pondělí 18. září 2023

Smrt za pár kaček. Kolik stojí ta vaše?


Životní pojištění je rozumná cena za strach a pochyby o tom, co všechno tady ještě vydržíte. Em k němu zodpovědně přistoupil někdy krátce po narození našich dětí. Nejspíš při pohledu na neustále otevřená vřeštící ústa našich batolat došel k názoru, že případný odchod z tohoto světa by byl vysvobozením. A zároveň byl natolik ohleduplný, že chtěl, aby mi zůstalo něco na školku a další předražený dětský zábavy. Všichni to známe z filmů: Jeden z partnerů po večeři prohodí, že jde pro poštu nebo cigarety – a bylo to naposled, co ho doma viděli.

Po dlouhé roky jsem svoje vlastní životní pojištění neřešila. Jednak mi připadalo, že jako matka nemám zákonný nárok na to, abych jen tak mýrnyx týrnyx natáhla bačkory. „No prosimtě, co tomu řeknou lidi? Máma vod dětí. To je ostuda!“ ťukala by si na čelo máma nad mou rakví. A pak mi taky můj částečný příjem z několika částečných úvazků nepřišel nikdy tak velkomožný, aby Emovi po mém předčasném skonu radikálně chyběl.

Ale úvazky potěšeně kynou jako kvásek u chleborodých čtenářů (ahoj IK!) a uzavřít životko se mi pozdává i jako dobrá strategie proti úzkostem – moje smrt přinese nejbližším pěkných pár výhod (jen to nepřepísknout s výší pojistného plnění, aby se z mé smrti v očích Ema a dětí nestal lákavě výnosný podnik).

Jak se později ukázalo, tyto obavy byly přehnané.

Možná patříte mezi zkušené matadory, co se týká promiskuitních vztahů s pojišťováky, bankéři a dalšími lidmi, co se vás snaží oškubat. Já jsem v tomhle ohledu něco jako Ošklivka Katka s rovnátkama, chlupatýma nohama a naprosto bez zkušeností.

Tuhle představu ve mně jen podpořil bývalý pojišťovák Ema, který mě na první dobrou odmítl s tím, že začal sklízet zlatý vejce v jiném oboru, konkrétně v IT. 

„Ale můžeme to zkusit, kolik byste chtěla měsíčně tak platit?“ zeptal se nenápadně. Údajně jen ze známosti, protože předtím finančně obskakoval mého muže. „Aha, tak to pro vás bohužel nemůžu nic udělat“ odkopl mě obratem po mé odpovědi.

Napsala jsem do pár pojišťoven a srovnávačů a můj život změnil – jako když Ošklivku Katku oholíte od hlavy až k patě a navlíknete ji do rajcovních šatů s výstřihem.

Dostávala jsem pozvánky na rande každou hodinu. Potom jsem zjistila, že si můžu své budoucí finanční partnery vybírat ještě před schůzkou a nechala si od nich posílat nabídky a lichotky. „Mohl bych se Vám ozvat třeba za týden a zeptat se, jestli jste si vybrala? Třeba vás nakonec zaujmu“ poníženě škemral agent z Metlife, abych ho chladnokrevně odpálkovala „Ne, tímto jsme spolu skončili. Vymažte mé číslo z databáze, pane Petře.“

Když volal Chytrý Honza, potopila jsem ho s tím, že Patron volal o dvě minuty před ním. Připadalo mi, že jsem se vrátila do období, kdy mi narostla prsa a bylo to boží. Bejby přece jen nebude sedět v koutě!

Tímto pochybným stylem, který se mi karmicky určitě vrátí, jsem dotančila k online schůzce s panem Alešem z Patronu. Pan Aleš měl dobrosrdečně obtloustlý hlas a zpocenou košili hned u krku. Zbytek na kameře díkybohu nevidím. Když mluví, je to jako když se snaží naráz spolknout čtyři karlovarské knedlíky se svíčkovou. Ale nechme jeho nadváhu stranou – aspoň nevypadá jako vyhublý sup, jak si pojišťováky vždycky představuju. Spíš jako dobrácký brojler, nejistě se kymácející na tlustých nožkách uprostřed velkovýkrmné haly.

