pátek 10. listopadu 2023

Vyklízení

Pamatujete na paní s klacíkem? Přišel čas na pokračování Darwinovy výzvy.

Naše rodina byla odjakživa morbidní. Pravý opak Emovy rodiny, kde se zdravotní problémy úspěšně bagatelizují, nebo ideálně úplně tají, takže se občas s ročním zpožděním a jen tak mezi řečí dozvíte, že měl někdo operaci páteře nebo těžkej covid.

Když přijedu domů já a zeptám se táty, jak se má, tak významně poklepe na zeď a řekne: „Myslím, že tenhle barák budeš dědit dřív, než si myslíš, holka. V noci jsem měl živej sen, ve kterým ke mně přišel anděl smrti a oznámil mi, že se nedožiju Vánoc. Což by bylo s tvou matkou vysvobození.“

Máma jde po roce zase na banální operaci kotníku. Jasně, je to významnej oser a taky by se mi nechtělo, ale díkybohu to není to rakovina ani transplantace srdeční chlopně. Nicméně pro mámu je to otevřená příležitost, jak snadno a rychle zemřít, kterou nehodlá po loňském promarněném pokusu jen tak promeškat.

„Ideálně kdybys mě mohla rozprášit u moře“, dává mi máma instrukce ohledně urny. „To budeš mít dobrý, to si zajedeš i ty na dovolenou, ne? Ale ne, aby tě napadlo dávat můj popel po smrti s tátou, jo a s babičkou v hrobě bejt taky nechci, píšeš si to někam?!“

Já už se ani nevzpouzím. Jen si představuju mámu, jak stojí před bránou do posmrtnýho života a všichni si musí psát její děsně komplikovaný pravidla a nároky na ubytování a stravu („ty pečený holubi budou doufám bez kostí. Jo a po mléčných výrobcích se děsně nafukuju, máte tady sójový mlíko? A mohla bych vidět složení?“). A to všechno jenom proto, aby jim při nejbližším Halloweenu proklouzla zpátky na zem, vyřídit si se mnou v kostýmu tý Japonky z Kruhu, proč má táta její urnu na psacím stole a proč nenosím vyděděný vlněný nátělníky, abych měla ledviny v teple.

Většina lidí přijede k rodičům domů načerpat energii. Moje návštěvy jsou jako chodit jednou měsíčně do kina na Válku Roseových, akorát se mí rodiče nesnaží zabít navzájem, ale umřít triumfálně jako první - aby na tom druhým ležela tíha se zařizováním funusu a nikdy nahlas nevyřčená výčitka „to ty jsi mě dostal/a do hrobu.“ 

Jsem si poměrně jistá, že si oba zachovávají na svůj věk až zarážející zdraví jen kvůli téhle soutěži. I kdybych jednou přišla domů a táta si zrovna doskládal elektrický křeslo podle návodu z Receptáře, tak se vsaďte, že se pod ním rozlomí nebo se zase skokově zdraží energie a tátovi bude za ten výboj líto platit zlodějům od ČEZu.

Takže teď už se ani vy nebudete divit, že mě při poslední návštěvě rodičů čekalo vyklízení nepotřebných krámů ze skříní, abych s tím po jejich očekávaný smrti neměla starost, protože „víš kolik stojí takový přistavení velkoobjemovýho kontejneru? pche, to si radši udělej už teď“ říká mi můj praktický otec a jen přemýšlím, jestli je jeho teplákový úbor míněný jako rubáš do rakve, když jsme všichni o krok napřed a bereme na sebe takový vzájemný ohledy.

Tak házím s mámou nepotřebný papíry do tašek, jsou toho mraky – od časáků a losů, co jsem rodičům vyráběla a prodávala, abych z nich vytáhla nějaký ty peníze nad rámec kapesnýho, přes starý fotky z Chorvatska až po devadesátkovou ezoterickou literaturu. „A vem i tu svoji starou kolečkovou židli z pokoje,“ říká má nepraktická matka, „stejně už se rozpadá a ten balík papíru se ti na ní hezky poveze ke kontejnerům.“

Pochopitelně se na tý židli celej ten kontraband veze strašně – třese se to, zasekává a vydává to rachot jako když přes tiché ztemnělé sídliště šlape zájezd korejských turistů s kufříky. Abych si to zrychlila, opřu se dozadu do opěrky zad a běžím, což sice duní jako vzlétající Boing, ale aspoň je to rychlý. Je to jako jízda na koni, moje školní židle a já jsme zase jedna bytost a letíme spolu tmou.

