úterý 25. února 2025

První turné

 

V životě každý kapely a divadelního týmu nastane okamžik, kdy už jsou z vás všichni vaši známí, rodina a fanoušci unavený a vyčerpaný a je na čase expandovat dál. To by vám potvrdil každej karcinom před tím, než sebere odvahu metastázovat na místo, kde jsou na něj naivně zvědavý, protože ještě nevědí, co přijde.

My jsme se rozhodli naše první mimopražský vystoupení odehrát v Českých Budějovicích. Protože skoro každej z nás tam zná někoho, koho neviděl roky, maj veliký náměstí a že pijou hnusný pivo, to jim člověk snadno odpustí. Tak co by se na tom mohlo pokazit, žejo?

Jako první třeba to, že jsem si doma při naprosto nestíhacím odchodu nezapomněla kleštičky na řasy, ale nechala jsem v chodbě spacák. Odbočka. Klidně to berte jako rozmar nebo výstřelek, ale prostě se neumím vyspat s lidma. Umím spát vedle Ema a dětí, ale všichni ostatní jsou pro mě zdrojem úplně novýho rytmu oddychování, převalování, vůně, mluvení ze spaní nebo nedej bože chrápání.

Všechno z toho je pro můj mozek ponořený ve tmě a tichu jako ta hračka opice, kterou mačkáte vzadu a ona vepředu mlátí činely o sebe. Takže při hromadných přespávačkách si beru spacák, kterej můžu kdykoliv rozložit do osamělý útěšný chodby a vyspat se do růžova. Sama sobě říkám spánkový asociál.

giphy.com

Odbočka zpátky: Absence spacáku se ukáže jako obzvlášť tíživá, když ve vlaku lustrujeme hotel a rozdělujeme si pokoje. Ještě před pár měsíci si rozzuření hosté v review stěžovali na štěnice, žaluje přiložená fotka ruky s pupínky na bookingu. Před rokem to samý. Podle půlroční frekvence parazitů další vlna ukazuje právě na tenhle víkend. Po štěničí aféře u nás v paneláku si připadám jako ten lodník, co přežil Titanic, ale brzy na to umřel na výletním parníčku na jezeře.

Druhá pain jsou nedočkavý diváci. Tady v Praze všichni choděj pozdě, začíná se pozdě, a ještě v první čtvrthodině furt někdo vrže dveřma a trousí se poslední lidi od baru. „Budete už muset začít hrát, mě se ty lidi houfujou v hospodě a na baru a už to nemám kam dávat,“ houkne na nás barman půl hodiny před začátkem, když ještě nejsme ani rozcvičený, správně nasvícený a před týmovou modlitbou, aby nás lidi nevypískali.

Takže vpustíme diváky a ukáže se třetí pain, celá první řada jsou jen děti. Děti jsou v divadle největší zlo. Jednou jsme hráli pro děti, postižený a asistenční psy. Zatímco zbývající dvě vyjmenovaný skupiny byli úplně spořádaný a příčetný diváci, děti přicházely a odcházely, objímaly se, zpívaly si nebo se hlasitě praly. Děti jsou evil a tyhle nebyly výjimkou.

Byly to totiž děti, co vám na vyžádání nahazují z publika klíčová slova jako hovínko a prdět. Byly to děti, co hodily na pódium své boty a děti, co nám počítaly každý vulgarismus na scéně – tohle je totiž mystérium, co k tomu taky patří. Když jsou v sále děti a zakážeme si mluvit sprostě, tak je z toho třikrát víc nevhodnýho obsahu než obvykle.

Než se dostaneme k poslední pain, nebylo by fér před váma tutlat, že to bylo asi nejlepší představení. Ever a snad ne forever. Vyprodali jsme celej klub a většina lidí byla na improvizaci poprvé. Většina nám taky kvůli nevěřila, že jsme to fakt neměli připravený, ale stejně nás nepokrytě podporovali. Bylo to jako když si naložíte s padesáti lidma mozek do vany plný šumivýho dopaminu, serotoninu a endorfinu a byl to jeden z těch momentů, kdy se cítím být vděčná za to, zajít tenkrát před 10 lety na první lekci improvizace s potrhlou lektorkou a bandou divnejch lidí.

