pondělí 26. června 2023

Bez podprdy

 

„…a všichni jsou tam na ulicích tak nějak víc uvolněný. To je totiž tím, že ženský tam nenosí podprsenku. Žádný, mladý ani ty starší. Chystej se. Čekám, že maximálně do dalšího léta je tenhle trend v Praze taky.“ hýří Em po prodlouženém víkendu v Barceloně optimismem.

Když se řekne „bez podprdy“, vybavím si paní Myškovou ze školkový jídelny, která podle tvaru a zakončení svých mléčných žláz musela prokazatelně některý děti v tomto předškolním zařízení kojit. A nejsou to jen předškolní fantazie, bez podprdy a v bílým tričku je i na společný fotce.

Ostatní učitelky v tuhých podprdách z Jitexu stojí od paní Myškový v upjatém odstupu, protože byla zjevně rebel i v téhle době, kdy si ženský neholily podpaží. Na fotce bohužel není zobrazen školkový údržbář, abychom si udělali obrázek o tom, kam by se v téhle společnosti zařadil typický šovinistický boomer. Podle mě by stál u učitelek, ale čuměl do dekoltu kuchařce.

„No tak to ani náhodou“ řekla jsem na to Emovi, protože jsem v tomhle ohledu přeneseně i doslova celkem sešněrovaná. Prostě si bez ní připadám jako selka na lascívní pohlednici z Tyrolska, a hlavně na vlastní oči vidím estetický efekt „bez“ a „s“. Dudy a nebe. 

Zároveň mi ještě zbývá pár let a stupňů odpudivosti do věku, kdy budu záměrně přivádět mladíky na ulici do rozpaků rozparkem až do poloviny krajkových kalhotek a u toho se budu krákavě smát smíchem staré čarodějnice. Pojď k mamce!

Takže jsem Emovy utopistické představy o světě bez podprsenek na pár dnů vypustila, aby se ke mně vrátily jako bumerang. Dávejte si pozor na to, co si lidé kolem vás přejí.

Minulý týden jsem si nehtem rozhňápla mateřské znamínko na zádech. Teklo z toho docela dost krve, a to opakovaně, protože se nacházelo přesně tam, kde se zapíná podprsenka. Zašla jsem se svým zuboženým névem na chíru, kde bylo do 5 minut po všem.

Vsuvka: Taky máte rádi chirurgii? Mně tenhle lékařský obor fakt baví. Ležíte na lehátku a smějete se vtípkům chirurga, jestli to může vzít i s lopatkou, protože víte, že nežertuje. Pravý opak mé praktické doktorky, kam přijdete s podezřením na slepák a odejdete s úplně stejnou bolestí, dietním doporučením a sadou diagnostických proužků pro analýzu moči.  Chirurgie má výsledky hned, jen už je nemůžete vzít zpátky.

„Tu podprsenku si ani neberte“, okřikne mě sestra, když se strojím v koutě ordinace a mám v úmyslu civilizovaně odejít. "Jako jak neberte?" 

„Přece si nebudete dráždit čerstvě operovanou ránu“ odpoví mi logicky, až znejistím, jestli mi ten doktor pod rouškou lokální anestezie fakt neodříznul a nevykostil půlku zad. „Aha“ zmůžu se pouze na tuhle vysoce bystrou a sebevědomou odpověď. Poslušně si sbalím pushupku do batohu, nahodím tričko a vycouvám do čekárny narvaný pacienty, abych prošla svou uličkou hanby.

„Pooperační komplikace. Beru si dneska home office“ napíšu rovnou šéfovi a pokračuji do metra. „Haló, my nemáme podprsenku!“, vyřvávají moje prsa na celej vagón. „Možná umíme i jódlovat!“ „Pojď k mamce!“ slibně mrkají na školní výlet včetně učitele. A víte co? Dneska jdu do práce s podprsenkou na čerstvé ráně. Ať mi ty záda klidně uhnijou, ale rozvolněný trendy z Barcelony si za mě prosím vezměte na starost někdo jinej!