První seznamovací fail na sebe nenechal dlouho čekat. „A váš manžel si uzavřel Metlife? Hmhm…mno koukejte," potřepával nesouhlasně podbradkem pan Aleš, „tahle společnost má zajímavé nabídky pro lidi maximálně do 40 let. Na tohle pojištění už jste STARÁ.“

„Pro takové lidi jako vy bych tady měl třeba tuhle konzervativní nabídečku od České pojišťovny, uhm, mlask. Vidíte sdílenou obrazovku? Když budete platit do 65 let šest set korun měsíčně, vaši pozůstalí dostanou milion.“ Taky jste si mě teď představili jako seniorku z reklamy na menopauzu?

„Milion? Ale to je strašně málo“, syknu. „Za to si za mě v téhle době nic nekoupí.“

„To máte pravdu, a ještě to navíc nezahrnuje sebevraždu. Pokud byste o ní uvažovala…“

„Popravdě díky naší schůzce už na ní začínám pomýšlet“ utrousím sarkasticky a pan Aleš na to bezelstně odpoví, že by to bylo za tučný příplatek a musela bych s tím počkat aspoň tři měsíce po podpisu.

Než jsme stihli probrat detaily, jakými způsoby by mi pan Aleš doporučoval se zabít, přešel samovolně na další radostné téma.

„Ony jsou i další věci, horší než smrt, to vám povím, chm, mlask,“ pokýval pan Aleš všemi svými zapařenými záhyby. „Představte si, že budete na vozejku s umělým vývodem – mno, na to by se penízky na přilepšenou nehodily?“

„Tak já se vám do pátku ozvu“ řekla jsem na konci TÍM tónem, kterým holky říkají, že už nikdy nezavolaj. Nikdy! „Tak já vám zavolám v pondělí, kdybyste jako náhodou zapomněla“ usmál se dobromyslně pan Aleš na znamení, že se ho už v životě nezbavím.

A tím pádem se tenhle příspěvek zařazuje do stejné skupiny jako zátěžová přikrývka. Máte nějakýho normálního finančního poradce, kterýho by vám nevadilo sdílet? Nebo pojišťovnu, co vám v tomhle ohledu nenabídne za vaše těžce vydělaný love jen pár šušňů?  A hlavně - je i pro STARÝ?!

Je úplně jedno, jak vypadáte a jak se cítíte.
Pojišťovák vás po čtyřicítce vidí prostě takhle.


51 komentářů:

  1. Hele... kdybys na tom trvala...
    Já se ale přiznám, že se za toho člověka trochu stydim. Což teda ale taky může bejt psychosomatický, protože ve mně tahle sorta lidí, co jinejm lidem vykecává do hlavy díru, ze který pak tečou peníze, vyvolává záchvaty stihomamu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je přesný! Jestli se za něj stydíš, myslím, že to bude ten pravej od fochu. Je zajímavý, že je to zase úplně jiná sorta lidí než namyšlený hypotékáři, co ti defaultně ten produkt dát vlastně spíš nechtějí, a ty si je musíš získat prostřednictvím svých citlivých finančních informací. To je taky druh mrchožroutů, ale v jiné části potravní pyramidy.

      Vymazat
    2. Asi je. Ale zas mu musim nechat, že se mi při sestavování tý pojistky docela snažil ty peníze šetřit a v zásadě jel podle podobnýho schématu, jako níž Nomi... My jsme doma v jedný pojistce všichni a tak to já se ženou máme nahozený tak, aby to už přikrylo příjem v případě nějakýho dlouhodobýho léčení, děti jsou jen na trvalý následky a smrt...

      Vymazat
    3. Jj, taky tam mám neplnoleté dítko přihozené - pojištění na trvalé následky. A plnoletému synovi jsem uzavřela za malinkou částku pojistku navíc právě i na tu případnou invaliditu, kdyby něco...

