úterý 7. května 2019

Novinky ze školky v přírodě


Čičman, která se dovede teatrálně rozplakat i kvůli přejetýmu holubovi, nebo fleku z rajský na tričku, odjížděla v pátek s přesvědčením, že nejede na obyčejnou školku v přírodě do dětského sběrného tábora na Vysočině. Školka v přírodě podle Čičman je dosud neobjevený kontinent obývaný buclatými kuchařkami, stády divokých jednorožců a duhou klenoucí se od talíře buchtiček se šodó do králičí nory světa za zrcadlem. Svět, ve kterém je konstantně třicet ve stínu – jak jinak si vysvětlit intenzivní lpění (čti vysírání) nad narvaným kufrem k prasknutí, do něhož chtěla jako kontraband propašovat nové sandály.
Tak jsem včera večer pro jistotu brnkla naší/ vaší oblíbené učitelce Daně, jestli jako v poho (protože na Vysočině sněží...), nebo už načínají nový plato Neurolů (adresováno celému pedagogickému sboru) a výsledek mé malé vtěrné špionáže mě tak překvapil, že se musím podělit:
"Haló? (Šumění, přerušované tupými prudkými nárazy. Nejspíš vichřice, nebo sesuv laviny)
 „Jé, to jste vy! Jak se nám tady vede? No, asi jsem zimou přišla o poslední články prstů. Ale děti jsou hodné a Čičman vůbec nebrečí."
„Co?“ (skučení meluzíny) „Sníh? Jo vy myslíte, jestli jí? To víte že jo, dokonce si přidává. Fakt si nedělejte starosti, jsme tady úplně v pohodě.“
„Tak dobře, jestli mám říct jedinou věc, se kterou je trochu otravná: Každý ráno, sotva zabořím vidličku do vajíček, za mnou přijde nekompromisně vyžadovat svou denní dávku rybího tuku. Hergot, jak se vám ten návyk podařilo vypěstovat?“
Ehm. Čičman rybí tuk bojkotuje. Její anorektické podání snídaně zní čtyři centimetry tenoučké kůrky od chleba a cherry rajčátko.
Krom toho dost často brečí, kňourá, psychicky terorizuje svého bratra, vzteká se, hádá, kecá a mizí mi rtěnky.
Taky se ve vaší nepřítomnosti děcka proměňují v někoho, koho vůbec neznáte?
Kdybych byla jen o milimetr vztahovačnější, než jsem, tak mi totiž přijde, že jedinej člověk, co na ni působí prokazatelně patologicky, je…
Jsem já.




13 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to u Vikiho. Se mnou satáně, ve školce nejhodnější chlapeček - u nás (naštěstí/bohužel?) školky v přírodě jsou pobyty i s rodiči; kdyby jel někam sám, nejspíš tam bude organizovat modrý život!

    OdpovědětVymazat
  3. Vítej.
    Nejstarší komteska předvádí přesně totéž už několik let. Ve školce, dnes už ve škole, bez řečí zbaští, co jí daj na talíř. Ale doma každý ráno kňourá, protože šunka neni dost šunková, rajčátka nechtěla rozkrojit a sejra nechtěla vůbec. Moje nejvíc nejlepší manželka z ní (i kvůli tomuhle) jde takovym způsobem do vrtule, že jsem ji musel loni koncem léta poslat vydejchat na Mallorcu...

    OdpovědětVymazat
  4. Tož tak to bývá.
    Když dítko necítí rodičovskou oporu v zádech, snaží se zavděčit tomu, kdo mu na daném místě a v daném čase zdá nejdůležitější.
    Určitě by přežila i v koncentráku, je zjevně schopná.
    Milan

    OdpovědětVymazat
  5. Quanti: Tyjo, o spoluúčasti rodičů slyším poprvé. No kdyby jelo každé dítě samo jen se svými jedinečnými požadavky, tak se v první řadě úči zcvoknou:)

    Galahad: Přesně, díky. A ten způsob řešení se mi teda na tom všem líbí úplně nejvíc!

    Milan: Ano, takhle strategie zjevně vychází. Doufám, že si to za ten koncentrák na Vysočině nevyžereme zpětně pak my doma;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se obávám, že doufáš marně...jak už to tak ostatně s doufáním bývává.

      Vymazat
    2. Řešení...to myslíš tu Mallorcu?
      Jako je to takový fotogenický. Ale řešení bych tomu neřikal :-D

      Vymazat
    3. Domov duchodcu to jisti...

      Vymazat
  6. F.: Mluvi z tebe leta praxe? My mame krome darku nachystanej i silnejsi kalibr, prijede babicka!

    G.: No presne, takovy primo instagramovy. Ale ono je tezky tezit pekny pocity celej rok jen z jednoho tydne. Bohuzel je to jen zridka obnovitelny zdroj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Instáč moje žena nemá. Nicméně skrze Atlas Hub provokovala známý vůkol statečně... :-)

      Vymazat
  7. Úplně Malej Marty :D Doma neuměl skoro pípnout srozumitelne, ale dostane se do školky a jede a umi :D Draha ex už vzala osobně i to, že mám pocit, že se nechce předvést doma právě proto, že ne za vše byl pochválen :) blíží se doba, kdy k tátovi pojede vůbec poprvé a zažije i tauv svět, tam jsem na něj zvědav :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude velka vec, srovnatelna s pristanim sondy na Marsu! A myslim, ze to bude uplne v pohode, decka vetsinou nesrovnatelne hur prudi matku;)

      Vymazat
    2. Ahoj, tak s rezervou se zas vracím a stopuju, kde jsem přestal a navazuju, ale k tomuhle: nejdřív jsem Tě nechápal, ale po tom, co má drahá bývalá ex vysvětlila, proč na mě před koncem listopadu bafla a vrčela, jsem pochopil :D Mládě tak efektivně reprodukovalo veškerou činnost se mnou mince, že když už to věděla ode mě, div si pak nervala vlasy :D Jj, nevím proč, ale fakt víc umí vyprudit maminku, než mě :D

      Vymazat