čtvrtek 10. srpna 2023

Ztratit tvář

 

Někdy mám dost problém hledat výhody stárnutí. Ale včera jsem jednu objevila, takže se o ní podělím, ať máte taky radost, že vám pěkně odsejpá věk a narozeniny s dárkovou taškou plnou inkontinenčních potřeb už pomalu klepou na dveře. Věděli jste, že i když teď vůbec nic neděláte a jen si čtete tenhle článek, tak zároveň letíte vesmírem rychlostí 370 km za sekundu? Wow. Neprokrastinujete, krátíte si čas na dlouhý cestě.

Ale k věci. Ta výhoda je v tom, že čím dál míň ztrácím tvář ve smyslu nedělám ze sebe, co nejsem.

Když se podívám na svou time line, jako děcko jsem ksicht ztrácela skoro furt. Ve škole jsem dělala, že umím matiku. Před tetou jsem na Vánoce dělala, že ji mám ráda, jen abych dostala peníze a před rodičema, že chodím na balet a baví mě to.

Puberta je potom něco jako Woodstock ztracených tváří. Nejdřív jsem byla hipík a nosila jsem ošoupaný manšestrový sako po mámě a krajkovou plesovou sukni po babičce.

Hipíka jsem ze dne na den vyměnila za punkrock, protože jsem se zamilovala do Bahna, co hrál v kapele podobně revolucionářských kluků zasažených epidemií akné. Název skupiny už si nepamatuju. Ale rozhodně to bylo něco s přesahem.  Něco jako Děvky s kapavkou nebo Vředy starýho syfla, odkazující se na dospělácké sexuální nemoci, které chlapci chtěli mít, ale nebylo od koho.

Samozřejmě nechyběla image, že jsem o hrozně moc starší (minimálně o 3,5 roku!) a se spoustou milostných zkušeností, protože v 17 jste prostě hotovej člověk s názorem.

Po škole jsem si vytvořila novou tvář, tentokrát šlo o mladou nadějnou kapitalistku. Chodila jsem na pohovory, a tentokrát jsem dělala ramena, že všechno umím.

„Technická angličtina? Není problém!“ přesvědčivě jsem jednou zalhala v nějaký personální agentuře, která byla stejně zoufalá jako já a vyslala mě jako svou vlajkovou loď na výběrové řízení do Cisca („připíšu tam, že jste naše nejlepší kandidátka!“).

To výběrko bylo vedený jako assesment, kde vás je ráno 30 a odpoledne zbyde jeden vítěz, který bere vše. Mezinárodní porota se tváří otráveně. Je to celý, úplně celičký v angličtině a jako první máme vypracovat projekt připojení pro firmu XYZ za pomoci Cisco hardware s názvy znějícími jako křestní jména robotů.

Jako ruku na srdce, to zadání bych nebyla schopná dát dohromady ani teď, skoro 20 let poté. Ale dneska bych na takový výběrko prostě nešla, případně řekla hned na začátku „tohle je omyl, mějte se pěkně“ a šla bych domů. Nebo do firmy, o který mám aspoň rámcový tušení, co dělá.

Ale říkejte to mladý Psici. Když na mě přijde řada, vezmu si svůj přeškrtanej papírek, na kterej jsem ze stresu kreslila domečky jednou čarou a předstoupím před znuděnou porotu. A pak přišlo okno jak prase.

Měla jsem pocit, že jsem zabetovaná do podlahy zhruba do půlky stehen a nemůžu se hýbat. Místo, abych se aspoň pokusila nějak to okecat, jsem jen překvapeně zírala na porotu. Tik-tak, tik-tak, bylo v tom tichu slyšet i nástěnný hodiny. Znuděná porota se postupně probírá letargie a všichni na sebe zíráme s nefalšovaným vytržením, dokud po pár dalších sekundách zlomeným hlasem nevykřiknu „I am sorry!“.

Pak si jen pamatuju zmatený úprk pro kabát, a taky jak se snažím projít zamčenými dveřmi zasedačky, dokud mě někdo soucitně nenasměruje ke správným dveřím.

Tak tyhle výstřelky už nedělám. A nedělám ani ramena na děti, jak jsem strašně dospělá a zodpovědná, naopak na sebe s Emem mluvíme legračními hlasy a Žmur nás dospěle okřikne (protože se už snaží být aspoň o 3,5 roky starší).