      Vymazat
    4. Galahad: Hele kdyz to bude v konecnym souctu vyhodny i pro me, tak at si na tom trhne kolik chce i on. Jen jsem mela u pana Alese paranoidni pocit, ze mi nabizi produkt, ktery byl zrovna mezi pojistovak vyhlaseny jako akce mesice, protoze se neprodava...

      Vymazat
    5. Něco jako První Ukrajinská Pojištovací, zrovna od Zelenského koupili plno pozemků na Krymu. Je u nich pojištěná celá ukrajinská armáda. Půl miliónů ukrajinských vojáků se přeci nemůže mýlit.

      Dáme diamantové plnění a jako bonus patentní hrnce, ať si mají sirotkové v čem vařit?

      A.P.

      Vymazat
    6. Psice:
      No jasně, zisk neni sprostý slovo... Jen by se člověk rád vyhnul pocitu, že si za trojku měsíčně pořídil pojistku, která mu vyplatí jednorázově desítku, když přijde o nohu...

      Vymazat
  2. Hledal jsem takový pojištění, co jsou vidět ve filmech, že se třeba zabijete v autě a vaše dvacetiletá manželka dostane tak 30 mega v $, ale mezi pojištěníma je to nejspíš podpultovka.

    Při tom, co se jim platí a tom, co vám zaplatí v případě trvalých následků, vydělávají už když vyplácí každého pátého a v případě umrtí dokonce zaplatí něco málo přes 4 letý platby.

    Nejlepší pojištění je nejspíš... založit si vlastní pojišťovnu.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně takový jsem sháněla. Na druhou stranu - je užitečné, aby na tebe nejbližší nahlíželi, že jsi mnohem lepším a snesitelnějším členem rodiny jako mrtvý než jako živý? Možná dřív takový pojištění bylo a lidi mizeli stejným tempem, jako se v Rusku padá z oken a pak se ten produkt musel v tichosti zastavit. Sdílej, než to vymažou.

      Vymazat
    2. Nevím jestli to není jen English Urban Legend nebo další historka profesora Parkinsona totálně vycucaná z prstu, ale prej se anglický hospodští a kavárenští povaleči-intelektuálové konce sedmnáctýho století (při čekání na vynález parního stroje) bavili tím, že tipovali, kdo asi tak kdy umře.

      Takový to, "jo tak starej Sam Woolworth si pořídil mladou ženu, vsadím se, že do vánoc je na prkně. To je dračice, tý to kouká z oči, kdo se vsadí?"

      Pak počítali pravděpodobnosti, potože na hazard se musí dělat vědecky. Když byl nějakej kandidát s velkejma sázkama moc houževnatej a ne a ne všas umřít, tak se zaplatil v East Endu pra-, pra-Jacka Rozparovače, aby to něj párkrát píchnul... a vyhrála se sázka. Jen to bylo trochu nebezpečný protože zákony a Ráj až taky není tak jistej, ale když už měli ty pravděpodobnosti pěkně rozpočítaný, tak to začali dělat obráceně a výhru dostával dotyčný kandidát na nebožtíka a jeho dědicové, takže to byl už zcela legální kšeft.

      Může se to udělat tak, že se sice výhodně pojistíš, ale když je zbytek rodiny drzej a neposlušnej, tak je strašíš tím, že se tajně zadlužíš a budou po zbytek života splácet po mamince dluhy jak za Lidový dům. (Taky motivace k pilnému učení se cizích jazyků)

      Taky mám příbuzné, kterým upřímně, sobecky přeji velmi dlouhý život.

      A.P.

