čtvrtek 7. prosince 2023

Ukradený Vánoce

 

„Počkej až budeš mít děti, ono tě to přejde“ slibovali mi vyléčení hateři Vánoc s oslintanýma batolatama v santaclausovských čepičkách, ale měli pravdu jen částečně.

Jasně, je super mít doma někoho, kvůli komu se vánoční stromek zdobí od začátku prosince a kdo vám šacuje hlubiny skříní kvůli schovaným dárkům. „A tohle je jako co, mami?“ ptá se pak Čičman a v ruce drží moje Venušiny kuličky, který jsem si kdysi koupila s velkým očekáváním, jak s nima budu chodit do práce a na všechny se usmívat (ale takhle to vůbec nefunguje, holky nekupujte si to!).

Já jsem taky nebyla Grinch od narození, nemyslete si. Házela jsem do sebe vanilkový rohlíčky po kilech a těšila se z plyšových medvědů a dokonce i ze škrtících svetrů od babičky, který měli otvor pro hlavu o průměru pingpongáče, aby netáhlo na krk. Ale od tý doby, co jsem velká holka, si kupuju dárky sama a fyzicky mě bolí dostávat věci, který vůbec nepotřebuju.

Za mě by bylo pěkný pojetí Vánoc, kdybychom si teda všichni sami koupili, co potřebujem, ať je to odbytý a sešli se na ten mystický večer si aspoň jednou za rok opravdu soustředěně popovídat. Dívat se do očí a vpíjet se jeden do druhýho. Říkala by se jen pravda a klidně ať je to dojemný, venku sněží a kdo chce, ať si k tomu na pozadí pustí Mariah Carey – takhle velkorysá já dovedu být, když se snažím.

Ale lidi se takhle snažit vůbec nechtěj – chtěj jíst řízky se salátem a rozvalovat se s mastnejma rukama u Popelky. Šaty s vlečkou, stříbrem vyšívané, ale princezna to není, milý pane. A pak se rochnit v šustících papírech a věcech. Asi vám ani nemusím dopodrobna vysvětlovat, jak na nabídku „pojďme zahodit konzum a povídat si o vnitřních pocitech“ reagovaly naše předpubertální děti, bylo to pochopitelně fiasko. V tomhle ohledu budu muset ještě zamakat na marketingu a spojit se s nějakým influencerem.

Děti chtěj blyštivý a velký Vánoce se spoustou dárků a bez zbytečných řečí, takže se po mém těle začínají už prvním týdnem nekontrolovaně hromadit třpytky z ozdob a kradu. Jo, čtete dobře. Mám z toho narůstajícího konzumu kleptomanský tiky. Začalo to o víkendu s F., kdy jsem jí nejdřív obzvlášť nepozorovaně a rafinovaně ukradla zubní pastu. F. ten hanebný zločin vypátrala a musela jsem pastu vrátit, zato s ukradenou nabíječkou se mi podařilo odjet až domů.

To jsem samozřejmě pořád ještě považovala za roztomilou roztržitost, ale včera jsem si z tréningu odnesla krabičku se štrůdlem, která taky nebyla moje a situace začíná být kritická. Je to jako vyrážet ven s kamarádkou kleptomankou – mý dobrý já tiše trpí, omlouvá se a je stále ve střehu, zatímco mý zlý, zlý já se potichu směje a nenápadně mi do batohu strká další cizí věci.

„Promiňte, zaplatila jsem vám?“ ptala jsem se dneska zmrzlé obsluhy u stánku s espressem a úplně jsem ji tím vykolejila.

„Já vlastně vůbec nevím, asi ne“ odpověděla upřímně ta poctivá žena. „Ale to nechte, vypadáte, že ho fakt potřebujete.“ Slyšíte ty rolničky? Vánoce jsou vlastně hrozně hezký a prostý: navzájem se podržet v tom, jak je přežít.



45 komentářů:

  1. Nojo, nakecat puberťákům, že se Ježíšek zastřelil, to už by asi taky neprošlo...
    Před Vánoci i já občas musím nějaký ten chrám konzumu navštívit, ale mám z toho většinou osypky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chce něco promyšlenějšího. Třeba že se nezabil, ale je držený jako rukojmí a za každý dárek mu někdo kleštičkami ufikne článek prstů.

      Možná to bude Gréta, protože co si budem - za každým sebekrásnějším dárkem se táhne nepěkná uhlíková stopa!