A vy teď čekáte, kdy jsem ztratila ten ksicht teď. Ven s tím Psice. A mě je to teď blbý, protože je to zase taková kravina jako vždycky.

Děcka jsou na táborech a my si s Emem užíváme. Mluvíme na sebe legračními hlasy bez okřikování, kupujeme si nezdravý věci a vaříme pálivý jídlo, po kterým by dětem lezly oči z důlků. A chodíme nakupovat do korejskýho obchodu na Korunní.

V tom obchodě mají věci, o kterých ještě nevíte, že je budete chtít. Zmrzlinu z fazolí, perlivou limču s příchutí mlíka a mořský šneky v sójovce. A když platíte, můžete si u kasy koupit za dvacku pleťovou masku ze zlata a uhlí. Dvoubarevnou.

To mi posílilo pocit, že k životu bez dětí patří i wellness zahrnující plátky okurky na očích a župan. Za dvacku mě navíc ukecáte na cokoliv.

Jak úhledné!

Všímáte si, jak dokonale to vypadá na fotce? Ve skutečnosti je to bahno vytvářející nesouvislou vrstvu. Lepí se to na prsty, divně to smrdí a ta zlatá jsou v reálu spíš lepkavý chcanky s třpytkama.

Realita: Nahoře horník, dole párty

Když nešly ukápnutý skvrnky utřít z umyvadla, došlo mi, že má Houston problém. Schne to pomalu jak beton a postupně vám to svírá obličej. Po 30 minutách lineárně narůstajícího stresu se dočkáte: čas sloupnout!

Korejka se u toho určitě usmívá a v pozadí hraje K-pop, ale já vám řeknu tajemství. I když to není vidět, na obličeji vám rostou statisíce miniaturních chloupečků, který vás společně s touto maskou, svrchní vrstvou kůže a přilepenými roztoči rozhodně neplánují opustit. Ale musí.

Můžete to strhávat pomaličku a prodlužovat si utrpení. Nebo to zkusit rychle, a to bych vám potom doporučovala roubík, ať zbytečně neplašíte sousedy. Ani v Ciscu jsem neměla takovej strach, že jsem svou tvář ztratila napořád.

Výsledek? Nevím, jestli do toho melou ty mořský plže v sójovce, nebo nadrcený snubní prsteny, ale nikdy jsem neměla tak pěknou pleť (a vůbec není vidět, že je vytahaná minimálně o půl metru!). Ale příště si to radši nechám udělat v celkový anestezii.

54 komentářů:

  1. Takže bláto funguje, není to podvod... Mimochodem - stáří není, že chcete být hezká v každém věku, stáří je, když je vám to jedno v jakémkoliv věku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně proto mi Žmur připadá starej ve 12.

      Vymazat
    2. Kluci jsou nejnormálnější do puberty. Pak zblbnou z hormonů a znormálněj zas až v andropause, jestli přijde.

      A.P.

      Vymazat
  2. Tak to jsi vystihla moc přesně. Tahle narůstající svoboda mi taky připadá jako největší výhoda dospělosti - a že zrovna dneska, kdy slavím narozeniny, je to pro mě docela akutní úvaha :-) Každopádně obličejová maska z nadrcených snubních prstenů, to je pořádná díra na trhu! Neváhej :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vsechno nejlepsi!
      IK

      Vymazat
    2. Připojuji se ke gratulacím a doufám, že jsi na nové číslovce objevila víc pozitiv než negativ. Mimochodem poznatek ještě ze Smysluplných rozhovorů - zralé úvahy o narozeninách + paniku z toho, že nestihli, co měli, tam vedli lidé před 30tkou! Skoro jsem si až sáhla do svědomí, jestli v tomto ohledu na sebe nejsem moc měkká, že nemám naplánovanou další pětiletku na podrobné milníky.

      Vymazat
    3. Vřelé díky! :-) Tohle nervózní ohlížení se za tím, co už už člověku utíká, mi připadá u mileniálů naprosto typické. Už v pětadvaceti jsme si připadali staří a nostalgicky jsme se ohlíželi za vlastním mládím. A jelikož jsme už jako teenageři byli na sociálních sítích, tak jsme si všeobecně zvládli vypěstovat fomo opravdu úctyhodných rozměrů. Není to žádná ctnost, jen reakce na společenský tlak - a není o co stát.