A pak fakt vzlítnu, protože se jedno kolečko zarazí v díře chodníku, ale nepřeletím židli ladným obloukem, jen se vznesu a napíchnu se na její vyčítavě vztyčené nohy. Je to bolest jako kráva a jestli chcete, tak vám mohu přidat mysteriózní fotku modřiny ve tvaru školní aktovky, kterých mám po těle hned několik. Anebo tenhle příběh doplním nekvalitní fotkou dvanáctileté Psice s oslíkem, která vypadla z balíku papíru a určitě to taky nebude náhoda. Řekněte si.



43 komentářů:

  1. Jestli bude na ty fotky nějaké hlasování, tak já spíš tu malou Psici s oslíkem.

    Já když jsem protřídil knížky na ty, co si nechat, ty kde to je napůl a ty, co určitě vyhodit, tak máma schválila dělení a pak, že si ty knížky na vyhození ještě přečte a zatím se vyhazovat nebudou. Přitom dělá milión věcí, takže nemá čas a samozřejmě i bez toho čte.

    Když už, tak proč nečíst napřed to nejlepší.

    Připomíná mi to postavu muže z nějaké knihy, co miloval jablka, dával si je na skříň a jedl napřed ty, co začínaly hnít. Autor to okomentoval, že "Za život snědl 5 tun nahnilých jablek". Tak moje máma přečte všechny ty nejhorší knížky, co máme doma.

    To je jako bych se napřed vyspal se všema otravnejma, ošklivejma holkama ve třídě, než bych se dal na tuctovky, pak přešel na zajímavé a ukončil to vtipnejma, inteligentníma kráskama.

    Viděla jsi ten film Výlet, kde Janžurka s dcerama jeli s otcovým popelem na Slovensko? Tak ty to budeš mít lepší, pojedete k moři. Jaké moře si maminka vybrala? Jadran, Balt, Černé moře, Kanál la Manche? Nebo třeba Karibik, aby její popel ležel na nějakém ztraceném pokladu?

    Jednou jsem poslouchal v rádiu nějakou paní, jak v pořadu o strašidelnejch věcech vyprávěla, že od manželovy smrti ji doma trochu straší. Nic vážného, jen občas to nějak nevysvětlitelně bouchne. - Tak se jí ducholog vyptával blíž a ona bezelstně pravila "No, manžel chtěl, abych jeho popel dala tam a tam, ale já jsem si ho nechala doma, abych si s ním mohla povídat."

    Zkus rodičům pohrozit, že jestli se budou pořád hádat, tak jejich popely za trest smícháš a budou spolu posmrtně navěky nebo se při příští reinkarnaci narodí jak siamská dvojčata.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hroznej zvyk - násilím se prokousat tím nejhorším. Ještěže mám v sobě přirozenou nedočkavost - ono je to většinou na škodu, ale vlastně to člověka chrání od tuny nahnilých jablek, nekvalitní literatury a sexu s křečovitě zavřenýma očima.

      Název destinace ještě nepadl. Ale máma si na žádnou exotiku nepotrpí, naopak spokojeně prospívá na místech, kde by bylo do pár dnů po mně, třeba na Makarský (možná to má podobně jako tvoje máma a chce si nejdřív odbýt ošklivý pláže plný Čechů a langošů). Takže to stejně za odměnu nebude - vím, můžu to ofejkovat a nenápadně ji vyklopit na koupaliště, a pak si domů pozvat exorcistu. Ale vlastně nevím, na kolik takový vymítání přijde - možná je levnější jet do toho Chorvatska.

      Vymazat
    2. Hele a nešlo by s máminým popelem na tu Makarskou jen poslat kurýra? Nebo to dát nějakejm Karlovi a Karlovi. "Vysypte mi to tam někde do moře, kluci, a pošlete mi fotku, jak mizí ve větru. Moc mi na mamince záleží."

      Vymítání je u katolíků vždy zdarma. Hned jsem to googloval.

      A.P.

      Vymazat
    3. Jojo, stačilo by třeba počkat na Florenci na nějaký pravidelný linky do Splitu a předat to řidiči v base piv spolu s nějakou tou bankovkou. Snad by se nevyboural...