      Vymazat
    2. Chtěl jsem nějak zažertovat, co všechno by se dalo kleštičkama odstranit z Gréty a jakou uhlíkovou stopu má se svým lítáním z konference na konferenci ona, ale tohle je lepší, než dokážu vymyslet.

      http s://www.rouming.cz/roum ingShow.p hp?file=gretka_vyrostla_2023.jpg

      Snad to bude vidět.

      P.S. Tohle by mělo bejt na plakátu před každou školou, jak končí záškoláci.

      A.P.

      Vymazat
    3. Soubor byl přesunut, odstraněn nebo smazán.

      Vymazat
    4. Hned jsem to zkusil a nebyl. Jsou tam tři mezery a jedna není skoro vidět.

      Scel https, potom rouming a nakonec php?file. - Ale možná máš v počítači dobrýho ducha, co tě chrání od všeho zlého.

      A.P.

      Vymazat
  2. Hele a představila jsi si to tvý pěkný pojetí vánoc napřed s tvojí vlastní mámou?

    Jak se navzájem díváte do očí, vpíjíte se jedna do druhé a říkáte si jen pravdu?

    Aby to neskončilo, jako něco mezi Čtvery vánoce a Blízko od sebe. První byla komedie, kde rozvrácenej vztah dali dohromady a začali na lepších základech, druhej film byl drama, rodina se nadobro rozpadla a každej si jde po svým, lízajíc si hluboké rány na duši.


    Pravda je jak nasraná bohyně pomsty (Furie), co smete všechno, co jí stojí v cestě.

    Uchlácholit ji vůní kadidla, řízků, vanilkových rohlíčků, milosrdným lhaním a kupou zbytečnejch dárků mi přijde jako docela dobrej kšeft.

    A.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "pravdou rozvrácenej vztah" tam mělo bejt

      A.P.

      Vymazat
    2. Na tom je kus pravdy. Zároveň by to vysvětlovalo, proč mohou být Vánoce jen jednou za rok - po zbytek roku by si lidi posílali omluvný zprávy a záměrně se nekontaktovali pohledem.

      Něco jako: "Promiň, ty Vánoce mě zas úplně rozdivočily... vždyť víš, že to není mý pravý já. Jak se nadejchám pár františků, jsem v hrozným ajfru. Mohli bychom se zas začít bavit o kravinách a vyměňovat si milosrdný lži prosím?"

      Asi by se tedy měly bavit o pozitivních věcech. Takže s některými lidmi by to bylo jen soustředěné mlčení. Na druhou stranu, o Vánocích je nejvíc sebevražd tak jako tak.

      Vymazat
    3. Asi proto ještě v předkřesťanských časech, jen co dohořelo vánoční poleno, se část chlapů sebrala a vyrazila na vikingskou výpravu a vrátili se až za pár měsíců, když už všechno kvetlo a oni začínali i vlastní rodině zase trochu chybět a hned upláceli manželku podílem z vyloupeného kláštera na severovýchodě Anglie. Někteří museli až do Itálie, pro nějakej lepší klášterní konzum, protože s ním to "Soráč miláčku, fakt mě to mrzí." vypadá daleko upřímněji. (Navíc, když přijedeš v šatech od dávno zaschlý krve a milované bytost je bude muset vyprat).

      No, třeba s těma sebevraždama grinchové schválně čekají na vánoce, aby je ostatním trochu zkazili. Víš jak: "původně jsem se chtěl zabít už 28 října, abych Kubišový zkazil radost z medajle od Pavla, ale jelikož ani neví, že existuju, odložil jsem to až na vánoce, aby to věděli aspoň lidi v baráku a trápili se dumáním o tom, jak jsem se musel trápit, když se oni bavili otvíráním krabic s nechtěnejma dárkama, hajzlíci jedni." - Navíc úplně zbytečně, protože až grinche najdou ožranýho od kočky nebo podle vrstvy much na okně, tak nikdo nebude zpětně počítat, kterej den se to přesně stalo. To by musel Grinch nasprejovat na zeď ZASRANÝ VÁNOCE a pak si prostřelit hlavu pistolí Tokarev vyměněnou v ranejch devadesátkách za flašku vodky s ruským oficírem s depresema.