      Vymazat
    4. To je šílený. Jen přemýšlím, jak to budou mít jednou naše děti. Nedávno si Čičman nostalgicky povzdechla, že se jí stýská po dětství - a to v čerstvých deseti letech prosím pěkně.

      Vymazat
    5. V příšerným filmu Discopříběh jeden patnáctiletej říká druhýmu, jaký to bylo fajn, když byli mladý. - Celý kino se při tom vesele zasmálo.

      Kdysi jsem pro roční dceru jedný známý napsal Píseň stárnoucího batolete. Naříká tam, že jí už nikdy neporoste první zub, už si neřekne své první slovo a jak se cejtí jak neplatná mince a rozlitej rum.

      A.P.

      Vymazat
    6. To jo, nebo jak jsme se museli cítit v devátým měsíci v děloze. Nejdřív to bylo místo plný zábavy, kde můžeš dělat kotrmelce, slyšíš první zvuky, vidíš první barvy. Každej den je jako adventní kalendář, kdy ti naroste něco novýho, nebo se něco dozvíš.

      Ale pak už jsi tam jen svázanej do kotrmelce hlavou dolů jak oběť v nějakým sadistickým horroru a můžeš jen vzpomínat na bezstarostný skotačení s pupeční šňůrou a zamyšleně si u toho cucat palec.

      Vymazat
    7. Jednou jsem chodil s holkou s asi ročním klukem a ten miloval šňůry a pořád si s nima hrál. Jeho babička to komentovala, že z něj bude elektrikář, ale časem mi došlo, že si hraje se šňůrama, protože si takhle v děloze hrál s pupeční šňůrou. Takže jako konfort.

      Jedna s nejesoritičtějších věcí, co jsem kdy viděl byl chlápek, co se "napojoval" na ještě nemluvící děti a mluvil za ně. Čert ví, jak to dělal, ale byl schopen říct, jaký má dítě problém a co se má udělat, aby se vyřešl. Už že mluví za nemluvně, je trochu nezvyklý. Že umí udělat regresi až do těhotensví je ještě nezvyklejší, ale že dokáže udělat regresi až 9 měsíců před těhotenství, to už je na drbání se za uchem.

      Kdyby aspoň vypadal jak mužskej ekvivalent Whoopie Goldbergový, ale kdepak. Navíc se konzistentně trefoval a fungovalo to.

      Já si myslím, že porod je pro mimča radostně očekávaná událost, něco jako maturita nebo ztráta panenství. Možná by pomohly nějaký reklamy, něco jako Zelená úsporám. "Naroďte se s úsměvem. Svět je prima a porod je jak jízda toboganem. Dvě jízdy za cenu jedné. Lepší než Matějská."

      A.P.

      Vymazat
    8. A.P. Když jsem byla v porodnici, tak mi jedna životem zkušená porodní bába řekla: Voni lidi vod těch novorozenců čekaj zázraky, ale vono jim je akorát strašně blbě, chudákům. Makes sense. Celej život trávíš ve vodě, a pak najednou dejcháš vzduch a bolí tě břicho z podělanýho mlíka, co nadýmá, protože tvůj živinovod je odteď už jen ustřihnutej pahýl. Věřím tý porodní bábě víc než tomu, že je to radostná událost i pro dítě.

      Vymazat
    9. Asi měla pravdu.

      Ale jednou jsem slyšel o nějakým speciálním porodu, asi do vody, a tam pupeční šňůru "nechali dotepat" a říkali, že dítě nebrečí a prohlíží si prsty a tak.

      No až (jestli) se u nějakýho takovýho ocitnu, tak poreferuju.

      A.P.

      Vymazat
    10. Budu se těšit. Určitě je to příjemnější než uvítací herda do zad od primáře.

      Vymazat
    11. Stýská po dětství? Naše děti zuřivě nechtěj vyrůst. Zejména Vikouš. Ten mi každou chvíli lká, že by chtěl být zase malej. (Když byl malej, bylo přímo vidět, jak zuří, že je malej a nedokáže tak dobře mluvit / dosáhnout / zařídit. Chlapi jsou snad vždy nespokojení.)