53 komentářů:

  1. Dudy a nebe :))) myslim ze tohle na IT spolu s poprskanyou klavesnici NTB nevysvetlim.
    Nanejvys nazorne… chudaci. Uz me nikdy na obed nevezmou!
    Zustavam v tymu molitanem vycpanych, kosticemi propichanych, cokoliv, jen ne jezevciky!

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. IK, řekni, že je to od svačiny. Já mám tak zaprasenej notebook, že není poznat občasný výprsk od sněžících drobečků sezamové housky v mých ústech.
      A jinak přesně. Nebo k těm plandákům ještě bude muset být nějaká mentální cesta - jako když jsem si řekla, že si tu pravidelně se objevující stařeckou skvrnu pod okem už přestanu nechávat odstraňovat laserem.

      Vymazat
    2. Psice, jeste bych lobovala o vychovne edukativni clanek o muzskych prsou… jakoze pojdme si chlapci rict, ze Vin Diesel je jen jeden a kdyz sousedovi prave ted visi na strese bradavky, rozhodne to neni hot (boura strechu z koziho chlivku, bez tricka, zadny nemravnosti za tim nehledejte).

      Naopak nejaky ten muzsky korzet by casti populace vyslovene prospel!

      Vymazat
    3. IK

      Měl bych problémy mít komplexy zrovna vůči Vin Dieselpvi, ale je spousta jinejch namakanejch herců.

      Nejvíc na mě ovšem zapůsobil nějakej 72 let starej kulturista, kterej byl namakanej jako každej jinej regulérní kulturista a věk připomínala jen lehce povislá kůže trochu pod podpaždím. - To bylo v době, kdy už i Schwarzenegger začínal bejt trochu povadlej a vypadalo to, že prsní svaly se mu už napůl proměnily v pojivou tkáň a trochu to tam plandá.

      Zato Iggy Pop na těch slavnejch fotkách vypadá jako takovej hustej namakanej stařík - nebo jen rychle zestárl i když posiloval, čert se v tom vyznej, když tolik fetoval.


      Jinak tady je ten Vin Diesel i mezi filmama
      htt ps://www.muzivcesku. cz/muzi-za-pupek-se-stydet-nemusite-podivejte-se-na-dukaz-ze-mu-neunikne-ani-vin-diesel-nebo-leonardo-dicaprio/

      Vymazat
    4. IK, děkuji za opomíjené téma! A že se s tím majitelé povadlého pánského poprsí v létě moc nemažou, co? Někde bych to viděla i na áčkovou podprsenku, nebo za mého dospívání populární lambádu:))
      Ten korzet by mohl pomoct i s bříškem.

      A.P. Kdoví, jestli si Iggy jen nehraje na smažku, co si před ofiko focením musí rozmazávat kokain pod nos. A v soukromí se pak živí pohankovým chlebem s řepnou pomazánkou a maká ve fitku.

      Vymazat
    5. No teď už ano. Byl před osmi lety v jednom dílu Anthony Bourdaina. Mluvil tam o zdravý výživě.

      To byl děs. Od něj čekáš, že rozmlátí každou drahou kytaru, co uvidí, ojede každou fanynku, včetně důchodkyň a nezletilých, rozpustí a stříkne do sebe každej bílej prášek, co najde a živí se jen masem zvířat který sám zabil.

      Tohle bylo jak Jack Nicholson po lobotomii na konci Přeletu přes kukaččí hnízdo. Ještě mohl blekotat banality o Dalajlámovi, Havlovi, matce Tereze a LBTGT.

      Bůhví jestli Bourdain nespáchal sebevraždu kvůli traumatu, co z toho musel mít.

      A.P.

      Vymazat
    6. Možná takhle dopadneš právě proto, že to v mládí přeženeš. Přeživší alkáči a fetky na konci příběhu drží ketodiety, pečou veganskou sekanou a zakládají nadace na záchranu goril. V těchto souvislostech je trochu děsivé, v co se promění současní hipsteři zachvácení klimažalem. A důchod mi bude platit jako kdo?!

      Vymazat
    7. Dost možná. Většinou se lidi drží jedné vaničky, v které mění vodu i dítě.

