čtvrtek 8. srpna 2013

Pražská MHD: večerní chvilka poezie


Pištící sedmnáctky se zlatými nápisy na tílkách, zastávka Karlovo náměstí: „Helé, to je Skín! Skíne! Tádý!“

Dva osmahlí slovenští dělníci v montérkách jsou najednou drobní až neviditelní a ostražitě se ohlédnou směrem ke dveřím.

Nastupuje chlapec s impozantní břišní stěnou zazipovanou v bombru. Tipla bych si o číslo větší, než mám já. Prsa myslím, bombra nenosím. 

„Hajluj kurvo!“ bodře lupne své kamarádce herdu do zad. „Ty si kunďák“, odvětí mu něžně. „Stáhnuls mi toho Justina?“


Tomu říkám globalizace pubertálních kulturních a filozofických směrů!

9 komentářů:

  1. Naštěstí jezdím autem ... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vo co všechno mi venkovani přicházíme! Já už skinheda v bombru neviděl ani nepamatuju. A tramvaj naposled loni:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zaujal ten pozdrav, kterým se mladí kvazináckové častují. A že ke správnému bombru patří poslech Biebra. Až mě to vedlo k úvahám, jak budou za 15 let vypadat Pižmur s Čičmanem. Nerada bych se dočkala herdy při každém jeho příchodu ze školy...

      Vymazat
    2. Ovšem to děvče též překypuje slušností a vybraným slovníkem.

      P.S. Můj 14-ti letý intelektuál mě zatím zdraví "Ahoj", případně "Zdař Bůh!"ale protože se bude celý školní rok nacházet blízko Prahe, bojím se, aby něco nepochytil...

      Vymazat
  3. Uáá, to snad né.

    Co se pohybuju už jen Horoměřice - Praha 6 - Vinohrady, tyto odposlechy jsou mi utajeny. Tak nevím, asi se moc snobsky izoluju, je čas vtrhnout i do jiných čtvrtí a hluboce se zaposlouchat do soudobého umění.

    OdpovědětVymazat
  4. Liško, doporučuji se projet 9kou přes Žižkov, tam lidové umění jen kvete;) Anebo periferie, tam už se ale pro ničím nerušený umělecký zážitek vyplatí alespoň pasivní znalost ruštiny, ukrajinštiny nebo albánštiny.

    OdpovědětVymazat
  5. Týjo, kam se hrabe můj úlovek z festovalových ohňostrojů v Brně, kde za námi jeden kamarád počastoval druhého napomenutím "Kurva, nebuď kráva, vole!" Dodneška se o tom dohadujeme - já tvrdím, že se jednalo o vyhrocenou diskuzi s pochybovačem o své genderové identitě, manžel tvrdí, že ta Kurva a Vůl jsou prostě počáteční a koncové uvozovky.

    OdpovědětVymazat