      Vymazat
  3. Já si myslím, že prokrastinace má hlubší smysl a člověk by se jí měl věnovat hodně a s pokorou.

    Proč jsi si s tou maskou prostě nevlezla celá do vany a občas se neponořila pod vodu, s tím, že se vždy něco odmočí a smyje?

    Těch 17 mi připomělo jednak film The Sound of Music. Angličani a Američani jsou z toho filmu všichni úplně rozštelovaní. V něm je scéna kde hlavní hrdinka je v altánku a tam skáče po kamenejch lavicích a říká "Je mi šestnáct, brzy sedmnáct" a všichni těch 17 berou jako to dobrý, skvělý, nejlepší, co tě může v životě potkat.

    Samantha Brownová, co měla pořad po cestování a bylo ji tehdy něco přes 40, tam přijela, našla ten altánek a poskakovala tam taky a říkala ten text a byla z toho nadšená jako milenci pod balkónem Julie ve Veroně, nadšenci do hororů v hotelu Timberline Lodge (Overlook v Shining) nebo nadšenci Woodyho Allena u lavičky u Queensboro Bridge.

    Tím chci říct, že u holky je 17 trumf samo o sobě a všechno to přebije.

    Podle toho, co vidím u mámy je největší výhoda stárnutí to, že vidíš ploužit se o berlích byvalé sportovce, co se na tebe kdysi vytahovali, umírat doktory, co ti věštili časnou smrt a zchátralé spolužačky o holi.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože nemám vanu. Protože stát u umyvadla nebo ve sprcháči a drhnout si obličej drátěnkou na nádobí není wellness. Protože když to ze sebe zvládnout strhnout Korejci, chci to zvládnout taky.

      S tou 17 - no nevim. Já byla neustále nešťastně zamilovaná, styděla se za rodiče a připadala si hnusná. Že bych měla nějaké aspoň mlhavé tendence poskakovat po altánu, tak to ani omylem.

      Máma to má taky, to jsou ale pozdní výhody malýho města. Tady nikoho nepotkám, nad kým bych se mohla povyšovat, že mám ještě svý zuby a klouby.

      Vymazat
    2. Ve filmu Americká krása se hlavní hrdina zamiluje do dceřiny kamarádky ze sřední. V jeden moment mu tam naříká, jak je k ničemu a on jí chlácholí, že né, že je perfektní takhle. Něco v tomhle smyslu.

      Tam nešlo o to, že byl do ní zamilovanej, ale že v sedmnácti se lidi probouzej z dětství do dospělosti a jsou takoví motýli, kterým teprve osychají křídla. Teprve se všechno učej a k tomu patří nejistoty a dělání chyb a někdo by je měl chlácholit a poukazovat i na jejich kvality. Spíš teda laskavý babičky, ale aby hlavně někdo byl.

      To pozitivní na nešťastném zamilování se je, že jsi vůbec schopná se zamilovat. To je to normální. Ne ženská, co už toho není schopná.

      Všechny znaky krásy do jednoho jsou o plodnosti. Mimo jiné mezi to patří i červenání se, protože to znamená, že dotyčná nejspíš ještě neměla sex a šance na to jí udělat dítě je asi 1:1000 v porovnání s ženskou, co už dítě měla.

      S červenáním jdou společně i ty nejistoty, nešťastný lásky a sebedepreciace. Ono se to blbě prožívá, ale je to stejně evoluční kvalita. Francouzi tomu říkají "le charme d'ingénue".

      Skákání po altánku tě minulo, protože jsi nejpíš ten film ani neviděla, ale mluvit pro zábavu legračními hlasy je to samé v jiné formě a je to teď a tady.
      ---

      Já nějak zmateně žiju v tom, že kdo bydlí ve větším má i stejný/lepší vybavení. Tak bez vany jsi asi neměla na výběr.

      A.P.

      Vymazat
    3. Stěhovali jsme se z prvorepublikového skoro stometrového bytu na Vinohradech do paneláku z roku 1962. O dvacet metrů méně, ze sprchy do sprcháče. On to tedy překvapivě nebyl žádný náraz do reality chudoby, právě naopak.