      Tak mě napadlo, nebyly ty venušiny kuličky nějaký nedodělaný? Četla jsi pořádně návod? Třeba se mají naplnit kokainem nebo alespoň přestříkat novocainem na zvednutí nálady. Nebo se do nich má dát simka, aby se mohly vrtět nebo vibrovat, když ti během porady zavolá nějakej telemarketing nebo otravnej klient, kterýho máš v p.

      Možná by se ty vánoce daly kombinovat s pobytem ve tmě. Ty jsi ve tmě ve spojení s hlubokým vesmírem, hlubokým podvědomím a dávnou minulostí rodu, oni mají ten nejšťavnatější konzum... a každou chvíli na sebe musíte myslet jak Hrabal a Vladimír, když si klepali přes zeď.

      A.P.

      Vymazat
    4. To jo, navíc se dost často vraceli s kapavkou a syflem, a takový věci nejsou zadarmo, zvlášť, když na tebe žena čeká s pásem cudnosti. To chce aspoň třísku z Ježíšova kříže, sošku Madony a váček se zlaťáky, který ještě drží původní křečovitě zaťatá uschlá a useklá ruka původního majitele.

      Myslím, že pravej čistokrevnej Grinch pátrá celej rok po vánočních nerdech, lidech, co aspoň malej kousek vánoční výzdoby nesundaj prostě nikdy a koncem února už mají nakoupený dárky a nový světýlka.

      Když najde takovýho vánočníka, tak se nenápadně infiltruje k němu domů, zařídí si buňku v krabici s dárkem a pak už jen systematicky škodí a nabourává - třeba jeden den rozstříhá vánoční svetr, další se vymočí do těsta na cukroví. Na Štědrej večer pak vyskočí se sebevražednou vestičkou a odbouchne se za zvolání Ježíš je mrtvý, zmrdi! Ze stromečku zbyde ohořelý torzo a po okně stéká kousek Grinche obalenýho ve třpytkách a střepinách z kouliček.

      Ty kouličky nevypadají, že by se do nich mělo něco vkládat. Ale je pravda, že jsem je v žádné kokainové směsi nemacerovala. Třeba se používají jako tampón namočený ve vodce, který si aplikují modelky, aby neztloustly.

      Vánoce ve tmě zní cool. Možná by tam mohla být celá rodina, rozbalovat ve tmě dárky (tak děkuju za tuhle měkkou věc, zkusím si ji dát třeba na hlavu, co to udělá) a jíst kostnatýho kapra. Hajdom, hajdom, tydlidom.

      Vymazat
    5. Ta useklá ruka držící váček je takovej údernej obraz. Úplně vidím vikingskou manželku, jak se pak v komoře snaží tu ruku otevřít (lempl manžel to taky mohl otevřít sám, místo chlastání v doutnající klášteře s nějakou nakaženou jeptiškou), zkouší páčit prsty, pálit ji ohněm, namáčet do louhu, až si na ruku vesme pilku a začne pižlat prsty - což ruku vyleká, pustí váček a rychle jak krysa vyběhne do tmy a víc už o ní není slyšet přes 1000 let, až se najednou objeví v Addams family, dělajíc, jakoby nic.

      Grinch s muslimským twistem. :-) Ten třpytivej sliz, co po něm zbude je super. (Mimochodem zná Čičman Lollypopz? Tam je sliz oblíbený téma.) Je dobře, že kazí vánoce, na Silvestra by mezi vší tou vietnamskou pyrotechnikou prošel nepovšimnut. Ještě by se pokřik dal upgradovat na: "Ježíš a disco jsou mrtví, zmrdi".

      S dětma, co blinkaj do aktovek bych ten pobyt ve tmě neriskoval. Anebo byste museli jet natvrdo podle hesla "Správnej rodič se nesmí ničeho štítit" vesele procházet nakyslema zvratkama a pak si otírat nohy do prostěradla s vědomím, že teprve teď je to ta pravá rodičovská láska a kdo miluje, nemá co řešit.

      Tampón ve vodce... je to taková lepší verze kuchyňský houbičky prostitutky. Máš další takovýhle story? Že bychom to zpracovali třeba na večerníčky.

      A.P.

      Vymazat
    6. Znáš povídku Ruka od Maupassanta? To je má oblíbená. Useknutá vyschlá ruka s okovy (snad nějakého otroka z plantáže bavlny) je v ní takový pitoreskní suvenýr z cest, který se ovšem nevyplatí zesměšňovat - v noci toho vtipálka přijde zaškrtit.