      Jakože se chceš exhibovat, tak chvíli mlátíš kytarou do podlahy a když už to nejde, tak v křesle u Marka Ebena či Petra Horkého exhibuješ veganství a gorilí nadaci.

      Současní klimahipsteři jsou takoví svazáci let padesátých. Ti se asi dají na islám a budou to ti poturčenci hoší Turka.

      Důchod, asi nikdo. Možná mešita.

      A.P.

      Vymazat
    8. To zrovna nevím, jestli o ně bude mít Alláh zájem. Už ho vidím, jak se štítivě přebírá mezi těma rozvedenejma ženskejma bez podprsenky, co převzaly otěže skomírajícího patriarchátu. Leda, že by se nějak obměnila pravidla hry v islámu. Třeba ve smyslu povinně zahalených mužů a mnohomužství.

      Vymazat
    9. Já bych to nepodceňoval. On takovej chudej mohamedánskej chasník se těžko k nějaké robě dostane, protože už jsou přebraný těma bohatýma, který jich zas naopak nemaj problém uživit šest... Oni se i ty rozvedený bez podprdy rozdaj... ;-)

      Vymazat
    10. Je pravda, že pak by to mohla zachránit jazyková bariéra. Protože než poslouchat ty feministický kecy, to už je možná lepší zůstat u ověřenýho kamaráda nebo kozy.

      Vymazat
    11. Ty hele... Myslíš, že by muslim ty feministický kecy poslouchal? ...jekože i bez jazykový bariéry?
      Oni se svym velmi specifickym přístupem k ženským ve světě už docela proslavili...

      Vymazat
    12. Galahad - oni to maj půl napůl. V muslimskejch čtvrtích na západě jsou ty jejích čajovny plný chlapů, co se bojej domů.

      Arabky uměj bejt ostrý jedna holka zmínila, jak si začala s muslimem a když šli do postele, tak on zatemnil okno, aby nebylo nic vidět.

      Jiná zas byla panna, vyspala se s muslimem a ten jí vzápětí vynadal do kurev, protože měla styk před manželstvím. - Ono to je s nima kdo z koho.

      Taky pravidlo, že máš manželku zabít za nevěru má svoji druhou stránku, protože to uděláš a pak už si tě jiná nevezme, abys ji nezabil taky a skončíš jako doživotné král masturbantů.

      A.P.

      Vymazat
    13. ...když nechce do smrti bušit pěstí do bedle, má si tu druhou vzít dřív, než tu první ukamenuje... To u nich mužou...

      Vymazat
  2. Když mi bylo asi deset, preventivně mi odstranili znamínko na zádech. Doktor říkal, že prý proto, že v těch místech pak budu mít zapínání podprsenky. Nepamatuju si, kolik mu bylo a jestli byla nějaká šance, že ještě nikdy v životě žádnou podprsenku nesvlíkal, nicméně jizvu mám cca pět centrimetrů nad zapínáním.

    Jako někdo s velikostí poprsí, že podprsenku používá spíš na to, aby mohl v supermarketu projít kolem chlaďáku s jogurty, tě ale naprosto chápu. Nerozumím tomu, že je pro někoho chození bez podprsenky svoboda. Já ji sundavám jen na spaní, v podstatě ji nosím víc než kontaktní čočky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako kdyby byly nějaký měkkoučký spací podprsenky podložený lékařskými výzkumy na opicích, že je to nejlepší způsob, jak na noc odložit svoje prsa do ráje... Tak si ji sundávám jen do sprchy.

      Vymazat
    2. Pamatuju, jak jsem se bavil s jednou holkou, co měla prsa každý jako moji hlavu. Navíc jí ty prsa ještě rostly, nejen, že se zvětšovaly ty žlázy uvnitř, ale ještě se objevovaly nové.

      No a ta si kvůli nim nemohla už lehnout na břicho a na zádech taky ne, protože to se zase dusila, takže si na posteli vyskládala polštáře, aby tam měla takovou plochu s ďolíkem.

      No a samozřejmě kluci ve škole z ní šíleli.

