úterý 10. června 2025

Reebok: Love brand? NE, raději hejty

Jednou za čas se v marketingovým světě dějou zázraky a přilétají černý labutě. Jedna taková přiletěla na českej rybníček zrovna tenhle víkend.

„Mami, mami, honem utíkej k tátovi, něco se stalo!“ přivítaly mě doma děti a jako každýho správnýho panikáře mě napadlo, že přišel ten okamžik, kdy budu muset dělat Emovi tracheostomii kuchyňským nožíkem a brčkem podle doktora House. Ale ne, stalo se něco ještě mnohem excitovanějšího: na webu Reeboku někdo v sekci Letní slevy zapomněl na konverzi měn, takže vás nový boty vyšly v korunách úplně na stejnou částku jako v eurech.

Je libo značkový boty za 30, nebo dokonce ultimátně přepíčený běžecký tenisky za 90 korun? Pro naše děti to bylo jako jeskyně plná zlata a drahokamů, která se otevírá jednou za rok a pouze dobrým lidem. Takže si naklikaly boty na ven a boty na tělák a já jsem si musela na základě jejich urgence objednat ty úplně nejdražší tenisky, co stály přes kilo, protože tohle prostě MUSÍŠ mami.

Stejnýmu šílenství podlehla o víkendu asi většina Česka. Protože se pak začalo nenápadně prosakovat, že si někteří koumáci nenakoupili jen za pár stovek jako my, ale taky za 200.000. Že nakoupili svým novorozencům boty od 1 roku až do 18 let. Že si vlastně založili externí sklady a filiálky Reebok.

Znáte ten vtip o tom, jak pes chytí zlatou rybku a rybka se ho při třetím přání zeptá, jestli fakt chce jen potřetí hodit tenisák jako aport? Tak přesně takhle se se svou usmrkanou objednávkou cítíte ve srovnání se svými českými sousedy. I tohle je part of the game, který jste najednou součástí.

Letní slevy Reebok ale spustily mnohem víc. Je to jako Nagano, najednou tím žijou skoro všichni. Vznikají memy a videa, z nichž je podle mě jedna z nejlepších verzí je podle mě „starej dobrej Adolf“ tady.

Máte falešnej pocit solidarity s lidma, který vůbec neznáte, ale odteď jsme na stejný lodi. A budem se bít za to, aby naše děti mohli nosit boty za 30 kaček, neasi.

Popravdě, nejdřív jsem si byla skoro jistá, že zpackanej web Reeboku žádná náhoda není. Že nás prostě nechá nakoupit a roztroubit to všude a v pondělí ráno přijde mail: „Jejda, jsme to ale parta dementů. Bohužel vám samozřejmě nemůžeme prodat boty za 30 korun. Nebylo by to etický k bangladéšským dětem, co je pro nás lepí za dolar. Ale líběj se vám, že jo? Tady máte kupónek na 25 % slevu a jděte si je koupit znova, ať nežerem. Máte dobrý vkus!“

Reebok místo toho strčil hlavu pod zem. Během zoufalé interní čistky, kdy se šéf IT oddělení demonstrativně oběsil na tkaničce, přišel jen trapnej mail „your order has been cancelled.“

Jakože cože? Je to něco jako když vám do klína spadne šance stát se love brandem – v těžký konkurenci Adidas, Under Armour, Nike, Puma a dalšího bambilionu sportovních značek. A vy se k tomu postavíte tak, že „se vlastně nic nestalo a už vůbec ne nám a už vůbec nebudeme někomu něco posílat. Radši si za stejný a větší prachy koupíme Kendricka Lamara a Gigi Hadid, který budou nosit naše hadry taky a tvářit se u toho důležitě. Rozhodně důležitějc než VY“. Pfffff. Taky vám to připadá jako ručník v ringu? Nebo máte nějakou konspirační teorii? Sem s nima!



 

 


17 komentářů:

  1. Tedy chápu-li to správně, botičky obvykle ultimátně přepíčený byly najednou na chvíli pozoruhodně nedopíčený...
    Taková pěkná party a já jí úplně minul. :-D
    Vzhledem k výsledku asi teda žádná velká škoda, že jo...
    Ale napadá mě, že by k tomu v Reeboku možná přistoupili jinak, kdyby si lidi právě nezačali svýma objednávkama zakládat na vlastní e-shopy.
    Jedna věc je, že by díky tomuhle politováníhodnému omylu odepsal odhadem 95% ceny všech takhle prodanejch párů, druhá, že by pak dalšího půldruhýho roku prodal kulový, protože reebokama za půlku MOC by aukro ruplo ve švu... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď rád, žes minul-je to signifikantní znamení, že tě ještě nepohltily víry socek:))
      Tak na druhou stranu, dala by se udělat dělící čára a říct, hej, tyhle objednávky nad 2,3,5k už jsou fakt píčovina, co nepotřebujete, lidi...Ale vlastně to hezky demonstruje celkovou udržitelnost pěkných myšlenek. Že se prostě vždycky někdo úplně utrhne ze řetězu:)))