      S těmi zvratky to nebylo daleko od pravdy. Do aktovky napadala hlavní část, zbytek se rozstříkl do chlupatého koberce, na kterém stála. Akt probíhal z prvního patra sourozenecké palandy. Příroda má mateřské instinkty ošetřený, nevzdali jsme se ho.

      Mohl by z toho být takový kalendář pro ženy - jako je třeba Lunární kalendář krásné paní, kterej si jeden čas kupovala máma. Na každý týden by tam byl tip na nějakou špinavost.

      Vymazat
    7. Nevím, jestli jsem ji znal. Kdysi jsem musel od něj číst knížku povídek, ale nic mi to neříká. Koukl jsem na wikipedii, tak je to ruka zločince 18. století. Jmenuje se to La Main d'écorché, kde to écorché, znamená stažený z kůže. Dotyčný zabil manželku a faráře a navíc dělal nějaký další lumpárny, takže soudce nemohl přimhouřit oko.

      Po tom, co jsem viděl Howarda Wolowitze v Big Bang Theory, dělat divné věci s robotickou rukou a vzhledem k tomu, že Pierre B. si tu ruku dal do alkovny a tam se dějou nemravné věci, mě napadl ještě jeden další způsob, jak heterosexuálního ducha pořádně nasrat. Ale to Guy nemohl veřejně popsat, to je tak pro nějakou gay pride konferenci.
      ---

      No, ještě jste s tím blinkáním měli pěknou roli. Obětaví rodiče, co takřka zbožně uklízejí po děťátku nechutný bordel. Na to příroda ještě stačí. Prošustrovat vám děťátko celý sociální dávky v herně, bůhví, jestli by ho nepotkal osud toho pána z Plzně, co přežil jen proto, že milované bytosti soused vytrhl z ruky paličku na maso. - Jak jste to čislili, ocelovým kartáčem nebo jen Tepem na koberce? Nebo jste to nechali něčemu v zoo ať to vyzobe?
      ---

      Kalendář by to určitě jen vylepšilo. Ještě by se tam hodil malý lexikon kouzel s menstruační krví. Známej to nacházel pod postelí, když se rozcházel s manželkou. Ale spíš ho to zahnalo než přitáhlo zpět. Kouzla nefungují vždy, jak je to zamýšleno.

      ---

      Ještě jsem si vzpomněl na ty venušiny kuličky. Autorka Frankensteina Mary Shelley měla zas v šuplíku manželovo srdce zachráněné z pohřební hranice. „A tohle je jako co, mami?“ - "Tatínkovo pečené srdíčko, ukaž miláčku, já to zas zabalím do básničky a dám zpět do šuplíku."

      A.P.

      Vymazat
    8. Ruka - no vidíš, tuhle hrůznost jsem úplně vytěsnila.

      Z koberce jsme inkriminovanou část odstřihli. Neexistoval žádný humánní způsob, jak z těch dlouhých chlupů odstraňovat zbytky vanilkových rohlíčků navždy spojených s vláknem žaludeční kyselinou. Humánní myslím ve smyslu, že by tím nebyl trýznivě zasažen jedinec pokoušející se ten koberec vyčistit.

      Uuuuf, a v čem nacházel tu menstruační krev? V nějaké lahvičce? A jakým způsobem zjistil, že je menstruační? To je jak ty lidi, co po stěhování odsunuli starej peršan a pod ním byl obrovskej pentagram. Bartoň Lidice Beneš ze své HIV infikované krve zase tvořil obrazy.

      Vymazat
    9. No, byla na vložce, tak to bylo celkem snadný poznat.

      Těško říct, jestli ta její černošská menstruační magie doopravdy fungovala. Sice se mu přestalo dařit, ale on v tom období ještě změnil společníka, měl zlýho kamaráda, co jednou jen tak řekl, že proti němu čaruje a pak si ještě koupil psací stůl po sebevrahovi. Tak těžko říct, co byla příčina.

      Určitě by šly ty zvratky oddělit (podobně, jako se restaurují staré obrazy), ale asi by to zabralo tolik času, že by jste za tu dobu vydělali na 3 takový koberce. - Proto miluju IKEA.

      S tím pentagramem jsem to viděl jen ve filmu. Zjistili, kdo jim to tam namaloval?

      A.P.