Ale ať se nerozpouštíme jen v sluníčkových emocích, přichází čas na poslední pain. Jsou dvě ráno, ležím v posteli příjemně vysílená všema těma emocema, takže by šlo usnout i mezi lidma, který jen klidně a pravidelně oddychují, žádná apnoe ani chrápání, ale! Náš štěničí penzion ukáže svou další bestiální tvář hrůzy, kterou je nedaleká přítomnost kostela. Dong, dong, dong, začnou mlátit kostelní hodiny. A tohle dělají každou čtvrthoďku. Když už začínám klimbat, tak v celou vždycky vyběhne celá směna trpaslíků s kladivama, který do toho stroje začnou mlátit, takže prostě rezignuju.

Ráno si dávám jako životabudič dvojitý preso a nejlepší míchaný vajíčka na celým jihu. Sekce otužilců z našeho týmu se jde koupat do ledový Malše a senioři na procházce se na nás dívají jako na magory. Skvělý to bylo. Myslím, že improvizace je mentální sport, kterej mě už asi nikdy neomrzí. A co je na ní nejlepší: dá se na rozdíl od fotbalu nebo baletu žít a hrát až do smrti. Ještě by se hodila nějaká pointa, ale vlastně žádná není. Příště, jo?


36 komentářů:

  1. Děti nejsou evil, děti maj moc energie... Dětem by se před dívadlem měl podávat odvar makovic... O:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A pro jistotu přelepit pusy izolepou a ty zlovolnější kusy radši rovnou nechat šatnářce v předsálí...

      Vymazat
    2. ...a ty nejhorší do kuchyně a zejtra budou s brkaší, nebo s rejžej!

      Vymazat
  2. Úplně se mi připomněl ten opojný pocit, když si uvědomíš, že tě lidi pozorně poslouchají, že je to zaujalo.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdy jsi ho měl naposled?

      Vymazat
    2. Dávno, ale v ten moment mě napadlo, že to je to, co na tom herci milujou.

      A.P.

      Vymazat
    3. Dávno, fakt? A co tvoje přítelkyně, když jí říkáš něco zajímavýho? Mně je třeba jako introvertovi příjemnější, když je ta pozornost 1:1, než hodně lidí na jednoho-je to sice příjemný, ale zároveň hrozně zneklidňující.

      Vymazat
    4. To bylo na hereckejch kurzech a všichni jsme dělali tu samou scénu. Takže se to napřed naučíš totálně nazpaměť, že už to můžeš říkat bez přemejšlení jak vyjmenovaný slova, pak už i emoce a pohyby umíš po paměti. Ještě jsme to s tou holkou šli zkoušet do jedný třídy a odehráli si to šestkát po sobě a pak šli na pódium, takže jsme byli už rojetý. No a najednou si volným kouskem pozornosti všimneš, že se zmenilo ticho, protože nás, tou scénou unudění spolužáci, (kteří ji všichni taky hráli) začali pozorně poslouchat.

      Záleží na tématu, kamarádka se ke mě chová někdy jak otrávenej teenager, co neposlouchý a mastí mobil, někdy mi přímo řekne, že ji to nezajímá. Někdy jsem za teenagera já. Jindy ji něco zajímá. Podle tématu.

      Ta Nemezis taky podle tématu. Někdy měla rozostřenej pohled. Někdy se smála. Asi dvakrát se najednou rozbrečela. Někdy řekla "aháá". Někdy mi skákala do řeči, protože jí to něco připomnělo a tak dále. Asi ji to taky někdy nezajímalo, ale dělala, že jo. Taky si někdy myslela, že třeba blbě přednáším a měla pravdu, tehdy to chtělo víc energie.

      Jednou jsem remcal na jednom kurzu, že je v textu plno protikladů, učitel byl teplej, tak jsem pro něj byl jak kozatá blondýna. Tak jsem tam nakonec měl číst básničku v češtině a mě to přijde rovnou i s přednesem, tak je to zaujalo i když nerozuměli.

      Jednou jsem na jednom kurzu měl text, kterej byl o tom, že když se pozorně díváš na nějakou holku, tak si uvědomíš, že vlastně tak moc hezká není a obráceně, když se koukáš pozorně na obyč holku, tak si někdy uvědomíš, že je strašně hezká. No a při tom jedný tý spolužačce záčily oši. Jiná byla naštvaná.

      Nám jednou říkali, ať si vybereme jednoho a říkáme to jakoby jen tomu jednomu. Můžeš to občas přepnout na někoho jinýho, ale furt je to jeden na jednoho. No a nebo koukáš někam nad ně a říkáš to nějaký představě, jako při telefonování.