      A.P.

      Vymazat
    3. A.P., z tvého prvního odstavce jsem pochopila, že se jí objevovaly nový prsa všude po těle, což mě docela zaujalo. Vlastně by se na tom potom klidně mohlo i dobře spát, pokud by jí na zádech rostly symetricky a ne jen jako vybouleniny na páteři.

      Vymazat
    4. He he. Samozřejmě se jí nové žlázy objevovaly jen v těch velkých prsech. To bylo důvod, proč nemohla ještě jít na operaci na zmenšení.

      A.P.

      Vymazat
    5. psice: Teď mě napadá, že mi včera dorazila sporotvní podprsenka z merina. Dám vědět.

      Vymazat
    6. A.P. Pošli jí číslo na mýho chirurga. Ten je tak nadšenej do svý práce, že jí může postupně ukrajovat prsa klidně každej týden.

      Vymazat
    7. Žena: To zní nadějně. Ještě by mohla být noční zimní podrsenka - taková ta fakt vlněná, třeba z lamy alpaky:)

      Vymazat
    8. A pak bych ji mohl pojmenovat Prométhea. Po Prométheovi, kterýmu orel každý den žral játra.

      A.P.

      Vymazat
    9. Já si z počátku při tom čtení o kolegyni začala představovat tu mutantku z Total Recallu :-)

      Vymazat
    10. Koukám, že mám zase mezery v povinné filmotéce. Nechápu, jak mi tohle podle popisu mohlo uniknout!

      Vymazat
    11. Z toho si nic nedělej. Mně to uniklo taky a to mám rád prsa a Total Recall docela nakoukanej... :-D

      Vymazat
    12. Tak to je pak úplný mystérium - že se v nakoukaným filmu pohybuje prsatý monstrum bez povšimnutí.

      Vymazat
    13. No v tom filmu si ho povšimneš. Totiž jí...
      ...ale teď jsem si na ní nevzpomněl, což je vzhledem k souvislostem skutečně velké překvapení...

      Vymazat
    14. No ona se tam jenom mihla.

      Hlavní pozornost přeci jen přitahoval Arnold s jeho kulturistickou delikátností a polenovitou hereckou metodou a Sharon se svojí mrazivou vřelostí.

      A.P.

      Vymazat
  3. Podprdu jsem se kdysi naučil rozepínat jednou rukou a to je asi tak všechno, co jsem o nich kdy potřeboval vědět...
    Ovšem nebudu lhát - jsem trochu překvapenej. Zatim jsem většinou potkával dámy, který se po sundání podprsenky tvářily málem jak já po jelení klobáse od Křečka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkáš jelení klobása? Od té doby, co jsem ochutnala Křečkovy párky (top!), se o tento řeznický brand zajímám natolik, že to zastíní i prsa...
      Ale zpátky k tématu - tyhle dámy se takhle tvářily, když jsi je odháčkoval jednou rukou, nebo když jely ráno do práce tramvají bez podprdy? Odpovím si sama, takový já ráno nepotkávám...

      Vymazat
    2. No jo... klobása s jelenim masem a klobása uzená na bukovym dřevě jsou teď dvě moje nejvíc nejoblíbenější uzeniny řečeného mistra řeznického.
      Zpátky k tématu - ty dámy se tak vesměs tvářily, kdykoliv ze sebe podprdu shodily, zcela bez ohledu na to, kdo jim s tim pomohl. Většinou to teda znám spíš z vyprávění, ale ta zvláštní jiskra v oku při tom vždycky křičela: "FREEEEEEDOOOOOOOOOOM!!!"

      Vymazat
    3. Díky za tip, podrobím je vlastnímu výzkumu.
      No, to je právě ono - že to je jen z vyprávění a z filmů. To by chtělo živoucí exemplář (nejlépe matku a ne sedmnáctku, ať je to spravedlivý srovnávání...).

      Vymazat
    4. No jednu matku doma mam a ta je teda taky radši bez ní, než s ní... Doma teda...

      Vymazat
    5. Galahad, mám pocit, že kdyby nebyla radši bez ní, tak se nikdy nepropracovala až k roli matky u tebe doma.