      No dobře, ale já ani máma nejsme katolíci. A nechci konvertovat ani účelově. Tak spíš jestli má katolická církev nějaký e-shop, kde se to dá objednat - bez věrnostních slev za členství.

      Vymazat
    4. Toho vybourání bych se tolik nebál. V nejhorším by se rozptylovalo víc popela a maminka by měla v posmrtném životě víc kamarádů na hraní bridge.

      Katolík musí bejt jen ten exorcista. To by to ti duchové měli moc snadný. Řekli by, že vystoupili z círve už v roce 1875 a exorcista by si balil fidlátka a malá holčička by se dál vznášela v prostoru, vyvracela bulvy a mluvila sprostě?

      Katolická církev není žádnej e-shop s kurvítkovým zbožím, co se chce vyhnout proplacení kazovýho zboží. To jsou zapáčení bojovníci s temnejma silama. To je něco jako Lendl nebo Jágr, co toho soupeře musí překonat. Nebo jako Casanova, kterému by čest nedovolila, aby nevymyslel, jak slečnu oblbnout.

      A.P.

      Vymazat
    5. To je chytrá taktika. Něco, jak když se ti podělá vysavač od firmy Electrolux a přijde skromnej chlápek z Ety a řekne "Paninko, to vám nemusí bejt blbý, že jste si vybrala konkurenci - já v mládí udělal taky řadu chyb. Tak už tady nebrečte nad rozlitým mlíkem, roztřískaným zrcadlem a rozsypaným popelem - dáme se do toho!"

      Vysaje ti byt do čista, nechce ani kafe, jen se ujistí, že mu zavoláš, kdybys potřeboval. A do týdne si z vděčnosti koupíš vysavač u nich/ konvertuješ ke katolíkům, pověsíš si Ježíše nad postel, drmolíš Otčenáše pokaždý, když někomu zalžeš a desátky jen cinkaj.

      No anebo je katolickej exorcista něco jako "na pojišťovnu", když je to grátis. Neochotnej, nevypadá jak z horroru, nebudou kouřový triky ani duch v lahvičce od parfému na památku. A tobě jen zůstane líto, že sis nepřiplatil za nějakýho profi ghost bustera.

      Vymazat
    6. Ty jo, ty snad máš s prodejcem vysavačů nějaký osobní zkušenosti.

      Mě něco podobného vykládal chlápek, co prý se mu skutečně stalo, ale s jinejma vysavačema, tak za 70 tisíc. - Jenže finta byla, že znal chlápka, kterého všichni známe z obrazovek a kterej z nějakého podivného důvodu vysavače miloval a studoval jak Flégr toxoplasmozu, takže mýmu známýmu značku nedoporučil a ten se ocitl s vyluxovaným bytem a žádnou poviností dobře investovat do vysavače.

      Já jsem měl známou, co na tyhle techniky byla machr. Odolávala všemu. - Ta by řekla něco jako: To mám chodit do kostela, jen proto, že jste vyhnal ducha, co v tomhle domě zabil dva předchozí nájemníky a noc co noc, strašil moje děti? Vždyť jsem vám říkala, že jsem ateistka a vy na to, že je to v pohodě.

      No, vlastně to je blbej příklad, protože on by tam ten duch s ní asi nevydržel. - Hele a neumřela jsi náhodou jen proto, aby jsi se už nemusela mejt a nosit čistou noční košili? To si hodláš vyřešit svý osobní problémy tím, že budeš zabíjet cizí lidi. Jak si zrovna tímhle pomůžeš? atd

      A.P.

      Vymazat
    7. Nemam, ale vim, ze kdybych nekdy do budoucna skoncila jako prodejce vysavacu (nikdy nevis), tak bych byla presne takova.

      Ono to ani nema jinak cenu, povolani je to celkem k hovnu - lidi se na tebe divaj s podezrenim, ze jsi smejd a kazdej radsi nakupuje online. Ja bych byla neco jako pastor, spolu se spinou a roztoci bych lidem vysala i jejich problemy s pribuznejma, tajny dluhy, paralelni vztahy i lupenku na zadku.

      Jinak to mam stejne jako ta tva kamaradka, takze by neslo o levny triky a ulisactvi. Nic, co pred nakupem sama nesnesu.