      A.P.

      Vymazat
    5. rozjetý ne rojetý

      zářily oči ne záčily oši

      Asi tam jsou další překlepy, kterejch jsem si nevšiml.

      A.P.

      Vymazat
    6. Je to wellness pro ego, o tom žádná. Mně asi ale víc baví, když na mě ten druhej může přímo reagovat, klidně i skákáním do řeči, než "jen" pozorností. U přímý interakce si pořád můžeš checkovat, nakolik to druhýho ještě zajímá a kdy svou pozornost odepne a připne na něco jinýho. Takhle ne. Třeba na meetingu už umím fakt dobře simulovat zájem, i řečí těla, občas se nakloním, usměju, pokývu, ale ve skutečnosti jsem někde úplně jinde, pokud se ta daná věc netýká přímo mě.

      Na jevišti tě oslepí reflektory, takže diváci jsou tma. ještě se započtením mý krátkozrakosti není moc šance říkat to tam jednomu člověku, kterýho bych si vybrala.

      Vymazat
    7. A s tou krásou, mně se třeba nelíběj prvoplánovitě hezký souměrný lidi, co jsou v reklamách jako ideály toho, jak to má vypadat. Líbí se mi právě různý asymetrie, výrazně větší části obličeje mimo vzorec krásy, ať už jsou to oči, nos, nebo rty a hlavně asi jedinečnost. Mně se právě zblízka v detailu líbí asi skoro všichni, vždycky v tom obraze najdeš něco, co zaujme.

      Vymazat
    8. No právě to herectví a impro jsou úplně jiný disciplíny, byť výdledek nakonec vypadá podobně. Když nacvičíš scénu, tak nakonec jsi taky v postavě a můžeš reagovat na nečekané věci. Ale pokud se nepletu, tak u impra jsi v postavě hned a text tě nesvazuje.

      Vlastně jsi herec a spisovatel najednou.

      Ve skutečnosti si pamatuju na jedno impro cvičení na jednom workshopu. Učitel vysvětlil "Budeme říkat každej jedno slovo. Každej řŘekněte první, co vás napadne". Fajn, jasný. Asi 8 lidí přede mnou řeklo nějakej nábytek nebo vybavení pokoje, takže už si začnu v duchu představovat pokoj a pak ten těsně přede mnou řekne něco úplně mimo, žánr nástupiště nebo traktor a ty představy nejdou dohromady a nenapadne mě nic.

      Tak to učitel vysvětluje, jako kdybych to nepochopil. Ha ha ha. Takže napříště si radši připravís něco univerzálního, co pleskneš, ať ten druhej řekne, co chce. Takže sama antiteze improvizace.

      Nevím, jestli se děje, že po dvou minutách improvizace na téma "zamilovaní v kavárně ve Florencii" najednou ten druhej přepne "Budeme přistávat na Marsu, vnější okruhy vynechávají, výkon reaktoru klesá".

      Pokračování večer. Musím jít.

      A.P.

      Vymazat
    9. Mně přijde lepší v improvizaci říkat "hráč" a ne "herec". Většina lidí v impru stejně nemá ani herecký minimum a co si budem, někdy to fakt herecky kulhá, když máš na přípravu role dvě desetiny sekundy.

      A to pure impro je právě o tom, překonat se a nevymejšlet nic dopředu, mít tu odvahu, že tě v tý jediný chvíli tady a teď prostě nenapadne vůbec nic. A nebo třeba vůbec nic chytrýho, což je další past našeho mozku, že všichni chceme a umíme působit jako chytrolíni.

      Ty časový smyčky z kavárny na Mars se dít můžou. Ale je dobrý dělat to jen u napojených spoluhráčů, co už se nějakou dobu znáte, jinak je to podpásovka.

      Vymazat
    10. Já si pamatuju, jak jsem jednou poslouchal dějepisářku a představoval jsem si, co vyprávěla, protože mám visuální představivost a paměť a dějepis mě vždy bavil. No a ona najednou přestala a vybafla na mě, co říkala a že koukám do blba. Tak jsem ji zopakoval poslední větu a ona, že ne, co bylo před tím. Tak jsem samozřejmě nevěděl. To je jak film, když ti ho najednou vypnou a měl by jsi odříkat poslední scénu nebo najednou odvyprávět děj - když ale příběh dostane strukturu, až když skončil, protože do tý doby nevíš, co je vlastně z vyprávění to důležité.