      Vymazat
    3. Takze by to byla takova alternativa hospodskyho kvizu. Tak hele lidi, na kolik byste tipovali tady Tondu vycepaka? Mno, s tema dvaceti cigarama denne, to nam vydrzi sotva dalsich 10 let, ozve se stamgast. Bacha kuci, ja nahodou vim, ze tady Tonda ma nejnovejsi kardiostimulator a jeho svagr je primar na Homolce. Sazim na rok 2045…

      Vymazat
    4. Tak nějak. (Já zas vím, že tondova manželka chodí každý úterý k Bořkovi od policie, co bude vyšetřovat jeho pád ze schodů. Mají společnej světlík do koupelny s paní Brzobohatou, jak má toho manžela drag queen v kabaretu. Taky ji obrábím každý úterý, ale to vám neřeknu, jen si s dovolením vsadím.)

      A.P.

      Vymazat
  3. Asi úplně konkrétně z Ostravy nepomůžu, ale můžu se podělit o pár postřehů - když jsem to před pár lety řešila, tak jsem si o pojištění udělala takový vlastní průzkum a ještě něco málo si z toho pamatuji. :-)

    ---
    Podle mě je hodně důležité si ujasnit, co od té pojistky čekáš a pak si stát za svým a nenechat se různě zviklat (a to včetně částky, kterou jsi ochotna platit). A nechat si nacenit i víc různých pojistek. Nacenění k podpisu smlouvy nezavazuje.

    Osobně mi připadalo zbytečné nějaké to pojištění na pokrytí hospitalizací a menších úrazů, na to je člověk schopný mít odloženou rezervu a tyto položky se mi v pojistkách zdají akorát předražené.
    Ale třeba moje noční můra je těžké zranění po nehodě apod., prostě plná invalidita, že nejenom se nebude člověk moc zapojit do zajištění rodiny, ale i dost peněz odčerpá - takže tím směrem jsem šla. Jakože morbidně vzato, v případě smrti by část nákladů na děti pokryl sirotči důchod a já bych už nic nespotřebovala, kdežto takový ležák nic nevydělá a ještě stojí majlant.

    Co se týče věku, jasně, je tam rozdíl, ale i po čtyřicítce se dá slušná pojistka sehnat. Tam mi zas radili dát ji na více let - např. 30 (to pak vychází levněji), a např. s postupným snižováním té vyplácené částky - protože prioritou pro mě bylo pokrýt hlavně ty počáteční roky, kdy děti studují.

    ---
    Jinak ta sdílená obrazovka, to může být fajn.
    Chytla jsem tehdy nakonec docela šikovného klučinu a pak jsme to spolu docela dlouho modelovali v noťasu, aby to bylo co nejvyšší plnění za co nejnižší cenu. (netvrdím, že jsem pojišťováků snový klient)
    Tehdy tam byla i nějaká finta, že např. drobné navýšení měsíční platby pak třeba dosáhlo na nějakou slevu a ve výsledku to vyšší vyšlo levněji.

    A taky mi doporučil připojistit si právní služby k pojistce, do čehož jsem šla, protože si myslím, že kór v těch závažnějších případech případech může toto sehrát roli.

    ---

    Někdo říká nepojišťovat se, že to jsou vyhozené peníze, ale myslím, že je dobré najít nějaký ten kompromis. Kdybych teď např. deset let ukládala tu měsíční platbu jakože do rezervy, tak by mi to ve srovnání s tím nastaveným plněním pokrylo prd, zvlášť v době, kdy to je (vzhledem k dětem nyní) nejdůležitější.

    Tož tak...

    Ještě jsem sice něco chtěla dodat, ale teď mi to vypadlo, tak když tak doplním později.
    Jo, už vím, je dobré si ještě dát pozor na výluky z pojištění, tj. budeš žít v domnění, že ti to kryje vše, ale oni tam budou mít malou poznámku, že třeba se to nevztahuje na něco (cokoli, zvláště co se ti mihne v posledních letech v lékařských záznamech). A tam si myslím, že může být taky velmi markantní rozdíl - jestli ti vyloučí plnění konkrétně např. za pravý kotník nebo to rovnou pojmou obecně jako pohybový aparát..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nomi, díky moc za manuál! Postřehy zakomponuji:)

      Vymazat
    2. Jo, malé poznámky ve smlouvách a nenápadné větičky... s tím je vždy legrace. Když se smlouva vytiskne, tak je asi dva metry dlouhá a plná chytáků, které jsou každej na jednu vyučovací hodinu vysvětlování.