      Vymazat
  2. Tak to máš celkem dobrý, já si na milióny serepetiček, co má moje máma všude po skříních, sáhnout nedovolím, a nic z nepoužitelného (i použitelného) nářadí a výrobků mého tchána vyhodit (sice už se do patra nedostane, ale ví naprosto přesně, co tam má, a co kdyby si vzpomněl, že něco potřebuje aspoň vidět).
    Kamarád jel s partnerkou vysypat popel jeho skorotchýně podle jejího přání až někam na mys Finisterre a pro jistotu k tomu napsal srdceryvný průvodní dopis ve španělštině, kterou se za tím účelem naučil. Když si to přečetla majitelka penziónu, kde bydleli, plakala ještě dva dny a zbytek pobytu měli zadarmo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je romantický! Vlastně by se to dalo použít i jako takový travel-hack na levnější dovolenou:))

      Vymazat
  3. U popisu domaci verze valky Roseovych jsem na chvili zavahala, zda nejsi moje kolegyne… asi nejsi, protoze ta po jednom dvojitem dvojcovidu (rozumej: chytli ho oba seniori zaroven), jezdi do dvou LDN. A tatinek se prekvapive nejvic shani po mamince, na kterou pry poslednich 20 let nerekl hezke slovo. Maminka bohuzel nemluvi. Bez kysliku nos…

    Takze nic, drazi seniori, hezky si syslete sve poklady, protoze uklid nevesti nic dobryho!

    IK

    Ps: a moje babicka venovala v ramci uklidu dedovo kolo bezdomovcum. Bylo jeste s nemeckou orlici, vazilo asi 30 kilo a bylo dedovo. A strasne mi chybi. Deda. I kolo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. IK, to nejsem já, ale u nás by to mělo podobný scénář. Díkybohu covid dali oba bez větších zádrhelů. Ono se už loni po operaci mámina kolene ukázalo, že to s tou nenávistí není tak horký - táta vařil a málem i pekl bábovku, když se měla máma vracet z lázní a dokonce mi pravidelně volal, což je u nás taky úplnej atyp.

      S dědou a kolem mě to mrzí. Kdybych nějaký takový viděla zaparkovaný před domkem z lepenky v pražských hnízdištích bezdomovců, vydražím ti ho nazpátek:)

      Vymazat
    2. Klobouk dolů. Jsou rodiny, kde to mají přesně naopak. V nouzi poznáš, kdo na tebe sere.

      Kromě těch běžných třeba kralovské bratrance George V a Mikuláše II. V dobrých časech nejlepší kamarády, dokonce se sobě podobali, ale jakmile začalo jít Mikuláši i s rodinou o krk, tak George otálel s pomocí až do doby, kdy už to nešlo. Pak jim zůstalo v Británii carovo zlato a od příbuzenejch cara ještě skupovali šperky za desetinu ceny.

      No neber to, když jsi hlava největšího impéria světa a je šance si trochu přilepšit.

      A.P.

      Vymazat
    3. Ja tomu Georgovi rozumim
      1/ siroka ruska duse je sice krasna vec, ale doma to chce jen malokdo
      2/ naseres si vlastni proletariat jen abys pomohl upevnit bratrankuv trun?
      3/ budes investovat vlastni cenne zdroje do zaostale zemedelske krajiny kdesi za devatero horami?

      Psice, kolo beru :))) ovsem kdyby nahodou bezdomovci nabizeli i dedecka, tak to nebrat!!!


      IK

      Vymazat
    4. IK

      Bratránek už rok trůn neměl, byli víc Němci než Rusové a měli Baku, kde je ropa dodnes.

      Ale třeba se Mikuláš někdy posmíval anglickému vánočnímu pudingu a pojmenoval po něm svýho křečka.

      To jdou pak žerty stranou. - O tom si i Orwell myslel, že je to dobrý jídlo.

      A.P.

      Vymazat
  4. Na naše to v posledním roce, dvou už taky přišlo. Pokaždý, když táta začne probírat knihovnu nebo půdu, kolnu či jiná podobná skladiště, nezapomene to doprovodit nějakou tou hláškou o tom, že to dělá, abychom to pak měli snadnější. V reálu to moc vtipný není, ale když se to podá takhle, to je jiná! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu není, ale člověk to musí udělat aspoň trochu snesitelnější a odlehčené za ně:)

      Vymazat
  5. Jé...já si tenhle víkend taky nabil držku! Náhoda? ...nemyslím si...