      Takže abych při výkladu neposlouchal učitelku a jen předstíral pozornost, kterou tím předstíráním ovšem zahltím.
      ----

      Když jsem byl oslepenej, tak to bylo OK, protože to jakoby říkám učitelce, se kterou jsem to nacvičoval. Ti ostatní nerušej.

      ------

      To si vůbec nic před tím neřeknete? Jako ani o čem to bude? My měli dělat cvičení, ale to jse si řekli ve dvou větách o čem ta scéna bude. Dcera přišla, že je těhotná. - OK, tak jsme v Anglii po francouzský revoluci, francouzskej šlechtic nám zbouchl dceru, tak třeba si ji někdy vezme, uzná dítě, kdo ví, jen aby měl nějakýho dědice. - A pak jsme hráli. My tomu taky říkali improvizace, ale je to asi opravdu něco jinýho.

      To je pro vás moc přípravy?

      Nějaký cvičení na hlas, výslovnost, pohyb a tak, to tam není jako přidruženej kurz?

      -----
      Co se vzhledu týče, tak musí bejt aspoň šukatelná. Od Hrzánový bych utíkal jedno jaká by byla. Ale taky od Pilarovýi, i když byla asi hezká. Ale jinak když se s holkou máš o čem bavit, tak je celkem jedno, jestli vypadá jako tuctovka, podivně jako Tilda Swindon nebo je krásná jako Alex Mynářová (ona by možná řekla pár vět a bylo by po kouzle). Holku, se kterou se dá bavit skoro o všem, těch zas tolik nepotkáš.

      Ze všech devadesátkovejch supermodelek se mi teďkon líbí daleko nejvíc Linda Evangelista i když přibrala a zobyčejněla, kdežto ostatní jsou pořád takový manekýnovský zastydlý pometla, co vypadaj, že na nich není nic než ten vzhled a v jejich hlavě taky nic víc. Podobně Jandová a Kostková mi připadaj jako masky. (Nejspíš zakrývající prázdno).

      A.P,

      Vymazat
    11. htt ps://ww w.youtube.co m/watch?v=va1oiojnGrA&pp=ygULaGFucyB6aW1tZXI%3D

      Ještě mi přijde přitažlivý, když dělaj něco dokonale. V tomhle videu muzikantky a u chlapů aspoň obdivuju tu dovednost. U baletek, který to maj už dokonale zažitý. U malířů, když vidíš jak dělaj jedním tahem dokonalý linky. Jednou jsem viděl T, co hned po škole hrála jako Dustin Hoffman v nejlepší formě. To bylo fascinující.

      Míň mě to bere u sportovců a jen u těch nejlepších.

      A.P.

      Vymazat
    12. Mám tak silnou vizuální představivost, až si při mnoha příležitostech říkám, že bych ji radši vůbec neměla, protože je to na úkor soustředění, všechny ty denní sny a scénáře. Znám už tři lidi s afantazií a myslím, že jsou mnohem víc produktivní.

      Někdy máš při impru zadání od diváků, třeba klíčový slovo, co se tam má objevit, nebo prostředí, kde to začíná. To se respektuje, takže když se řekne nádraží, tak tam prostě mimozemšťani na první dobrou nejsou, maximálně přijdou pozdějc. Ale pak máme freeformy a tam není na začátku nic, ani to slovo. Tam se začíná pohybem, zrcadlením, a to ti mozek začne hned asociovat s archetypy a příběhy v tvý hlavě, takže za mě k tomu není potřeba fakt vůbec nic. Všechny příběhy už v hlavě máš. Někdo chodí na herecký kurzy, ale to je minorita.

      Alex Mynářová je taky můj typ. A ze zahraničních Uma Thurman. Z modelek se mi ale Evangelista nelíbí, ani ze soucitu, protože to pro ní muselo být strašný, co se jí stalo s obličejem. To už je lepší Kate Moss a s mezírkou se mi líbí ještě Vanessa Paradise.

      Vymazat
    13. A tu matiku jsi tedy nebyla schopná si představit?

      Já měl francouzštinu něco jako bílou mlhu, ze které se občas něco vynořilo, aby to tam zas zmizelo. - Pak jsem se to naučil. Teď už mi tam naskakují představy samy a je to pořád s něčím propojený.