      Vymazat
  3. Vánoce uměj bejt skvělý, Vánoce uměj bejt průser.
    Ten průser si pořád představuju spíš jako zápletku z anglický detektivky, ale klidně se přiznám, že jsme se na tom uměli málem rozvést i Habrou... Což bylo na hovno i bez tří vražd na tejden a čtvereční metr.
    V každym případě... Ty depréze nejsou jen tak nějaký pózy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím. Když jsem byla malá, tak byly Vánoce celkem často vyvrcholením nějaký vleklý rodinný krize. Což teda zase musím ocenit, že od tý doby jsou tyhle svátky synonymem něčeho mnohem veselejšího - pokud se do toho počítá i to vymetání skříní a mých soukromých pokladů, nebo zvracející děti, co se na besídce přežraly cukrovím a nablily si do aktovek (true story).

      Vymazat
    2. Vleklou krizi by si člověk možná nepustil k tělu tak, jako když ho něco zaskočí nepřipravenýho... No to už je jedno.
      Děti nám do aktovek ještě neblily, ale jednou jsem takhle cestou z třídního srazu viděl na vlastní oči spolužačku, jak si zvrací do batohu na služební notebook...

      Vymazat
    3. Ach, opět ty třídní srazy a další bodík na stranu "proč nechodit"

      Vymazat
    4. Naopak!
      Nektere spoluzacky bych v takto dehonestujici chvilce chtela videt. A chtela bych si to pamatovat!

      Ik

      Vymazat
    5. No...já si to pamatuju :-D
      ...ten kyselej smrad, co se linul autobusem linky 271 od Jakobiho až na Háje... :-D
      No to nevadí. Ovšem řekl bych, že tohle je kratochvíle zcela nezávislá na tom, s kym přesně si člověk tu opičku užene. To je prostě takovej ten opilostí trochu zkroucenej pocit zodpovědnosti, díky kterýmu konkrétně ona tehdy zcela bezpodmínečně a za každou cenu potřebovala stihnout nějakej příměšťák z Opatova, pročež odmítala jakejkoliv návrh z busu vystoupit a to nejhorší si vyřídit v klidu venku...

      Vymazat
    6. Ta ženská se mi líbí čím dál víc. Řeklo se do půlnoci doma, tak do půlnoci doma! I za cenu nepříjemné chvilky s firemním ajťákem, co se bude zvědavě dotazovat na vylité tekutiny v daném zařízení:)

      Vymazat
    7. To kamarád, zůstal v baru a pil tak dlouho, až mu v tý opilosti nebylo líto si zaplatit taxíka na cestu domů.

      O co všechno jsem se abstinencí připravil.

      A.P.

      Vymazat
    8. Já si teda myslim, že ona prostě chtěla stihnout poslední bus, protože se v tu chvíli zrovna necejtila na procházku z Jižňáku kamsi k Šeberovu... :-D
      Ukájení ajťákovy zvědavosti si v tomhle případě, přiznám se, neumim představit. Asi bych doma ten noťas důkladně osprchoval, vysušil a před ajťákem se tvářil, že sem do něj vylil sklenici s vodou. Plnou. Litrovou.

      Vymazat
  4. Když byli chlapci v pubertě, a probíhal po několikátý stejný scénář se sežráním mnou napečeného cukroví. Oznámila jsem jim, že najíždíme na upravený typ staročeských Vánoc. Chvíli na mě zírali, jako jestli jsem se napomátla a nakonec souhlasili s podmínkou, že musí být dost jídla....A od té doby Je pro mě Advent a Vánoce obdobím klidu, pokud mě někdo nenas*re.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staročeský Vánoce zní dobře! Doufám, že nezapomínáte obcházet i kravky ve chlévě se štědrovkou a pěstujete vánoční magii:)

      Vymazat
    2. Kravky nejsou, tak neobcházíme, vánoční magii pěstujeme, na půlnoční nechodím, ale o půlnoci navstěvujeme psí hřbitov, a vzpomíneme na blízké, kteří se vzdálili( většinou se slivkou)
      Amen

      Vymazat
    3. O štědrovečerní půlnoci psí hřbitov?

      To je jak začátek románu od Stephana Kinga.

      Jak se ten zvyk ustavil a co děláte za magii? Odlejvání olova, věštění budoucnosti nebo něco speciálnějšího?

      A.P.