    OdpovědětVymazat
  6. :DDD Morbidní ?!...hm... máš na zahradě vykopaný hrob, nemáš... tak vidíš, jste v pohodě :))) A při tom je to logické, v zimě je země zmrzlá....

    OdpovědětVymazat
  7. Galahad: To určitě není! Nabít si držku je podle mě občas zdravý - stejně jako je prý na imunitu dobrý čas od času chytnout rýmečku. U tý držky se tělo naučí dobře padat a rychleji hojit:)

    Cihelna: To je pravda, nemají - jestli mě jen nehoupou a pak se mi za zády neposmívají, že jim na ty pohřební řeči skáču...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by ale znamenalo, že se proti tobě paktují, čili jsou spojenci čili se mají, sice trochu neuroticky, rádi.

      A.P.

      Vymazat

    2. To by mi stalo i za nevdecnou roli rodinneho nepritele. Ze bych zacala na stary kolena zlobit? Dneska jsem cetla nejaky perex o zlolajny dceri, ktera zastavila rodicum dum kvuli dluhum a oni se musi pred Vanoci vystehovat. Snad by je spojil spolecny vyber nejlevnejsi ubytovny?

      Vymazat
    3. To byl ten barák napsanej na ni nebo jak to dokázala? Já mám pár jinejch než rodiče příbuznejch, kterejm bych rád zastvavil úplně všechno včetně zlatejch zubů.

      Víš jak to bejvalo ve starejch románech, nadělal dluhy a odjel do Jižní Ameriky.

      Tu tvoji variantu vidím jako konec filmu, kdy jdou dva zamilovaní důchodci, sednou si na práh ubytovny u pivka či grogu, táta mámu něžně pohladí po ruce, občas projde nějakej bezzubej inženýr, či nestříhanej profesor semletej rozvodem, co je mile pozdraví slovy "Ahoj milenci".

      Skoro krotká krysa si přiběhne z kanálu pro kousek chleba, kterej dostane, protože je advent.

      Policajti pomalu projedou kolem, přátelsky zavolaj "Ahoj lemplové, všechno v pohodě?" oni odpoví: "Ahoj Franto, jak jde služba. Jo jo, v pohodě."

      A.P.

      Vymazat
    4. Jojo, základní rodičovská chyba - přepsali na ní barák, no přece by nás ta naše holka nepodfoukla, táto!

      Nojo, zlatá jižní Amerika. Taková mekka všech vyděděnců a nacistů.

      To by byl hezkej konec, s těmi seniory. Pak by byl prostřih na tu dceru, jak sedí v šamanským kruhu uprostřed peruánskýho pralesa, za jednu ruku drží pravnuka Rudolfa Hesse a v druhý má kalíšek s ayahuascou.

      "Všechno je tak, jak má být" řekne v kečuánštině šaman a dole pojedou titulky. Kdesi v dálce se prosmykne panter, papoušek zakřičí ze spaní a uprostřed toho zaprodaného domu spadne zrcadlo a rozbije se na tisíc kousků.

      Vymazat
    5. Dokonalý. Prostě dokonalý.

      A.P.

      Vymazat
  8. jé kruh, hádej, za koho jdu převlečená na náš firemní vánoční večírek na téma filmové postavy? Jinak nenechat si utéct příležitost zemřít, tohle slovní spojení mi zase prodloužilo život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super převlek! A přitom vlastně nedá moc práce, viď? Já takhle vypadám skoro každý ráno když se vyškrábu z postele;)

      Vymazat
    2. Já zas vypadám jako Joker po ránu, s rozmazaným makeupem s předchozího dne, a na rtech větu: "Why so serious?" Asi bysme byly dobrá filmová dvojka takhle po probuzení :-)

      Vymazat
    3. ještě byla ve hře Cruella de Ville, ale ta už měla takový náročnější kostým, hlavně jsem nemohla sehnat kůži z dalmatina, takže Samara byla jasná volba, no dneska jsem v práci nahlas plánovala, jak budu potřebovat utopeně mrtvolný vzhled obličeje, tak tu někdo mile prohlásil, že stačí, když se ráno nenamaluju, blbci.

      Vymazat
    4. Já bych se zapích nohama do květináče a byl bych Groot.
      ...ovšem nějak bych si před tim musel domluvit interval zalejvání...