      Ona ta Evangelista byla před tím tak strojově dokonalá, tak akorát do clipu George Michaela. Taková queen bee. Ted vypadá normálně. Schwarzenegger byl ženatej s tou Shriver od Kennedyů a nakonec udělal dítě nejobyčejněji vypadající latino posluhovačce, protože když přišel domů, tak tam byla a mohli se spol bavit jako člověk s člověkem i o každodenních banalitách, kdežto Shriver byla plně zaměstnaná svým vzhledem a společenským životem a na něj už tam nebylo moc místa. Evangelsita to asi nesla těžce, ale vypadá teď běžněji.

      Z cizích hereček se mi líbí Cameron Diaz a Cate Blanchett, Liv Tyler, Anne Hathaway. Emily Blunt. Uma Thirman byla nejsladší, když se v Nebezpečných Známostech rozesmála, když ji došlo, že ji Valmont vlastně řekl, že se vyspal i s její mámou. Taky byla vdaná za sympatickýho Ethana Hawka.

      Kate Moss jsem kdysi viděl v dokumentu. Bylo to točený jak home video, lakovala si tam nehty na nohách, byly tam vidět všechny její znamínka, tak působila líp než ta magorka na feťáky typu Dohertyho. Ta mezírka ji sluší. Prej se tomu říká diastém. Paradi je taková naivka, co by se tam sama nedostala a Depp s ní byl nejspíš proto, že ji mohl dělat ochránce. Určitě lepší než Amber, která sice vypadala líp, ale byla to čirá magorga.

      A.P.

      Vymazat
  3. Ou, tak přítomnost kostelní věže v blízkosti vybranýho ubytka pečlivě kontrolujeme od doby, co jsem měla naprosto shodný zážitek před několika lety v Sasku. Koho proboha v noci zajímá každá uplynutá čtvrthodina? Já jsem u toho navíc každou čtvrthodinu tak strašně sprostě klela, až byl lobo překvapenej, koho si to vzal za ženu. Prý to sekundárně budilo i děti. Myslely si, že pro ně přišel čert z pekla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kombinace mlácení hodin s pekelnýma kletbama má snad i potenciál kromě dětí vzbudit i místní ghost entity, ještě že to dobře dopadlo!

      Vymazat
  4. Pointa je, že sis to prostě užila - a to se počítá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo a další post bude depresívní a bez světla na konci tunelu, zkrátka jako obvykle:)

      Vymazat
  5. Improvizace- koření života. Je zo dobrý trénink pro mozek i tělo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to mentální akrojóga. A je to prudce nakažlivé a vlastně nevím, jestli to není trochu ošemetný. Někdy mi připadá, že bych si měla víc hlídat, jestli nežiju v herní simulaci.

      Vymazat
    2. Tak jako tak v ní žijeme všichni.

      Tam venku třeba nejsou barvy. Ty nám jen vytváří mozek. Proto jsou ty nejhezčí barvy na drogách. Lidi, co věří v boha žijou v herní simulaci. V politice je to to samý, protože obě strany mít pravdu najednou nemůžou.

      Jedna známá měla tajně románky nebo byla zamilovaná. Její manžel žije v simulaci, že mají skvělej vztah.

      Co naděláš.

      A.P.

      Vymazat
    3. Hele, kde to vlastně jsi? Mě hodiny ukazují 11.29 a píše to o hodinu míň. Nejsi někde u Jupitera na dovče?

      A.P.

      Vymazat
    4. Barvy jsou a nejsou, my spíš ze spektra vidíme jen malou výseč. Individuální je schopnost vidět je jinak i na psychedelikách - já je třeba vidím pořád stejně, ale když jsem ještě žila v Brně, tak jsem měla barvoslepýho kamaráda, kterej barvy pochopil až na LSD.

      V herní simulaci si připadám často taky. Mnohem častěji od doby, kdy nosím po městě sluchátka a všechno pak vypadá jako virtuální realita dopočítávaná mozkem. Někdy si pouštím i epický tracky od 2WEI a na těch je pecka vcházet pak ráno do práce, je to jako trailer k filmu. Jen jsem si říkala, že se musím jednou za čas všímavě zreflektovat, jestli pořád ještě žiju víc tady než tam.

      Ten čas mi sem hází google. Kdoví, jak to ve skutečnosti je-možná ležím někde v regálu ve sklepě napojená na umělý výživě s kontrolou životních funkcí a simulace reality je to, že i teď odpovídám na koment. Takže v tý pravý dimenzi je jen posunutej čas.