      Vymazat
    4. O půlnoci na psím hřbitově si představuji magii s mumifikovanou hlavou nejotravnějšího kocoura v celým městečku, který byl rituálně obětován speciálně pro tuto příležitost. Odříkává se přitom pozpátku "Mazlíčku náš, jenž jsi na nebesích" a pije odvar z psího vína. Podle starých tradic to celé rodině přináší zdraví a požehnání.

      Vymazat
    5. Tak to ještě jde.

      Já jsem čekal, že se navrátí pejsek-frankenstein, sem tam něco na těle ne úplně správně sešitý, a sem tam se mu řekne: "Slyšíš toho ošklivýho pána s kazaškým přízvukem, co dělá nahoře rámus, Ňufíčku? Trhej Ňufíčku.Trhej pro mamču, jakoby to byla kočička."

      A.P.

      Vymazat
    6. Jste total mimo a to mě baví, ale jste milí :)))

      Vymazat
  5. Dárky bych k nastolení vánoční pohody vůbec nepotřeboval. Kapříka s bramborovým salátem jo, ale nejlíp vlastnoručně udělaného :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se usmíváš, ale máš pravdu, kapr bývá uloven a udělán mužem, já pak dodám finální podobu:)

      Vymazat
    2. My slavíme celkem troje Vánoce, na jedněch z nich je občas kapr přítomen. V takovém případě vezmu zavděk, i přes tu obíračku. Vlastně jsem ho asi nikdy neměla mimo Vánoce.

      Vymazat
    3. Skvělý kapr je i na grilu nebo v těstíčku, ale obalovaný fakt jen na Vánoce

      Vymazat
    4. Kapra dělávala máma pro tátu. Já si na něj nikdy nepotrpěl. Ale loni ho poslední pátek před štědrym večerem udělali kapříka U Vávrů a dal jsem si ho po hodně dlouhý době docela s chutí. Jestli bude i letos, asi na něj dostanu chuť zas... :-)

      Vymazat
    5. Po Facebooku mě už pár dnů honí reklama na kapra, kterej je vykoštěnej nějakou speciální technikou, takže filety zůstanou pěkně pohromadě a kostičky zůstanou ve velikosti nerozeznatelné pro běžná lidská ústa. Jsem trochu nalomená.

      Ale ten Vávrovic bude taky určitě stát za to, jestli bude vyroben se stejnou péčí jako kmínka!

      Vymazat
    6. Se stejnou ne.
      ...ten kapřík je zvládnutej na mnohem profesionálnější úrovni... ;-)

      Vymazat
    7. Galahad má pravdu. Já treba si to užívám, opakuji si anatomii ryb :)

      Vymazat
  6. Ta Mariah Carey mě dostala. To už vyžaduje nějakou velkorysost :-) Každopádně mě fascinuje, jak každý rok všichni u nás v rodině říkají, jak je potřeba ty Vánoce nějak zracionalizovat, ať se všichni tak nestresujem - a tak se na něčem domluvíme a půlka lidí se na to vyflákne. Tak já nevím, jak si to představujou. Nastavíme si všichni roční trvalý příkazy na 22. prosince?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tenhle neduh u nás na velkých rodinných Vánocích taky bují - podvody typu "letos dárky jen pro děti" a další nekalé praktiky:)

      Vymazat
  7. Tak jo, ted uz muzu: Vanoce nesnasim od detstvi. Predhaneni rodicu kdo mi da lepsi darek, tedy lepe tata machroval s penezi a ja se za to pred mamou strasne stydela. Pak stridava pece, kdy se mi strasne styskalo po mame.
    Vlastnim detem bych to neudelala.
    Trvalo mi cca 20 let nez jsem dokazala priznat sama sobe ze to bylo spatne.

    Pro Kudrlinku a Dlouhonozku se snazim jinak: delame to co delat chceme- cukrovi snime hned, navstevy bojkotujem a nez teticku tak radsi zoo. Radsi lzicku medu nezli kybl hnoje.

    A darky mam v kanclu, holky kolem nich chodi a nevsimly si jich :)))

    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. IK, u nás to taky nebyly Vánoce jako vyloupnuté z oříšku pro Popelku. Naše děti je mají skvělý a ještě třikrát! (jo, jedny už po rodinném hlasování proběhly a byly úplně v klidu až na strašné přežrání - ale aspoň díky nim budu držet až do těch opravdových detox od všeho sladkýho a s majonézou:)

      Vymazat
    2. Vy uz mate po Vanocich? To by si holky praly!
      Ik

      Vymazat