      Majitel toho činžáku (zmíněný v příspěvcích jako Kuní muž) byl lakomej a nevkusnej chlapík vzezření plně odpovídající vycpané kuně. Ten barák a byty v něm byly skanzenem normalizace a plísní v rozpadajících se zdech. Mohl si to udělat hezký, protože pár (z lakoty) nedotčených vnitřností domu zachovalo zeitgeist. Žil tam Igor Chaun a podle lavičky před domem nějakou dobu i Kafka. Ale zatékalo tam a ozdobná zábradlí postupně vytlačili trubky z PVC, co ti pruží pod rukou.
      Tady je to naše, takže nemusíme snášet mahagonovou obývací stěnu z překližky s wannabe zlatými úchyty a podobný úchylárny. Nic tu neplesniví a vždycky teče horká voda. Je to pocit přesně jako když se v šedesátkách začali horníci v Havířově stěhovat do paneláku jako do bydlení první kategorie.

      Vymazat
    4. Tak to zní, že to za tu chybějící vanu stálo.
      -----

      Já bydlím v garsonce v baráku stavěném těsně před válkou. Jednou jsem byl na nějaký esoterický přednášce a přednášející rozvíjel teorii, že domy a byty mají svůj typ energie. Tak tady to je jednoznačně pozitivní.

      Navíc na zvoncích jména různých lidí z mého života, příjemně to působilo dole v chodbě, příjemně to působilo u mě, příjemně to působí ve všech bytech, kam jsem tu kdy zašel. Hned jsem to cejtil a návštěvy to cejtěj taky. Cejtím to vždy, když přijdu domů.

      Je to jen garsonka, výhled je jen do dvora, ale je to na dobrým místě.

      Milena Jesenská bydlela o náměstí dál.

      A.P.

      Vymazat
    5. To zní jako jednoznačně správný místo. Tak ať se tam stěhujou jen lidi, co jsou schopní zaslechnout pozitivní vibes - protože takhle fajn bydlení se může pokazit jen nežádoucími sousedy.

      Vymazat
    6. Musím zaklepat na dřevo. Je to docela tichej barák, i když jednou tu byli policajti a asi znaj náš barák líp než já, protože mluvili o nějakej Angličanech, co měli nějaký trable v manželským trojúhelníku a diskrétnost jim nic neříkala.

      Ale když jsi zrovna v práci, tak to ani nevíš.

      Hele, když se někdy stane, že je barák prázdnej, taky to poznáš?

      A.P.

      Vymazat
    7. V našem baráku žije třeba 300 lidí. Nikdy není prázdnej.

      Vymazat
    8. Aha, to je moc.

      U nás tak 30, ale někdy tu jsou nějaký skupinky Air B'n B. Tak to vystoupá, jindy lidi odjedou na chalupu nebo na barák v Itálii, důchodci někde běhaj po prohlídkách a v baráku nikdo není.

      Někdy je to zdejší ticho takový mrtvější.

      A.P.

      Vymazat
    9. To je příjemný. Měla jsem ráda, být sama doma, ještě u našich, kde se to v rodinném baráku zařídilo poměrně snadno. Pokud se vám tam teda po osamělých chodbách netoulají nějaký duchařský entity. Třeba Milena Jesenská, jako revenant z Ravensbrucku, hledající svoje poklady a členy rodiny. Jako v tom horroru s Nicol Kidman, kdy až na konci zjistila, že je mrtvá vlastně ona a její děti, ne ti druzí (The others).

      Vymazat
    10. Milena bydlela o kus dál. Jak je to podloubí na Maltézkým náměstí, těsně před ním. Mezi literárníma můzama září svým zvykem odvírat návštěvám v kožichu, pod kterým je nahatá. (To je taková dotaženější verze ježdění tramvají bez podprdy). Tak ta by nám tu strašit klidně mohla. No kdo má doma takovýho ducha v kožichu.

      Jenže tenhle barák dostavěli, přišla okupace, barák zabavili a nastěhovali se sem němečtí oficíři. Prej ti, co pak odjeli bojovat ke Stalingradu. Takže s Milenou se možná, možná potkávali na ulici, ale asi sem za nima nechodila a oni sami zase straší v někde Traktorové továrně Džeržinského ve Stalingradu, kde je jistě tak předuchováno, že musej mít nějakej rozpis, kdo si může kdy zastrašit.