      Vymazat
    5. Já vidím každým okem trochu jinou červenou, tak mě zajímalo, jaká je vlastně ta správná a jestli moje červená není náhodou tvá zelená, což se nedá nijak zjistit.

      My vidíme jen malou výseč, ale z jiného pohledu: světlo je jen elekromagnetický vlnění o různých vlnových délkách.

      Vlnová délka určuje barvu. Jenže... Když si představíš, sítnici jako trávník, tak na ní je tráva a sem tam kvítek. Ta tráva, to jsou tyčinky na černobílý vidění a kvitky jsou čípky na barevný vidění. Ty jsou na každou barvu.

      Oko v podstatě komprimuje a posílá dál jenom čáry a doplněný kódama, jakou barvou se to má vybarvit. To se děje až v mozku a mozek dostane omalovánky a barvy doplňuje podle kódů a jakoby je vybíral z palety.

      No a někdy drogy udělaj, že místo aby šly signály pro barvy z oka (kde jsou barvy vždy smáchaný a ušpiněný) tak je mozek bere přímo z palety a tak ty barvy jsou úplně čistý.

      Proto brněnskej kamarád mohl vidět na LSD barvy. Oko informace dál nedodávalo, ale mozek si nějakej obrázek vyrobil a vybarvil taky přímo z "palety", protože ta byla normálně funkční.

      No a ty skutečný barvy jsou jen na tý paletě. Taky není teplo a chlad, jen různě rychle se pohybující se molekuly narážející do naší pokožky. Zvuky jsou jen různé tlaky vzduchu na bubínek. Dokonce to platí třeba na přitažlivost. Standartně jsme dělaný na ten manekýnovskej vzhled, pas jako přesýpací hodiny atd, ale kdyby nějakou genetickou mutací začaly starý báby rodit po šesti dětech, tak je za chvíli Země zalidněná samejma gerontofilama, který budou z vrásek bláznit jak Řepka z pohledu na megakozy Erbový.

      Taky mám tu nejobyčejnější synestésii. To je když jsou vjemy mezi smyslama propojený. Čísla a písmena mají u mě určitý barvy. Třeba trojka a osmička jsou červený. Takže 23 a 28 jsou na barevnej vjem u mě stejný, takže se někdy pletou.

      Ty sluchátka někdy vyzkouším, i když když jsem měl kdysi nějaký přehrávání, tak jsem si tam dal písničky z youtube a tak jsem v hlavě měl video a na okoli moc nemyslel.

      Tak jestli se u tebe někdy objeví nějakej chlápek s modrou a červenou pilulkou, tak ho pak pošli taky za mnou.

      A.P.

      Vymazat
    6. To je zvláštní, taky vidím každým okem jinak, ale barvy stejně. A mozek ti je sloučí do nějakýho odstínu, kterej je kompromis mezi pravým a levým okem, nebo jeden odstín z toho upřednostní jako že tohle je pravda, kterou zobrazuju?

      Už jsem tady jednou dávala odkaz na Smrtelníka, ale zopakuju se, protože je tam teď zajímavej rozhovorem se špičkovým chirurgem - o tom, proč nám oko nemůže vydržet 120 let a proč se dělají transplantace srdce jak na běžícím pásu, ale oko ještě nikdyn nikdo nevyměnil - i když je to jen kulička s jedním vývodem. https://www.youtube.com/watch?v=XBbI0kSrfUw

      Já mám synestezii s psaným spřežkovým písmem. Vidím tam emoce jednotlivých písmen, někdo třeba píše naštvaný áčka, nebo stydlivý až jalový písmena.

      Sluchátka jsou trochu meditace, trochu závislost a trochu nebezpečný. Jednou jsem viděla holku se sluchátky, kterou na přechodu na Žižkově smetlo auto.

      Vymazat
    7. No, já na tu červenou přišel náhodou, když jsem se zkoušel dívat na něco střidavě jedním a druhým okem.

      Já mám teď jedno oko na mobil tak 10-15 cm a druhý proměnlivý tak 3m až nekonečno. Jak si usmyslí. Dohromady to docela stačí, ale teď na pár metrů už nevidím, kam se kdo dívá. (To se mi vždy připomene, jak jsi byla za tu, co nezdraví).