      A.P.

      Vymazat
    3. Rikam si, ze nic strasnejsiho nez hypotecni smlouvu uz stejne v zivote asi nepodepisu. Jedine tu s dablem

      Vymazat
    4. Psice: Nikdo neví, co podpisuje, když klikne na "Souhlasím s obchodními podmínkami" při nákupu na netu. To jsou pak dialogy: "To přeci nikdo nečte" "Silně doporučujeme si to před odkliknutím přečíst, má to právní platnost".

      A.P.

      Vymazat
  4. Teda ze je muj kvasek rozpinavej jak rusky vojska, to jsen vedela. Ale ze se dostane az do clanku u Psice, to me az rozneznilo. Takova pekarsko rodicovska neha a pycha. Co bude priste? Vankova kucharka?

    Co se tyce pojistovacich poradcu, u vsech jsem mela pocit, ze se na me divaji s takovm vsivym pohledem. Navic jsem videla nekolik Partners chlapcu, kteri skoncili ve strasnych s…

    Kdyz uz jsme u tech vsi, mame zari. A mame co? Vsi! To by byl clanecek. Ale kdyby nekdo z laskavych ctenaru poradil neco mene drastickeho nez DDT a nuzky… heeelp!

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V jedné knížce z devatenáctého století radil krajánek jít k mraveništi a nechat mravence ty vši z vlasů vyžrat.

      Ve rusko-finské válce finové bojovali proti vším tak, že chodili do sauny a tím se jich zbavili. Rusové to nedělali a trpěli.

      Během bitvy u Stalingradu učili hivi (kolaborující Rusové) Němce, jak se zbavují šatních vší. Svlíknou se donaha, šaty zahrnou hlínou a nechají jen malý cípek šatů koukat ven. Všechny šatní vši na něj vylezou, protože nechtějí být pod vlhkou hlínou. Tam je pak pálili kusem hořících novin.

      A.P.

      Vymazat
    2. IK, jak říkala už Jolanda: tvůj kvásek a srnec jednou budou hodně někde, uvidíš!
      Našim dětem se vši normálně vyhýbají, a to chodí do zavšivených tříd a potkávají se se zavšivenými bratranci. Asi těm vším jejich hlavy smrdí.

      Ale mám samozřejmě kolem sebe kolegyně a kamarádky, které to řeší, takže mohu posloužit zaručenými radami z okolí.

      Prvním přírodním receptem je jakási domácí majonéza - smíchat olivový olej, vejce a ocet (viděla jsem ale i verzi vykydnout na hlavu normální Hellmans a nechat hoďku působit).

      Prý zabírá šampón proti psím blechám a vlasy jsou po něm pěkný (ne 3 dny mastný jako po Paranitu a dalších chemických zbraních na bázi olejů). Hnidy pak vyčesat všiváčkem.

      No anebo jak radí AP, zakopat děti do země, nechat trčet jen vlasy a přefouknout to celý letlampou. To se pak nemusíš crcat ani s hnidama!

      Vymazat
    3. Ano, vcera jsem drzela v jedne ruce lahev s olejem a v druhe psi odblesovak. Vyhral olej a 3 rundy myti samponem. V druhem kole nasadim Arpalit. A treti kolo deti nafasujou ty obojky proti blecham…

      Jsem naprosto utahana, 3 dlouhovlasky a vsi, to da zabrat, takze bez vtipku :/

      IK
      Ps: co kanarek? Nemohl by hnidy vyzobavat kanarek?

      Vymazat
    4. Kanárek asi ne, spíš klubák. Aby pak ale dlouhovlásky neměly vlasy jako Flégr.