      Ten horor Ti Druzí jsem viděl. Strašidelný. Kdyby tu tak Milena s Nicole strašily v kožichách obě... to bych tu asi začal vybírat vstupný.

      A.P.

      Vymazat
  4. Psice, kdyz udelam kompliment, ze ms opravdu krasne oci, posles jednu masku?

    Vis co, musim ted vypadat k svetu, kdyz jsem zase na zacatku seznamovaciho procesu, tak 20,- muzu investovat i jako samozivitelka!
    Mimochodem poslala jsem ti srnu :)))
    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen oči! Také bych se někdy chtěla dočkat takového komplimentu. Ale minulý víkend jsem se dozvěděla, že se podobám Renée Zellweger, tudíž tím se vysvětluje, proč mi tohle nikdy nikdo neřekl ani v největší zamilovanosti...

      Vymazat
    2. Jako Renee pred nebo po plastikach? Pred byla zajimava! Tedy krome tech chvili v kostymku zajicku playboy! Ty neslusi ani ten plastovym kraskam!

      IK

      Vymazat
    3. IK

      Plastovým kráskám ne, ale normálním hezkejm holkám to sluší.

      Zrovna dneska jsem si říkal, co je kolem ženskejch s napíchanejma rtama. Ukrajinky vedou, ale má to i dost Češek, přitom je to hned vidět a vypadá to nepřirozeně.

      Zellweger byla nejvíc kočka ještě před Bridget, tak to vezmi, že to myslej takhle.

      A.P.

      Vymazat
    4. IK, díky! Ráda bych ti poslala, třeba by to zafungovalo i při pohledu z okna na toho srnce! Btw. díky za upozornění, já na ten mail moc nechodím (díky tomu, že je tady veřejně, tak je to strašná páchnoucí schránka spamu).

      Jinak mi nezúčastněným okem připadá, že ten srnec jde normálně i po tobě. Ten ovčí pohled laních očí...!

      F.: Přesně, předplastiková Renee byla kočka. A lepší úzké oči než úzké rty (a to tě trápit nemusí).

      Vymazat
    5. Jsem si jista ze po me nejde- jednak je pry vegetarian a druhak v kopytku vidlicku neudrzi. A me jinak tyhle smutny oci fakt neberou…

      IK
      PS: zlepsuju stav pleti na Slovackem roku. Takze omluvte pochybny humor.

      Vymazat
    6. Nevím, jak to autorka výroku myslela, ale já jsem rozhodně ještě furt před plastikama. Na rty fakt jít nemůžu, to už by byl overkill a vypadala bych jako příslušnice úplně jiné lidské rasy. Ale víčka vážně zvažuju - spíš z praktických důvodů. Už teď si musím vybrat, jestli budu mít na fotce úsměv nebo oči a volit ještě mezi mluvením a slepotou už by dost bolelo.

      IK: Zajímavá! Ani nevíš, jak ses trefila. To mi říkala babička: "Víš, ty nejsi hezká, ty jsi zajímavá!" Což je přesně ta věta, kterou chceš ve čtrnácti slyšet :-))) Pro mě je bohužel a už navěky přídavné jméno "zajímavý" v jakékoli situaci pouze eufemismem něčeho opravdu hrozného, divného a zavrženíhodného, když není úplně vhodné to pravdivě pojmenovat. S výjimkou něčeho, co je skutečně zajímavé, ale s trochou jazykového citu se to prostě pozná, o který ten případ se aktuálně jedná. ;-)

      Vymazat
    7. Ach ty mezi-generacni prenosy :/ me rikali, ze nejsem ani krasna, ani chytra, abych aspon varit umela… s Kucharkou nasi vesnice jsem svihla do kouta!

      A ted jsem krasna a chytra… ale kdyz za to ten protejsek stoji, kdyz poda mistrovsky vykon, klidne uvarim!

      IK

      Vymazat
    8. IK.

