť je to jedno. Tohle může národ jen zocelit."

      V Krkonoších jsme byli na výletě s matkou. Tehdy jsem to bral jako normální výlet, kterejma rodiče otravujou děti, aby nemohly sedět u televize, ale teď mě napadá, jestli to nebyla nějaká modernější verze perníkové chaloupky, kde tatínek nenechá děti na paloučku, ale maminka na hřebenu hor v betonovém vojenském bunkru z druhé světové.

      Naštěstí si sebou vzala kamarádku, která se ukázala tak neschopná, že si při srovnávání asi uvědomila, že ty děti nejsou zas až tak hrozný a v bunkru nás nenechala.

      Výlet začínal jako vždy za krásného počasí, které se prostě nemůže zkazit. No a pak se zkazilo. Zatáhlo se, začal foukat studenej vitr, padat mlha a voda ve všech skupenstvích, na které jen pomyslíš.

      Máma měla v baťůžku pro nás nějaké dodatečné oblečení, ne tak, že by počítala s tím, že se doopravdy může zkazit počasí, ale něco jako KPZ, kterou si bereš už mechanicky. Tak nás do toho navlékla a nějak jsme se dostali někam do civilizace. Za trest musela nést naše lyže. Kamarádka nic takového neměla, byla jen v lehký bundičce. Nastydla tam, měla pak nějakej zápal/zánět, na to musela brát antibiotika a z toho ji na kousku hlavy vypadaly vlasy a dlouho/nikdy nedorostly.

      Víš jak to je. Na tvý hlavě je to nejduležitější věc na světě. Na cizích hlavách o nic nejde. - Ona si z toho pak udělala hlavní téma hovoru a zájmu. Takže přátelství tak nějak postupně uchřadlo. Je to jak poslouchat o cizích, hnisajících cystách.

      A.P.

      Vymazat
    7. To je pěkně na hovno vedlejší komplikace. Připomíná mi to jednu kamarádku ze školy, když jsme spolu šly na pálení čarodějnic kdesi na louce. Bylo tam asi dvacet lidí, někomu málem shořely boty, někdo se poblil, ale i s ohledy na promile v krvi se vlastně nikomu nestala žádná nehoda.

      Až šla ta moje kamarádka čůrat a po cestě zakopla a spadla úsměvem na jedinej kámen, kterej na tý louce musel bejt. Vyrazila si přední horní jedničku. Ale nevylila pivo, jak Hanzlík s bandaskou polívky ve Slavnostech sněženek. Kamarádství neuchřadlo, on šel nakonec nějak slepit nebo zrekonstruovat, takže se to obešlo bez vad na kráse. Rozdělilo nás až po letech stěhování.

      Vymazat
    8. Mě by víc děsila ta ztráta zubu, ale jde to nahradit daleko snadněji. Spolužačka na gymplu si ho taky vyrazila, pak chodila pár tejdnů bez a pak ji udělali umělej a vypadala normálně.

      To kamarádství neuchřadlo jen kvůli vypadanejm vlasům. Ony byly jiné. Jak komunisti dělali ty své ekonomické hokus-pokusy, tak jeden z důsledků byl, že na dílně pracovaly dělnice, co nic jiného neuměly, vedle těch, co tam utekly z kanclu, z kterýho by se jinak nedostaly. S kým na dílně se má holka kamarádit, než se svojí vrstevnicí. Maminy od dětí ani dědkové před důchodem se k tomu nehoděj. - Stejně starý holky maj alespoň kluky jako společnej zájem. Jenže ty ostatní zájmy už ne a to se časem projeví.

      A.P.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. No ale bacha... Možná pak nebudeš chtít zpátky...

      Vymazat
    2. Přesně, některý drogy a země jsou návykový od první dávky.

      Vymazat
    3. Což mi připomíná, že jsem ti právě za zjitření toho návyku zapomněl nepoděkovat.
      Ve Skotsku jsem byl jednou, je to asi 12 let a během proflouženýho víkendu jsem sotva stihnul prochodit Edinburgh. Kousek od něj je třeba docela velký letecký muzeum, kde maj Vulcana, co bombardoval Falklandy. A to už jsem nestih.
      Takže o tý spoustě dalších míst, kde se Skotsko potkalo s historií vůbec nemluvě že jo... A vy jste jich měli cestou do Newtonmore (pokud jste teda jeli z Glasgow, z Edi by to byla zajížďka) pěknejch pár po cestě. A jinejch pěknejch pár jen kousek od těch kopců, na který jste lezli...

      Tak teda nedík no ;-)

      Vymazat
    4. Hele, to je strašná škoda. Nerada to píšu, ale zrovna tady v tomhle případě bych viděla dodatečnou návštěvu bohužel jako nevyhnutelnou.

      My jsme letěli s Rain and Air do Ediburghu, tam jsme půjčili celkem za slušný peníz auto a do Newtonmore dojedeš za 2 hodiny. Zpátky jsme se vraceli přes Fort Williams a Tyndrum, který jsme vylaborovali jako obzvlášť malebný, ale popravdě - ono je to vlastně jedno. Každej kousek tam vypadá jak filmový kulisy a jak píšeš, historie se psala taky všude. Za mě je mi jen líto, že jsme nestihli odjet víc na sever, a na co jsem dostala hodně vřelé tipy, jsou ostrovy, konkrétně Skye a Arran.

      Vymazat
    5. Přes Fort Williams, řikáš? Tak to jste jeli pod Ben Nevis, na kterej za války s batohem o hmotnosti dospělýho chlapa šplhali kadeti všelijakejch škol speciálního výcviku, co jich po celym skotsku byl bambilion a půl.
      A taky to odtamtud už neni nijak extra daleko do Arisaigu, kde sídlila STS 21, kterou prošlo hodně našich, co pak seskočili do Protektorátu. Dokonce tam na břehu Loch nan Ceall maj pomník.
      Docela bych si chtěl prohlídnout okolí Stirlingu, někde tam u dálnice pod Dunblane má sochu David Stirling, co takhle jednou v poušti z nudy založil SAS... Navíc jsou tam okolo takřka na jedný hromadě cestou od Edinburghu všechny ty Falkirky a Bannockburny, co jim udělal před čtvrtstoletim reklamu Mel Gibson, že jo...
      Orkneje a Hebridy by nepochybně byly zajímavý... Ale ty počkaj... Scapa Flow by mi stejně možná i stačilo vidět jen ze vzduchu... O:-)

      Vymazat
  8. Nestíhám číst komentáře, tak sorry, jestli už to tu galahad řekl, protože si myslím, že jsem to probírala právě s galahadem, ale nevím, proč se rovna Češi se svojí zabíjačkou a dršťkovou, kterou zrovna obědvám, pohoršují nad haggisem. Strávila jsem ve Skotsku v kuse tři týdny a bylo to jediný jídlo, který tam mělo nějakou chuť.

    Pak jsem si koupila plechovku s sebou a do prázdné doteď dávám tužky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. A to říkám jako flexitariánka závislá na tofu. Haggisový stojánek zní designově! Něco jako Warholova Campbell´s soup!

      Vymazat
    2. Hele opakování je matka moudrosti přece... ;-)
      A já nepsal tady, nýbrž u sebe, že když na tom talíři vyměnim skopový za vepřový a tuřín za zelí, vychází mi z toho úplně normální časká zabíjačka, kde se vnitřnosti taky rozhodně nevyhazujou...

      Vymazat