      Možná je dát na odpoledne k šimpanzům, paviánům a tak. Ti maj vybírání vší jako společenskou událost asi jako my drbání nad kafíčkem.

      A.P.

      Vymazat
    5. od smrti ke vším, to je zas diskuze :-D, taky se děsím jestli to ještě někdy přijde, ale tak pět let zpátky jsme jeli toto: chemie + ten patentovaný všiváček + nějaký ultrazvukový hřeben + večerní sedánky s vybíráním hnidů. Probudily se ve mně pravěké pudy až mě znechucovalo, jak mě to vybírání baví.

      Vymazat
    6. Ke vším - bohužel taky pár zkušeností - předražené přípravky z lékárny téměř nezabíraly (ten co měl hubit i hnidy nezabil ani ty vši), vždy velmi spolehlivě zafungoval v drogerii koupený tuším Difusil (nejlevnější a nejúčinnější).
      Ale nejvíc důležité je se zbavit těch hnid - za mě top pomocník - takový speciální kovový hřeben se zoubky -
      něco takového:
      https://www.zdravibezchemie.cz/magicky-vsivator-hrebinek-proti-vsim/?gclid=CjwKCAjwjaWoBhAmEiwAXz8DBce8eRy2U7VECkaIAaJGycxO87PtcagtZgEVTNulwF5lLjmkNnoc3BoCdxAQAvD_BwE

      Dcera má extrémně husté a dlouhé vlasy, zejména díky tomu hřebenu jsme to tehdy dobře zvládly, s klasickými umělohmotnými všiváčky se to nedá srovnat.

      Vymazat
    7. Helgo, ja tam vidim jasnou souvislost: vsim nic jineho nez smrt nepreju. A urcite tato katastrofa neni kryta pojistkou!

      Dnes nastala faze dva: vytahla jsem Arpalit, vsechny “vonime” jak cerstve vykoupanej pes. Vsivacek je nas nejlepsi pritel a pracka se susickou jedou maraton.

      Obavam se vsi budou stejne legendarni jako srnec. IK


      Vymazat
    8. Priklanim se k Helze, to je zase material. Predstavila jsem si Flegra v klubku lidoopu, jak si navzajem prebiraj a Flegr u toho jeste krupe v zubech hnidy jak prazeny pistacie, aby z nich podle chuti diagnostikoval toxoplazmozu. Az tam jste me dohnali!

      Vymazat
    9. Nomínek

      Já bych na to koukal z té pozitivnější stránky. Vši to sice přežily, ale děti také.

      A.P.

      Vymazat
    10. Taky jsem si to vcera malovala idylicky- s detmi budu sedet na pohovce a dlouhymi plynulymi tahy budu vycesavat vsi. Jenze Dlouhonozka ma vlasy ala Hagrid, tak bys schovala krecka i s kleci a nevsimla si ho… zadna idyla, skoncila jsem o pulnoci a premyslim o sebevrazde/ ostrihani vsech.

      Psice promin ze ti kazim okenko financni gramotnosti…

      Kdyz uz jsme u tech schovanych krecku, dej panbuh Julce klidny vecny spanek, slysely jste nekdy Pindy z gyndy?
      IK

      Vymazat
    11. Galahade, zenska by tohle nevymyslela… asi tak.

      IK

      Vymazat
    12. IK, ale vůbec ne, naopak děkuji za svěží inspiraci! Vypadá to, že dnešní odpoledne strávím edukací, ostatně jdu na prevenci zítra ráno, tak se hodí dovzdělat - prej tam radí i co na sebe!

      Vymazat
    13. A.P. - jj, to jo :-)

      IK - ad vši - hlavně to pak ještě zopakujte - po tom životním cyklu hnidy (už nevím přesně, kolik to je dní), kdyby se některé při vyčesávání přehlédly, tak ať to znova nerozjedou.

      nominek

      Vymazat
  5. Ono fakt existuje životní pojištění, který se vztahuje i na sebevraždu? No teda, můj život už nikdy nebude jako dřív!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to morbidni, ze? Vlastne takova sazka s pojistovnou, za kolik je to clovek schopny to udelat.