      Přesně tohle říkali jedný mý bejvalý. Ona to byla pravda, tak jak to mysleli, jenže rozepsaný to bylo "Nejsi hezká tím řvavým způsobem, jsi normálně hezká a zajímavá znamená, že máš něco navíc, čím nebudeš nudit, protože co naplat, každá krása se okouká tak za tři dny a pak jde o ten zbytek. Jo a mluvíme jen o tvým obličeji, protože kdyby jsi se svlíkla tak budeme mluvit o tvý postavě, která je jedna A, máš krásnej zadek, plochý břicho, krásný přirozený prsa, krásný štíhlý dlouhý nohy."

      Čemu říkám řvavá krása uvidíte, když si vygooglujete video
      Fabulous Zalgiris Kaunas cheerleaders from Lithuania
      je to ta černovlasá, hned na začátku.

      Zajímavá je ta, co dělá provaz, když vygooglujete:
      Vilniaus "Lietuvos ryto" komandos šokėjos
      Je i hezká, ale právě tím zajímavým způsobem.

      Jinak to jsou obě mladý jelita, jedna jako druhá. Ale v jejich věku to stačí.

      A.P.

      Vymazat
    9. Hele, AP, litevsky roztleskavacky, to je taky dobra uchylka co?
      No asi to nebude moje cilovka, ale vlastne si nemuzu vybirat, no tak teda … kdyz jinak nedaji pokoj.

      IK

      Vymazat
    10. A.P: Tak tohle je pro mě novej vesmír, stejně jako pro tebe Svatba Jiřího Káry. Je to tak explicitní, až si člověk klade otázku, jak dlouho roztleskávačky vlastně ještě budou v současném feminizovaném světě. Protože holky vlastně nemají moc daleko od "jejda" pin up holek, který měly za hlavní životní cíl dobře se vdát, umět vařit, být dekorativním prvkem a neobtěžovat manžela zapojováním do péče o děti a úklidu. Kdoví, kdy je nahradí roztleskávači převlečený za hasiče nebo queer soubory...

      Vymazat
    11. IK

      Nevím přesně, jak to myslíš. Já to beru asi jako když naše krásná spolužačka, která v nějaký debatě ovšem nepřipouštěla odpuštění nevěry ani teoreticky, pak přišla k maturitě v síťovanejch punčocháčích, tehdy zvaných bordelky. Učitelé i my jsme to všichni přehlíželi, nikdo to nekomentoval, ale bylo to jaksi too much, zvláť pro situaci.

      Tyhle roztleskávačky můžou takhle blbnout, protože je to v podstatě v bezpečí.

      Ale kdoví, jak je to doopravdy.


      Psice

      Myslím, že feministky je neohrozí. Nač chtít rovnost s chlapama, když mohou mít navrch? Na takový ambice by rotleskávačky musely zešílet.

      Utrum budou mít, až se jim tam na Litvě začne roztahovat dost imigrantů, jako ve Francii. Jedna Francouzska tady zajela na letní festival a pak přijela s očima navrch hlavy, jak byly Češky sexy oháknutý, že ve Francii by je (muslimové) hned znásilnili. Rozdíl kultur.

      Nevím, co měly za cíle pin up, ale dnešní missky, herečky a zpěvačky si taky berou fotbalisty, hokejisty, závodníky, podnikatele, zpěváky, filmaře a politiky.

      S tím zapojováním manžela do péče o děti je to komplikovanější. Chlap tak vypadá jako beta samec a některý ženský to sere, i když to po něm samy chtěly.

      Podobně úklid. Když Jim Carrey nečekaně prorazil, tak po něm jeho manželka dál chtěla, ať vynáší odpadky, jakože se mezi nima nic nezměnilo. Jenže změnilo. Vyděláš za rok několik desítek miliónů dolarů, cizí lidi tě zdravěj, chválej tě, fotěj se s tebou, sem tam ti nějaká ženská sama leze až do postele a najednou se po tobě chce, ať vynášíš odpadky, když na to klidně můžeš najmout najednou pět hospodyň? Takže se rozvedli.

      Tyhle roztleskávačky v podstatě jen tancujou, což je ta nejběžnější věc. Tanec má stejně vždy na pozadí sexuální význam, protože tancem u lidí začínají sexuální sequence. Jen ty roztleskávačky tancují před zápasem (což je ritualizovaný boj), celým okolím jsou chráněné, takže to může být více sexy, protože se tam na ně stejně nikdo hned sápat nemůže. (Asi jako když malej kluk provokuje tygra za mřížema. Může to dělat jen proto, že je tam mříž.)