      Vymazat
    5. F.: My rozhodně, ale Lobo a Em z toho pak nevychází zrovna jako muži s dobrým vkusem.

      Helga: Však se jim to vrátí, až omdlí hrůzou...

      Galahad: a taky čím zalejvat, žejo. Což mi připomíná jeden dávný firemní večírek, kam kolegyně dorazila v převleku krajíce chleba s dovětkem, že potřebuje namazat. K ránu chlebík neodcházel zrovna v nejlepší kondici.

      Vymazat
    6. Lobo a Em z toho vychází jako muži, co nehledí jen na krásu tělesnou... :-D
      Čim zalejvat samozřejmě rovněž. I když kdo mě zná, dovtípí se věru snadno. A převlek za malýho květináčovýho Groota má tu výhodu, že bych tak jako tak musel být domů odnesen, pročež na mé kondici pranic nesejde... ;-)

      Vymazat
    7. Galahad: Kmínka? Nebo snad rum? ;-)

      Vymazat
    8. K pravidelnému zalévání raději něco nízkokalorického. Třeba dvanáctka...

      Vymazat
  9. Proč bych měl svým pozůstalým věci ulehčovat instrukcemi? Budu zvědavý, jak si poradí. Lidé rostou s úkoly :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, v tomhle ohledu by je člověk naopak měl challengovat - například vytvořit nějaké úkoly, skryté indicie a klec s tygry jako v pevnosti Boyard.

      Vymazat
    2. To by ale chtělo velmi štědrou dávku škodolibosti, aby si tu bezradnost pozůstalých člověk do sytosti vychutnal i jen v těch představách...

      Vymazat
    3. Ony ty instrukce mají třeba hlubší smysl.

      Třeba se vyhnout tomu, že tě drazí pozůstalí nedarují vědě. To tě pak napřed budou pitvat medici až na každou žilku a nakonec tě sestaví do kostry, která bude v 7B, dávat ti do pusy křídu jako cigáro a s oddělitelnou rukou děsit Kudláčkovou.

      To se většinou líbí jen postavičkám z Hrabala.

      A.P.

      Vymazat
    4. AP: Pak patrim mezi postavicky z Hrabala, protoze celkem vazne premyslim, ze se po smrti daruji presne na tyhle ucely.

      Mne nejaky straseni studentu a kanadske zertiky nevykoleji (stejne budu mit plno prace s vyberem me dalsi inkarnace). A kdovi, treba si zamestnanci pohrebnich ustavu taky radi sahnou, mozna radsi, nez nejaci medici, ktery budou vyhledove zajimat spis zivy tela.

      Vymazat
    5. Galahad: Presne, kdykoliv te nastvou, jen se shovivave usmejes pri predstave, jak strkaji ruce do terarka plnyho cervu a satraji tam po klici k dalsi indicii.

      Vymazat
    6. Psice

      Kdysi jsem viděl film o ošklivým, nesmělým klukovi, co se mu líbí hezká holka. Netroufá si ji ani oslovit. Ani místní děvka s ním nechce spát. Pak se s kamarádem opije, vidí pohřební vůz a ukradnou z něj mrtvolu v pytli. Když ji pak otevře, tak je tam ta jeho hezká holka mrtvá. Je z toho vedle. Kamarád někam zmizí, on se vyspí s tou mrtvou své vysněné a film končí, jak ji nese v náručí do oceánu.

      To jen, že někdy se dá prožít love story i po zivotě a reinkarnaci si pak vybíráte ve dvou. - Nebo dumáš, jak se zbavit zamilovanýho ducha, co tě znásilnil, když jsi do toho nemohla kecat. Podle toho, jak se to vezme.

      (Pro mediky budeš stejně nejvíc učební látka, kterou musej znát ke zkoušce, něco jako Matematické, fyzikální a chemické tabulky)

      A.P.

      Vymazat
    7. Přiznám se ale, že má fantazie je na tohle krátká. Já bych ty lidi u toho potřeboval vidět.
      ...jak se v honbě za mým nesmírným jměním odvážně vydávaj tam, kam se dosud nikdo nevydal...
      ...a pak skončí u 100 let starýho vraku irskýho parníku u pieru 47 na dohled od Hell's kitchen a tam na ně bude čekat bomba...

      Vymazat