      Já to chápu, ale vypadá to, že tvá přítomnost snižuje objektivnost výzkumu.

      A.P.

      Vymazat
  4. Jo, zvyk je železná košile - a někdy dokonce i o mnoho bližší část šatníku :-) Myslím ale, že jde fakt převážně o zvyk. A jestli sem dorazí trendy z Barcelony... inu, uvidíme, kolik rebelek zůstane na původní straně barikády :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, a taky je fakt, že móda šněrovaček a korzetů už se nevrátila nikdy. Čím více jsou trendy rozvolněné, tím větší mají šance zůstat stálicí:)

      Vymazat
    2. Já vlastně teprve teď oceňuju, jak je to skvělý bejt chlap.

      My nemusíme mít nádobíčko povystavený, aby z něj bylo trochu vidět a pěkně se rýsovala velikost.

      Kdo má rád, že mu pindík plandá má trenýrky, kdo má rád, když se nic nebimbá, ten má slipy. Tak jako tak to je schovaný v kalhotech.

      A kdo by se rád předváděl na pláži dole bez, na toho se zavolá policie. :-)

      A.P.

      Vymazat
    3. ...kromě cyklistů. Když někdy vidím ty dresy a obtažený elasťáky, tak si říkám, že možná jezdí na kole jen proto.

      Vymazat
    4. A asi ještě u baletu. Tam si to ještě vycpávají pro ostatní baleťáky.

      A.P.

      Vymazat
  5. V Katalansku se jiz mnoho let bojuje za moznost jit na hore bez i do bazenu, letos byl tento navrh opet zamitnut. Tak snad napresrok :) Ziju 40km jizne od Barcelony a na plazi jsme s bikinama nahore v mensine - nehlede na vek, vahu, cokoli.
    Sama mam podprsenky taky rada, nosim je i na spani - mam vyhradne pohodlny, bavlneny nebo krajkovy, nevim o nich - ale za to citim, kdyz je nemam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za zprávy přímo z terénu:) A důkaz, že jsou i spací podprsenky.

      Vymazat
    2. Ale na sex žádný podprsenky ještě nemáte? Nebo jo?

      A.P.

      Vymazat
    3. Proc ne? Protoze jde o aktivitu, kde jsou vitane dotyky primo na kuzi a navic druha strana pradlo nevnima jako pridanou hodnotu, ale prekazku ve vyhledu

      Vymazat
  6. Bože, kdy já byl naposledy v Barceloně... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejspíš je vhodná sezóna vyjet, to by se pěkně vyjímalo i na fotkách:)

      Vymazat
  7. Nemáš sportovní podprsenku? Lepší než nic, ale chápu, že aktuálně už je rána buď zahojená, nebo naprosto zdevastovaná ;)

    Jsem tým podprsenka, v 99 % mi nijak nevadí a nepřekáží, naopak bez ní mám přesně ty tyrolsko-selské pocity :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko říct. Zítra jdu na odstranění stehů, tak se dozvím, jestli tam nemám prostě už jen prožranou díru do páteře.

      Vymazat
    2. Co to odstraněné znamínko? Co s ním udělali? Nezdává se ti o něm?

      A.P.

      Vymazat
    3. To je vtipný, jak jsme se zase trefily. Já byla na vyndávání stehů na zádech po znamínku týden před tebou. Zbyl mi tam takový minikráteřík.
      A jinak já teda doma podprdu sundávám, často aniž bych musela předtím sundat tričko a mikinu, to prej moc ženských nedokáže. Inu, mám za sebou ty cirkusový workshopy.

      Vymazat
    4. A.P. Už to nejsem já, co ti mám povídat. Vlastně jsem zjistila, že v tom znaménku bylo centrum mého tvůrčího psaní. Teď se budu toulat po kafilérkách a prosit, jestli bych mohla dostat aspoň popel...

      F.: Řekla bych, že je to znamení.
      Btw. Lobo musí být šťastný muž. Zvlášť, jestli umíš i kalhotkové triky!

      Vymazat