      A.P.

      Vymazat
    12. A.P. Takhle rozepsaný to zní celkem přijatelně, tak škoda, že jsem si to nepřečetla v sedmnácti. Teď na prahu menopauzy mi je uvědomění, že ty mindráky byly naprosto zbytečný, celkem houno platný.

      Vymazat
    13. F. Já myslím, že v rámci hyperkorektní době je úplně v pořádku stát se roztleskávačkou i v 50.

      Vymazat
    14. Přidávám se ke komentáři I.K. - opravdu máš moc pěkné oči :-)

      Já kdysi děsně chtěla ty slupovací masky z Avonu, jen jsem nikdy neměla pořádnou trpělivost počkat, až echt zaschnou, tak jsem je ze sebe spíš tak různě drhla než s radostným úsměvem loupala :-)

      nomi

      Vymazat
  5. Tohle ovšem nevypadá na tvář ztracenou, nýbrž pod nánosem prachu, suti a roztočích mrtvolek znovu objevenou...
    Tož gratuluju! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, nechápu, jak jsem mohla pod vrstvami toho bordelu vůbec žít. Příště půjdu do masky ze slimáčího slizu, taky korejský patent:)

      Vymazat
    2. No on člověk asi všechny ty náletový dřeviny nevnímá jako problém, dokud na sebe v zrcadle vidí... :-D
      Mně nějakou dobu zpátky žena k podobným účelům pořídila nějakou brusnou pastu. Nevim, co tim chtěla říct...

      Vymazat
  6. Prostě žena mnoha tváří! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já si myslím, že seš dobrá, že sis cestou z toho pohovoru zvládla vzpomenout na kabát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byly doby, kdy jsme bydleli s Houbičem a navzájem jsme si půjčovali před výplatou - dodnes si pamatuju, že on měl termín na začátku měsíce a já 10. Zapomenout tam kabát by znamenalo existenční hrozbu celou zimu (anebo nedobrovolnej Suchej únor).

      Vymazat
    2. Pamatuju si vecirek, kdy jsem sla na pivo s poslednima 72kc a vratila se se 300,- v penezence.

      Jezis tohle taky detem vypravet nemuzu… ale jsem rada ze to bylo. A ze je to uz za mnou :)))

      IK

      Vymazat
    3. IK, mám se ptát, kde jsi přišla k tomu přebytku, nebo to tady můžou jednou děti potenciálně vygooglit?:)

      Vymazat
    4. A jinak přesně. Jsem fakt ráda, že už znám pojem "rohlíková dieta" jen od Žmura, co se čerstvě vrátil z tábora, který vedl bývalý voják z Afghánistánu (ano, příspěvek bude!!!). A ještě radši, že na to můžu jen vzpomínat.

      Vymazat
    5. Psice, rekneme ze to bylo obdobi necekanych nalezu a ztrat. Nasly jsme ceduli z autobusove zastavky, vanocni ozdoby z vanocniho stromu na namesti a kapra ve sprchove vanicce.

      Ztratila jsem parkrat pamet v alkoholovem rausi. Radsi :)))

      Ale tohle si i pamatuju… to jsem hodne kamaradila s lidma co uz pracovali. Takze kdyz jsem rekla, ze muzu jen na dve a pul piva, tak vzdycky nekdo vytahl kilo… vratila jsem se na kolej po trech dnech :)

      Vymazat
    6. IK

      A já si už představoval, jak máš sebou kasírtašku a vždy jsi se zdejchla k vedlejšímu stolu, zeptala se, jestli si přáli platit a pak se zdejchla i s prachama :-)

      A.P.

      Vymazat
    7. IK: Jé, suvenýry z cest, to znám. Já jednou vzala domů puklici z auta. A jednou jsme s kamarádem kamsi táhli ozdobný dekl od kanálu (nebylo to do Sběrných surovin!).
      AP: My jsme se s kamarádkou někdy nechaly pozvat od vojáků, a pak po jídle a pár drincích zdrhly. Nebyl to styl vrchní prchni, ale ten vrchní v tom hrál roli zakončovače párty zklamaným vojínům.

      Vymazat