      Vymazat
    2. Jak západ postupuje s eugenikou, tak přijdeš v Kanadě na terapii, že máš sebevražedné myšlenky a oni ti místo léčení nabídnou asistovanou sebevraždu. V Belgii maj také povolené asistované sebevraždy, jen tě místo injekcí někdy v zápalu soucitu udusí polštářem.

      V Osvětimi se určitě hned po přijezdu také napřed uzavíraly pojistky a pak se teprve šlo k Mengelemu na třídění. Jen se to tajilo. Úplně to slyším: "Kdooo ještě nemá životní pojištěníííí? Platit můžete i později ve zlatejch zubech a pozůstalí dostanou až dvě tuřínové polévky denně navíc. Všichni mají? Tak jdeme k panu doktorovi na zdravotní prohlídku a pak do sprch."

      A.P.

      Vymazat
    3. Aby z toho nebyl extrém jak ze změny pohlaví. To teď psychologové nabízí v základní sadě otázek, kdykoliv tam přijde sedmnáctiletej kluk s tím, že má ze svýho těla depresi.

      Víš, že by jako stačilo se okrajově zmínit. Něco jako když u doktorky plácneš: "Zase covid? Já se z toho picnu". A už tě veze černá sanitka na kliniku s nějakým fancy názvem jako "Eternity".

      "Další sebevrah, chtěl se zastřelit u obvoďáka" předal by tě saniťák. "Chudák. Sestři prosím okamžitě připravte dusíkovou umírací kapsli. Dopřejeme mu lepší smrt" pohladila by tě po vlasech doktorka s uklidňujícím hlubokým hlasem a stříkačkou v kapsičce blůzky...

      Vymazat
    4. To je divná doba.

      Mám ze svého těla depresi, doktore Silbersteine. - Nechcete změnit pohlaví, mladý muži? - A to pomůže, abych měl větší penis, větší kulky, větší hrudní koš a víc svalů?

      To ne, ale mohl byste hrát v ženskejch sportovních týmech, soutěžit o Miss World a chodit na ženské záchodky a kdyby vás zavřeli, tak půjdete i do ženskýho vězení.

      A na to jste studoval psychologii?

      A.P.

      Vymazat
    5. Zadej do Google Daniel Black. Kluk, co nenavidel svuj penis, takze podstoupil tranzici na zenu. Nikdy ho nikdo v celym tom procesu neposlal za psychoterapeutem, jestli neni treba problem jinde. Naopak ho vsichni uresovali, ze jakmile mu ho ufiknou, bude mit zivit jak sen. Zapomneli dodat, ze spis nocni muru - podstupuje ted promenu zpatky na chlapa, protoze ten pes byl fakt zakopanej jinde.

      Vymazat
    6. Děsný. Přitom to je celkem jasný z toho základního: Jaký jsou rodiče.

      Každá doba má svoje vlastní šílenství.

      A.P.

      Vymazat
  6. wow to je docela věda, nemám to a asi se do toho pouštět ani nebudu. Ty podmínky jsou určitě velice vyčůrané. Ale pročti to pořádně, aby tam nebylo třeba: "Nevztahuje se na na následky oslepnutí způsobené amatérským zahradničením" atd... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No prave! Nevim, jestli v pojistkach funguje neco jako kolonka. "kuriozni nehody" nebo "Darwinova cena". V opacnem pripade bych mohla stravit mesice vymyslenim vsech moznych pricin umrti: Upadl ji kartacek na zuby do dychaci trubice. Nechala se preriznout v boxu spatneho iluzionisty. Ukazovala detem zakazane zpusoby jizdy na lyzarskem vleku.

      Vymazat
    2. Právě. Znáš to video, kde Asiatka vystrašeně kouká na něco z výtahu a za pár dní najdou její tělo v zamčené nádrži na vodu, jak mají v Americe na střechách a nikdo neví, jak se tam mohlo dostat?