      Vymazat
    2. Asi dala, ale otázka je, do jaký míry by byla funkční.
      Pořád by se mohlo stát, že se ti do toho limitu nevejde objednávka, ve který někdo koupil pro několik členů rodiny po jednom nebo dvou párech, ale zároveň by se v pohodě vešel týpeček, kterej by vzal deset stejnejch párů, z toho osm na kšeft...
      V tom se pak prostě asi nechceš hrabat...

      Vymazat
  2. O celé téhle eskapádě jsem se doslechla až v pondělí na obědě, kde to začaly řešit kolegyně. Výsledek mě ani trochu nepřekvapil, akorát že mám teď už v podstatě vědecky potvrzeno, že žiju pod kamenem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala Galahadovi výš, je to spíš vyznamenání. A doslova o nic jste nepřišly. Jen o ten pocit a krátký zamyšlení, který se dá pořídit i přeneseně tady bez pohybů na účtu.

      Vymazat
  3. Tak aspoň si nasbírali mailový adresy pro nezrušitelný newslettery a čísla karet, no bóže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by docela měli koule, po tomhle začít ještě rozposílat nezrušitelný spamy:))

      Vymazat
  4. Asi nejsem úplně správným Čechem, když se odmítám podobných akcí účastnit z toho prostého a pro mnohé nepochopitelného důvodu, že bych se musel sám před sebou hanbou propadnout :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu a oceňuji. Já svou hrdost a důstojnost odhazuju na improvizaci, takže pak občas inklinuju i k experimentům tohoto druhu. Ale i já mám dno:))

      Vymazat
  5. Mě to samozřejmě taky minulo a minulo by mě to úplně stejně, kdybychom zrovna žili v Praze.
    Stornování objednávky chápu jakou čirou mstu za to zakládání externích skladů. Možná mám jenom málo podnikavého ducha, mně to přijde jako snaha ojebat lidskou chybu, která je teda vtipná, ale přece vážně nečekáme, že nám teď pošlou půl milionu bot za cenu běžných deseti (nebo i dvaceti) tisíc. Nápad s kuponkem se mi líbí, ale udělala bych i na něj cutoff pro třeba max 5 párů na osobu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě. Mně to připomíná, když jsem před x lety byla na firemním rautu v mladém kolektivu:) Jo, byli jsme holubí letka, která ochutnala všechno, ale pak přišly dvě šílený kolegyně s velkýma cestovníma taškama, kam začaly nakládat chlebíčky i s mísama. To jsou ty hvězdný okamžiky, kdy si jen říkáš, jako vážně?!

      Vymazat
    2. No na holubí letky ty rauty právě bejvaj dělaný, ne?
      ...aby si všichni nějak ozobali, po čem jim hrdélko zatoužilo... :-)

      Vymazat
  6. Nemůžu tvrdit, že bych byla zas tak out of mainstream, abych o značce v životě neslyšela, ale aspoň jsem si našla, jak jejich produkty vypadají, a můžu ti sdělit, že máš být ráda, protože ty boty nemaj anatomickou špičku! :D

    OdpovědětVymazat
  7. No, abych neurazil... Když jsou někteří lidé schopní zaplatit vyšší poplatky na převod milionového dědictví, o němž je informoval neznámý člověk e-mailem, proč by měli věřit, že tak obrovský rozdíl mezi cenou obvyklou a nabízenou není nic než chyba. Touha přečurat někoho je děsně sžíravá... Nejvíc mě však baví reakce typu: "Podvodníci, už nikdy od nich nic nekoupím!" Vlastně je jedno, co kupujeme, hlavně že to moc nestojí. Jinak Reebok není moje značka, takže ani těch 90 Kč by mě nerozhýbalo k aktivitě (nyní preferuju dlouhodobě Geox a pro důchodce vhodné Skechers).

    OdpovědětVymazat
  8. Ten vtip s tenisákem jsem neznala a dost mě pobavil :-)
    Ta nákupní akce mě naštěstí minula, zjistila jsem to až ve zprávách posléze :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Já o tom věděla, ale ani jsem se nepokoušela - to bylo jasné, že to zruší. Ovšem přesně jak píšeš, marketingově se to dalo využít daleko, daleko líp.

    OdpovědětVymazat