      Blbý je, že si teď netroufnu jet autem.

      To video si pak stáhnu, ale přijde mi to celkem normální. Srdce je jak tank T34 a oko jak počítač, v podstatě kus mozku. - V jednom pořadu byla ženská, která doknce měla pocity doteku-až bolesti propojený s tím co viděla. Tak ji třeba i bolelo auto na druhý straně kruháku.

      Ty emoce písmen se ti měněj podle toho, kdo to napsal, nebo to je pro všechny lidi stejny, každý písmeno určitá emoce? Stejný pro psaný i tištěný text?

      Tu holku to zabilo? - Jednou jsem se bavil s holkou a tu právě smetlo auto. Ani neměla slochátka. Auto neviděla, najednou tam byly světla a probudila se dolámaná v nemocnici a ani se nevědlo, jestli bude chodit.

      Říká se, že když si holka dá černý brejle a nasadí sluchátka, že se odstřihne od světa a je nepřístupná k balení, ale ve skutečnosti se stačí před ní postavit a začít mluvit a je zvědavá, co říkáš a sluchátka sundá.

      A.P.

      Vymazat
    8. Aha, tak to máš synestésii kombinovanou s grafologií. ověřovala jsi si někdy, jestli tvý pocity odpovídají tomu, co říkají analýzy? To by byla docela superschopnost.

      Za ruku tu nabouranou taky nikdo nevzal, aby ji uklidňoval, že záchranka už brzo přijede?

      Už nevím, co jsem jí říkal, ale když bych něco klidně říkal postaršímu chlapovi, tak to můžu říct i hezký holce. Když ne, tak je lepší držet hubu - ať má sluchátka nebo ne.

      Poslouchal jsem pořad o operaci očí, to se dělá při vědomí, takže ti něco bodaj do oka a řežou do něj. Tak si myslím, že vedle toho je kontaktní čočka už prkotina. Jednou to třeba zkusíš s tím, že když to nebude zážitkově dost na výši, tak to vyhodíš z okna
      s kledbou na Wichterleho a celý jeho rod, dokud nevynaleznou takový čočky, po kterejch bude mít každej nositel orgáč jak zemětřesení.

      A.P.

      Vymazat
    9. Já jsem o tom měl knížky, nebo ještě někde mám, ale kamarád to měl zažitý a byl schopnej udělat takový shrnut. Takže na to tak koukal, pokyvoval hlavou a pak řekl, že dotyčná je takový nerozvinutý poupě. Nebo, že dotyčnej by si měl dát pozor, aby neskončil jako zatrpklý vysedávač v baru.

      Mimochodem, viděla jsi podpis Trumpa? Mě překvapilo, že písmo je vysoký a celá špičatý.

      Tak dobře, že se jí někdo věnoval. Ono je normální být v šoku. Proto se dělají u záchranářů nácviky, aby překonali tyhle vrozené reakce.

      Slečna na ulici reagovala příjemne, sundala si sluchátka s milým úsměvem a ptala se, co jí říkám a pak normálně odpověděla. Bohužel nevím, co jsem ji tehdy říkal. Ale bylo to jako když někomu řekneš v tramvaji, že má hezkýho psa. Tak si řeknete pár vět. Nekončí to vždycky přítelstvím na celý život nebo vášnivou story. To bych takhle musel oslovovat ženský pořád, abych pak mohl navázat. Vlastně je to jako impro, ne? Taky jsi v tom lepší a lepší, s časem, co to trénuješ?

      Letím. Zatím.

      A.P.

      Vymazat
  6. Máme v Kvínkáslu improvizační skupinu B.I.Z.O.N.I a pořádají improsouboje, tak až k nám třeba pojedete, dej vědět!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bizony znám, s jedním z nich jsem kdysi byla na workshopu. My jsme teď spíš experimentální, ale nedávno se právě řešilo, jestli si někdy nestřihnout starej dobrej zápas.

      Vymazat
  7. Zjevně nemuselo dojít na Vichr z hor, takže to vidím na velkolepý úspěch :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Mimopražská publika umějí být neuvěřitelně vděčná a to je pak skutečná nádhera :-) A mimochodem - studenti mě ukecali a od Nového roku máme na škole dramaťák, na kterým mám patronát. A jelikož tam nemá cenu nic nacvičovat (je to takové lehce fluidní), tak jedeme improvizaci a je to úplně boží!

    OdpovědětVymazat