      Nebo v oblasti Darwinových cen: Ona si sedne na zábradlí balkónu v šestém patře, on jí to začne dělat a přepadnou oba.

      A.P.

      Vymazat
    3. Neznám to video. Beru si z toho, že budu mít ve výtahu už pokaždé jen zavřené oči a nebudu sedávat na zábradlí balkonu. Aspoň dokud nebudu kvalitně pojištěná.

      Vymazat
    4. htt ps://ww w.you tube.co m/watch?v=_rfLSVIA0L0

      Tak tady to v komentářích trochu vysvětlujou, ale stejně.

      Vymazat
    5. Myslim ze na rizika pri aktivitach na balkone v tu chvili nemas ani pomylseni. Plny ruce prace, zvladt kdyz je ti 20 a balkon je v Holandsku.

      Tak tuhle historku taky detem vypravet nebudu :))) vlastne mam stesti ze jsem se dozila dospelosti. A dobry to bylo!

      IK

      Vymazat
  7. Jak píše Woody Allen, některé domorodé kmeny vůbec neznají slovo "NE!", ale používají zásadně jen "Já se vám ozvu" .-).

    Kdysi jsem cosi uzavřel u Kooperativy, ovšem s tím, že se nehodlám starat o své pozůstalé, ale výhradně jen o to, co si můžu sám užít. Třebas jen na vozejčku s vývodem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky jeden z možných pohledů! S těmi domorodými kmeny - ano, jde i o typickou asijskou zdvořilost, když se zeptáš na cestu.
      "Prosím vás, poradil byste nám jak se dostaneme do městečka Phang Lang?"
      Místňák (umně se snaží maskovat, že tento pojem slyší poprvé v životě, přece nás nezdvořile neodbyde!): "Samozřejmě, jděte doprava, doleva a pak do kopce. Šťastný den!"

      Vymazat
    2. Náš spolužák na vejšce musel bejt asiat, ale nebylo na něm nic vidět.

      To jsme na nějaké letní praxi šli na kraji městečka, kde jsme to vůbec neznali, vedle nás zastavilo auto s rodinou. Pán stáhl okénko a prý kudy se dostane tam a tam, my se nadechovali, že řekneme, že nejsme místní a spolužák suverénně: "Pořád rovně, pořád rovně."

      Pán odjel, my na něj udiveně koukali a jestli jako ví kde to je a on: "Ne, mě otravovalo, jak mu budete vysvětlovat, jak to tady cizí a jak to neznáme, tak jsem to řekl takhle."

      Typickej asiat.

      A.P.

      Vymazat
    3. Asi tak nejak, a k tomu miliony zdvorilych usmevu a ujisteni:)

      Vymazat
    4. Tohle se mi stalo kousek od letiště v Almeríi, ptala jsem se nějakých zaměstnanců (měli nějaký pracovní oděv, připadali mi jako hlídači parkoviště) na parkoviště Avisu (který mělo být na letišti, ale nakonec se ukázalo, že je to asi šest kiláků bokem). A jeden si prohlížel logo na mým klíčku a drbal si hlavu, kdežto druhý hned věděl a máváním ruky určitým směrem mě suverénně poslal do prdele. Zajímavý bylo, že jsem mu to od začátku nevěřila, přesto jsem uvedeným směrem kousek jela, asi abych ho nezklamala, kreténa :-) Příště bych byla vděčná za prosté: "Zeptejte se někoho jiného."

      Vymazat
  8. Zřejmě to bude výnosný byznys, když existuje tolik pojišťoven a tolik pojišťováků, jak píšete. Máte k tomu ale vtipný přístup, nejvíc kvituju: "Tak já se vám do pátku ozvu". Po slovech, mám pro vás zajímavou nabídku na pojištění, máte zájem, odpovídám: "Kdybych měl zájem, vyhledal bych vás sám, nemyslíte?"

    OdpovědětVymazat